Neuvola- ja ultrakuulumiset

Myös meillä meni eilen kaikki hyvin ultrassa. Siellä oli pitkäsäärinen tyyppi morjenstelemassa ja pomppimassa ympäriinsä. Niskapoimukin oli tasan 1mm, joten kaikki oli niin hyvin kuin nyt olettaa voi. Tästä on hyvä jäädä kesälomille!

Ihanaa heinäkuuta kaikille!
 
Hei taas ja kiitos kaikille mua tsempanneille ku olin masentunut ku niitä sydänääniä ei vielä viime viikolla kuulunut!! :) mutta tosiaan tällä viikolla kävin ultras ja siellä sit selvis miks niitä ei vielä aiemmin kuulunu eli oli raskausviikot ultrassa vasta 10+0! eli tänää 10+2 eli laskettu aikaki siirty sitten helmikuulle! muuten kaikki ihan hyvin ja joku siellä sitten liikkuikin :) mutta parin viikon päästä uudestaan ultraan niin saadaan se niskaturvotuskin katsottua, kun nyt hän oli vielä niin pieni ettei se vielä onnistunu :)
 

Hei! Täälläkin eka ultra takana ja siellähän se 4,4cm mittainen pikkuinen potki menemään minkä kerkes! :) Viikot vastas 11+1 eli parilla päivällä heitti, joten La ois 26.1, mut ei se sitä sen kummemmin minnekään muutellut.. :) Saatiin samantien aika rakenneultraan ja se ois sit syyskuun alussa, muistaakseni 12.9. 


Seuraava neuvola ja lääkäri ois sit 21.7 joten sitä odotellessa.. :)

 
Ihanaa että moni saanut hyviä uutisia ultrassa. :) Onnellista odotusta kaikille. :)
 
Multa toi np ultara tehtiin sekä alakautta, että vatsanpäältä. Ja loppujen lopuksi vatsan päältä se näki kuitenkin paremmin. :D
 
Hip hei!

Vihdoinkin se on onnellisesti ohi ja pikkiriikkisellä oli kaikki vallan mainiosti <3 Hän oli HYVIN LIIKKUVAISTA SORTTIA ja veti voltteja ja kiipesi pitkin seiniä, vielä kun siihen on mahdollisuus ja tilaa :-D Niskaturvotukset oli kunnossa ja huimat 5 cm hän oli pitkä ja niin kovin valloittava <3

Kyllä on huojentunut ja onnellinen olo! Ja samalla myös huojentunut ja iloinen olen teidän muidenkin iloisista uutisista! IHANAA <3 Kätilö vaan tuumasi että nyt sitten vaan  kasvatuspuuhiin eli siihen kai me nyt sitten keskitytään! Ihanaa sunnuntaita Tammimammat ja masut <3

- Emunainen ja pikkiriikkinen .
 
Ainii ja mulla tehtiin kanssa sekä alakautta että vatsan päältä ja loppujen lopuksi se sanoi että yllättävän hyvin näkyy vatsan päältä :-) Johtunee varmaan siitä etukenossa olevasta kohdusta vai miten se sen nyt ilmaisikaan, mutta loistavia otoksia tuli masun päältä kun kuvattiin <3 Kovasti se joutui kyllä pikkiriikkistä tönimään eri asentoihin ja painamaan alavatsalta että saatiin kaikista kuvakulmista otoksia :-)
 
Hei taas kaikille :) 
Tänään oli eka ultra. Kyllä jännitti mennä, kun odotin, et olis tehty sisäkautta. 
Ihmettelinki sit ku kätilö sano että nosta paitaa ja laske vähän housuja :)
Ai herrranjumala ku sydän löi tuhatta ja sataa ku odotti vaan että mitä sielt tulee. 
No geelit masulle, ja näyttö päälle.
....
Heti ku laitto sen mahan päälle, niin näky samantien! Ihan heti tuli pää ja vartalo esiin. 
Siellä se köllötteli :) Siinä itku pääs, ku kätilö kerto tarkasti että missä o mikäki. Sit se pikkunen tais haluta omaa rauhaa kun alko heiluttaa nyrkkiä, ku kätilö heilutti mahaa, et olis liikkunu pikkunen :`)
Ensimmäistä kertaa, tuli aivan mahdottoman järjetön fiilis!!! Ihan mahtavaa! 
5 kuvaa saatiin mukaan, ja NT oli normaali :) 
Laskettu aika onki 25.1
Elikkäs tänään 11+6
Laitoin kuvan tonne omalle sivulle, jos haluutte kurkkia :) ja sehän oli 5cm jo :)
Hyviä käyntejä kaikille <3
 
Hei, Täällä käytiiin ultrassa eilen myös ja alakautta tehtiin. Mies oli ekaa kertaa mukana! Tutkimuksen alussa pikkuinen oli juuri unten mailla ja köllötteli vain yksiössään. Tutkimuksen edessä se esitti meille erilaiset pyörähdykset ja  kuperkeikat sekä heitti yläfemman, josta saimmekin upean kuvan, kaikki 5 sormea tallella! :D <3 Eilen kerroin sitten äidillekin jo, oli kyllä kuulemma arvannut asian jo viikkoja sitten... Kaikki oli oikein hyvin, turvotus oli 1.9 muistaakseni ja kokoa toisella jo 7cm! LA siirtyi parilla päivää aikaisemmaksi. Uskomaton fiilis, molemmat mentiin ihan hiljaisiksi kun kuva näytölle ilmestyi. Ei itketty, ei mitään. Aivan mykistävä ja hämmentävä olo. USKOMATONTA.
 
Jaan Aibhlinin tunteen... Uskomatonta. Mykistävää. Meilläkin oli siis tänään eka ultra, ja minähän oon panikoinut (iän takia, veljeni sydänvian takia, liiallisen nettisurffailun takia.....) ja ollut ihan varma ettei tämä raskaus nyt VOI mennä niin kuin Strömsössä... Mutta onneksi saatiin tänään pelkkiä hyviä uutisia: Pikkuinen vastaa viikkoja, ja heilui siellä yksiössään kuin heinämies. Niskaturvotusta oli vain 0,8mm ja verikokeetkin ok, joten sain riskiluvuksi 1:5000, mikä on "aika" hyvä tällaiselle kolmenkympin ohittaneelle... Kaikki näytti olevan siellä missä kuuluukin. Miehen kans vaan hiljaisina tuijotettiin ja nyökkäiltiin kun kätilö selitti missä on jalka, missä selkäranka, missä munuaiset, missä sydän... En mä ollut yhtään käsittänyt et se näillä viikoilla näyttää jo niin 'valmiilta' lapselta, niin järisyttävää. Päätin siinä pöydällä että nyt lakkaan ressaamasta turhia, ei se minun pähkäily mitään muuta jos jotain on tapahtuakseen - ja ehkä meidän vastoinkäymiskiintiö tuli täyteen jo tuossa raskautta yrittäessä ;) Nyt nautitaan raskaudesta! 
 
Eilen ultrassa käyty. Lääkäri ultrasi ja nt oli nt oli 0.8. muutenkin kaikki oli hyvin ja mahakaveri piti jumppatuokiota yksiössään :) Ottipa lääkäri mukavana yllärinä lopuksi 4d kuvaakin vaavista ja saatiin sellanen 4d kuva mukaankin :D mummo oli pudottaa silmänsä ku näki sen kuvan..luuli isommaksi jo ja hämmentyi kun kerroin kaverilla olevan pituutta vasta(jo) 8senttiä. :D Mieskin näki ekaa kertaa 4d kuvaa mahaasukista kun läksi mukaan ultraan. sanoi että olihan se aika huimaa. :D Vkoja oli eilen 12+6 ja laskettua aikaa ei muuttanu ku ei ollu kuin pari päivää pitemmällä ultran mukaan kuin mitä on menkoista laskettuna..eli laskettuaika nyt sitte virallisesti 18.1. :D
 
Hei.

En oo kerenny tänne ollenkaan nyt kirjoittamaan, mutta jos nyt äkkiä yritän
jotain. Meillä oli tuo np-ultra viime viikolla, vaavilla kaikki hyvin ja muutenkin
on meillä kaikki hyvin. Niin tai jos ei tätä aivan hirviää suru aikaa lasketa.
Tuntuu vain, että kaikki kaatuu päälle justiin nyt :( 

Eilen käytiin ihan tavallisessa neuvolassa ja sydänäänet kuului, sielä vaavi vaihtoi välillä asentoa. Mutta ainut mikä saa mut huolestumaan on mun paino, kun se ei vain nouse :/ Mulla oli sama paino nyt, mitä silloin ekalla neuvola kerralla :/
 
Heippa Enkula. Ei mullakaan oo paino noussu yhtään ekan neuvolan jälkeen. Mut se johtuu luultavammin siitä, kun se vauva "imasee" kaikki melkein mitä sä syöt, siis ravinnot..Jos huolettaa niin voit toki kysyy neuvolasta? ellet ole kysyny jo. Mut ton luulis olevan normaalia. Kyl se paino alkaa nousta :) elä huoli :)
 
Joo mulla neuvola kertojen välissä painoa oli pudonnu 4kg, mut silti pikkusella kaikki hyvin. :)
 
Mä kun menin sinne ultraan, niin se ultraaja nainen sanoi, että koitetaan ensin vatsan päältä ultrata, että se varmaan onnistuu koska olen hoikka. Ja onnistuihan se. En sit tiedä et kuin suuri merkitys sillä rasvakerroksella on onnistuuko alkuraskaudessa ultraus vatsan päältä vai ei :)

Tokaa ultraa kovasti odotan. Vajaa kuukausi pitäs vielä jaksaa.
 
Meillekin ultraaja sanoi että ultrataan vatsan päältä kun ei ole  ylimääräistä vatsan seudulla. Sillä kuulemma on merkitystä ja suurikin merkitys.


Painon noususta ei kyllä kannata viel näillä viikoilla olla huolissaan. Ihan hyvä vaan jos ei  nousiskaan ihan  vielä. Ehkä sit puolen välin tietämillä sais alkaa painoa viimeistään tulemaan.
 
No ei ole täälläkään paino noussut.. Ensimmäisen ja toisen neuvolan välissä se jopa laski 1,5kg. Nyt tullut tuo kilo takaisin, mutta edelleen painan vähemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa :) vatsan toivoisin jo kovasti kasvavan..... kasvukipuja ainakin on, joten eiköhän sielä jotain tapahdu. Kärsivällisyyttä tarvisin jostakin vain lisää :)
 
Ekan kolmen kuukauden aikana paino ei saiskaan hirveesti nousta. Paino saattaa nousta tai laskea muutamalla kilolla. Sen jälkeen painonnousun tulee olla tasaista 200-800g vkossa :) luin tosta kirjasta vielä :)
Mulla nyt 12+6 ja paino aika sama kun aikasemmin, mut pieni pömppö alavatsalla näkyy jo :) 
Toka ultra olis vasta syyskuussa...ei jaksais odottaa :)
Tietääks kukaan paljon sen NT:n yläraja on? 
 
Takaisin
Top