Meikä pommittaa uutena jäsenenä kaikille palstoille ihan mielissään - juttuseuraa!! JEEE!
Viimeinen neuvolalääkäri oli viime torstaina, 36+3. Meidän oma neuvolaterkkari on aivan superihana, ja hänen kanssaan voi jutella mistä vain ja ottaa kyllä tosissaan kaikki, sopivan kevyellä mielellä tosin. Mulla oli verenpaineet kuulema minun paineesini nähden nousseet niin kovin, että pitää nyt tiistaina mennä uusiksi. Minusta mitään muita myrkytyksen oireita ei juuri ole, joten uskon sen olevan turha reissu. Paineet oli neuvolassa 130/81. Nyt kotona esim. eilen illalla 98/64. Eli palattu normaaliin. :) Olin varmaan vaan jotenki touhuissani torstaina! :D
Lääkäri sitten.. voi hyvänen aika. Kyseessä oli minua selvästi nuorempi tyttö, joka oli kyllä vielä aivan keltanokka. Hän ei aluksi meinannut edes kokeilla koko kohdunkaulaa, ihan vaan kuunnella sydänäänet ja ottaa mitat. Mietin itsekseni, että eikös tässä nyt juuri se ollut tarkoitus, että katsotaan mikä tilanne?! Sain itse sitten lypsää kaikki tiedot häneltä, että paljonko oli kaulaa, oliko auki, voinko synnyttää hänen mielestään alakautta normaalisti jne. Eikä mitään kirjannut neuvolakorttiinkaan.(Toki - tai toivottavasti ne tiedot nyt kuitenkin on siellä koneella..). Sf-mittaa ottaessa etsi ja etsi ja lopulta sanoi, että "no tuossa kohti näyttää olevan 34, se olis ihan hyvä". WTF?! Jos kuitenki mitattais just siitä kohti missä se on, eikä siitä missä kuvittelet sen "hyvän" 34 olevan?
Ja parasta oli, että hän piti vauvan peppua olevaksi siinä, missä selkeästi törötti kantapää. Eikä meinannut saada selvästi sydänääniä kuuluviin, koska kuunteli täysin väärältä puolelta.. Kyllä meinasin sanoa, mutta olinpa sitten vaan hiljaa ja ajattelin, että hän on ammattilainen, en minä. Lopulta se pyöritteli ne jotenkin kuuluvaksi.
Harmittaa ihan älyttömästi, että se oli se viimeinen lääkärikerta, kun siitä ei saanut yhtikäs mitään irti. Ajattelinkin pyytää ihan terkkaria kokeileen vauvan uusiksi. Lääkärin mukaan pää on tosi hyvin jo alhaalla - ei siis hajua mitä hän sillä nyt tarkoitti, kaulaa jäljellä se normi 2-3cm ja about sormelle auki.
Mutta noh, uloshan se tulee, kun tykkää eniveis. :)