Neuvola- ja ultrakuulumiset

Ei meillä kyllä terkka tee mitään alapään tarkastusta kotikäynnillä!? Paineli kohtua kyllä, että kuin on palautunut, muttei ikinä mitään housut pois-juttuja oo tarkastanut. Jostain luin kyllä, että joillain paikkakunnilla jälkitarkastus siirrettäis terkkojen vastuulle, siihenhän tietty sitten kuuluisi sekin puoli. Mut ei neuvolassa terkat kyllä kohdunsuuta tutki täällä päin ainakaan.
 
Juu, ei meilläkään tutki kohdunsuuta terkat. Mutta kotikäynnillä saattavat kurkata alapään paranemisen tilanteen, ei kait sekään kuulu asiaan, mutta toiset hoitaa senkin.

Ja puapru, ihan huisia tietää. :)
Tosin oon ite tällä hetkellä tunteiden vuoristoradassa, ja mulla lähinnä vaan ärsyttää, kun muut synnyttää ja minä vaan saan "muka-tuntemuksia". =D Hätähousu kun olen, koskaan en oo muuta väittänytkään. :wink
 
Meillä kuulemma neuvolan terkka tekee sit aikanaan jälkitarkastuksen! Sanoi siitä viime neuvolareissulla.
 
Meillä on neuvolantädin jälkitarkastus, joka katsoo pissan, painon, verenpaineen, HB, yms. Samanlailla niin kun ekalla neuvola käynnillä. Sitten on lääkärin tarkastus joka tekee sen fyysisen tarkastuksen ja kattoo verikokeiden tulokset yms. Kotikäynnillä terkka paineli kohtua ja katto, että lirahtaako mitään housuun. Eli onko vuoto vähentynyt ja tuleeko mitään hyytymiä. Ei katsonut repeymää, kyselivain tilannetta ja anto samat ohjeistukset kun sairaalassa.

Tsemppiä teille kaikille loppu suoraan :Heartred muistakaa oikeesti levätä :)
 
Tänään käyty neuvolassa (rv 39+2) ja vauva on jo täysin laskeutunut ja kiinnittynyt! Ja minä en ole huomannut koko tapahtumaa! Missä on keilapallo jalkojen välissä-olot ja muut? Miksi voin kävellä ja tehdä muita asioita edelleen samalla tavalla kuin ennenkin.. Vaikka suoraan tuo laskeutuminen ja kiinnittyminen ei kerrokaan, että synnytys olis lähellä tai käynnistyisi itsestään, niin kiva, että jotain siihen suuntaan onkin tapahtunut. Sf-mitta oli laskenut sentillä viime viikkoiseen. Muuten ei mitään kummallista, painoa tähän saakka tullut yhteensä 12kg ja hb oli nyt 129. Ensi viikon torstaina seuraava neuvola.. :)
 
Joo ei ollu mullakaan keilapalloa vaikka synnytyskin käynnistyi, se on ihan huijausta, niinku limatulppakin :laughing002
 
Hahaa, siitäs sain kun alkuviikosta hehkutin supistuksia ja kohdunsuun aukeamista - tiistaiyön jälkeen ei ole ollut mitään oloja. Verenpaineet ym kaikki normaalit, vauva on tosi alhaalla, mutta äpolilla sanoivat että voi vielä mennä se kaksi viikkoakin.. Toivottavasti ei. :D Nyt jos ei miettisi edes koko asiaa ja lopettaisi vauvan häätämisen saattaisi hänellä olla enemmän haluja ulkoistautua.. Tänään on laskettu aika! :happy090
 
Tänään 39+1 neuvolassa kaikki ok. Painoa oli tasan viikossa tullut vähän reilu 2kg! Sitten onneks muistin jo lähdettyäni, että oli tullut aamulla juotua paljon reilummin kuin yleensä, joten osa ihan vain tankkauksen syytä :)
 
Neuvolassa käyty, painoa tullut kilo kolmessa päivässä, pissassa proteiinit kahdella plussalla, verenpaineet suht ok.. Sf mitta 43cm, 5cm kohdunsuu auki.. Mutta ei supistele! :sad001 Tänään 40+3.
 
Nyt on käytetty neuvolapalveluja koko rahan edestä. Viimeinen neuvola oli tänään, melko identtinen kerta edellisiin. Verenpaineet hyvät, vauvan syke hyvä, olo hyvä. Terkkari laittoi lähetteen sairaalaan ja varmaan ilmoittelevat tällä viikolla milloin pitää mennä näytille. Maha on vauvaa täynnä, mutta koosta ei ole muuten mitään sen kummempaa arviota. Sf-mitta oli 36, sama kuin 8 pvää sitten, eli vauva on laskeutunut alemmas (jeee).

Eilen illalla ipana oli sitä mieltä, että mun kylkiluut kaipaa uudelleenmuotoilua ja piti sellaisen diskon, että meinasin pudota sängystä. Ehdin jo toivoa, että saisi riehumisella kalvot puhki, mutta ei. Sitten lempeästi ärähdin, että rauhoitu nyt, ja nukahdin saman tien. Kivasti tottelee jo vaikkei ole edes syntynyt :D
 
Mulle ainakin synnärin lääkäri osas ihan palpomalla sanoa, että täällä on mukavasti lapsivettäkin, ja niin sitä ultrallakin oli. Eli jos se arveluttaa, kysäse ihmeessä seuraavan kerran - jos semmonent tulee elubelu! :wink

Näin AinoS sinusta muuten unta viime yönä. Mietin uneni keskellä, että miten oonkin voinut yhden aliaksen perustaan muodostaa niin omanlaisen käsityksen ihmisen persoonasta ja ulkonäöstä. Mutta se, että mitä siellä unessa tapahtu, en tosiaan muita. Mutta hyvin selkeästi me tavattiin. :D (ps. onko sulla punertava tukka?)

Meilläkin on huomenna neuvola, vaikka en tiedä mitäs uutta siellä nyt eiliseen synnärikäyntiin vois lisäksi olla. Paino ja sf-mitta on ainoot, mitä synnärillä ei katottu. Mutta terkkaria on aina kiva nähdä, ja neuvolassa kiva käydä. :)
 
Neuvola takana, rv 40+2. Painoarvio 3100g, lapsivettä vielä on, kaikki muut arvot kohillaan. Perjantaina uudestaan, sitten laitetaankin jo lähetettä sairaalaan. Pikkanen se vaan tuntuu viihtyvän kyydissä...
 
Mulle ainakin synnärin lääkäri osas ihan palpomalla sanoa, että täällä on mukavasti lapsivettäkin, ja niin sitä ultrallakin oli. Eli jos se arveluttaa, kysäse ihmeessä seuraavan kerran - jos semmonent tulee elubelu! :wink

Näin AinoS sinusta muuten unta viime yönä. Mietin uneni keskellä, että miten oonkin voinut yhden aliaksen perustaan muodostaa niin omanlaisen käsityksen ihmisen persoonasta ja ulkonäöstä. Mutta se, että mitä siellä unessa tapahtu, en tosiaan muita. Mutta hyvin selkeästi me tavattiin. :D (ps. onko sulla punertava tukka?)

Meilläkin on huomenna neuvola, vaikka en tiedä mitäs uutta siellä nyt eiliseen synnärikäyntiin vois lisäksi olla. Paino ja sf-mitta on ainoot, mitä synnärillä ei katottu. Mutta terkkaria on aina kiva nähdä, ja neuvolassa kiva käydä. :)

Hahhahhaa :D Ei oo punertava tukka, blondi tällä hetkellä :D Voi sua raukkaa, tuollaisia unia näet. Itsehän vietin viime yön Björn Wahlroosin seurassa vesiliukumäkiä laskien. Mistäpä sitä tietää, vaikka aliaksien takana tiedettäiskin toisemme/tunnettais :) Tai vaikka satuttais osastolle yhtä aikaa. Voit sitten arvioida pitikö uni paikkaansa :wink
 
Neuvola käyty.

Kuten kirjotin synnytystuntemuksiin, tänä aamuna limatulppa tuli ulos hulahtaen ja tyhjennystäkin saatu aikaiseksi.

Neuvolassa sitten terkkari sanoikin, että hän ei usko, että maanantaina enää tulen käynnille. Sai juuri ja juuri päästä kiinni, oli niin alhaalla, ja se palpoiminenkin sattu aika kovin, kun tuntu, että se kaveri tulee ihan oikeesti just sinne kanavaan.

Sf-mitta oli kasvanut 2cm(!!) viime kerrasta, ollen nyt 35cm. Minun paino taas oli pudonnut 1,2kg. Täh?! :wtf

Olo on jotenki tosi erikoinen, oon väsyny, vähän ulapalla, maha ja selkä kipeä.. hurjan vetämätön olo. Mutta on kyllä fiilis, että ei tässä enää kauaa mene. Enpä ihmettele, jos tänään jo lähdetään.
 
Varmasti Mamsi pääset tositoimiin piakkoin!!

Meidän terkkari tulee huomenna kotikäynnille. Nyt takana siis ensimmäinen yö kotona. Nopea aikataulu selittyy sillä, että laitoksen lääkärit halusivat että minun hemoglobiinia tarkastellaan lyhyin välein, ettei ala uudestaan laskemaan. Ei se kyllä keskiviikosta perjantaihin ehdi noustakaan mihinkään, mutta valtavavan hyvä jos ei laskekaan. Alimmillaan hemppari oli tiistai-aamuna, 72, jonks jälkeen sain vähän lisää punasoluja joiden turvin ns. kotiuduin. Ja täytyy kyllä myöntää, että kun en oikeastaan ole synnytyksestä kipeä, niin pää ei ymmärrä mennä niin "hitaasti" kuin mitä vointi muuten antaisi periksi.
 
Tänään toiseksi viimeinen neuvola käyty. Ei mitään uutta taivaan alla. Ei supistuksia tms. Neuvolan terkka jo sanoi, että vauva on tosi mallikkaasti lähtövalmiina, mutta ei vaan taida haluta ulos mahasta :D Ensi viikon keskiviikkona sitten viimeinen äitiysneuvola, sen jälkeen perjantaina tai seuraavan viikon maanantaina äitipolille yliaikaiskontrolliin.
 
Neuvolassa käyty, sf 41cm, suht iso vauva tulossa mutta pitäis mahtua tulemaan, terkka sai kuulemma leuasta kiinni kun koitti, niin alhaalla poitsu majailee. Edelleen 5cm auki ja kanava hävinnyt, nyt niitä OIKEITA synnytyssupistuksia odotellessa. Tänään siis 40+6, huomenna pitää varata aika yliaikaisuustarkastukseen jos ei otus ymmärrä syntyä ennen sitä. Kiukuttaa ja paha olo on koko ajan. Onneksi enää korkeintaan viikko ja päivä kun murunen on täällä.
 
Takaisin
Top