Itellä esikoisen kohdalla nt-ultra tehtiin eka vatsan kautta, mutta sieltä ei niin selvästi näkynyt, niin sitten alakautta, niin sieltä tuli selkeä kuva sitten vaavista :) Oon henkisesti valmistautunut ultraan alakautta tehtynä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
tuo ultra ja sisätutkimus on aika pientä verrattuna synnytykseen..joten hyvää harjoitusta miehelle :) ja vauva tulee paljon todellisemmaksi miehelle, kun näkee sen ultrassa. Meillä mies on ollu niin paljon mukana, kun on vaan niihin päässy. nyt rajoittaa, kun on noi 2 isompaa, niin voi olla, et joutuu jäämään niitä vahtimaan, jos ei hoitoon saada.Onko teillä muilla ollut mies mukana kun on ekoja ultria tehty, niin että lääkäri tekee sen alakautta? Kuulin, että kun menen ensimmäiseen lääkäriin vajaan parin viikon päästä, niin ultrataan ja todennäköisestihän siinä tehdään myös sisätutkimus samalla ja ultrataan sisäkautta, kun masun päältä ei varmaan vielä oikein näe mitään. Itseä ei niin kauheasti häiritse se että mies näkisi minut puolialasti, onhan hän minut ennenkin nähnyt. Toki en omista kovin hyvää itsetuntoa, joten väkisinhän se vähän hirvittää. Lähinnä mietin miehen reaktiota asiaan, alkaako häntä kuinka ällöttämään tai sanooko ettei tule paikalle. Kuitenkin haluaa olla joka käynnillä mukana kun on ensimmäinen lapsi ja minustakin on kiva, että hän tulee, mutta tämä hieman mietityttää, kun siinä ei ole sitten mitään suojaa edessä :D tai, että mitä lääkäri tässä tilanteessa tuumaa, tulevatko naiset normaalisti tähän tilanteeseen yksin. Kuitenkin jos ensimmäistä kertaa näemme sykkeen ja sen, että siellä joku on, niin mieslestäni on tärkeää, että näemme sen yhdessä enkä vain yksin.
Mitkä ultrat sä oot jo sit käyny? ei kai sulla vielä oo rakenneultraa ollu?Mulla on ollu tähän mennessä jokaisella neuvola ja ultrakäynnillä isäntä, syystä että alussa matkaa oli terveysasemalle 35km, mutta nyt kun viime kuussa muutimma toiselle paikkakunnalle niin lyheni kerralla matka että pääsen joko kävellen tai pyörällä yksin tarvittaessa. Tosin uusi neuvolatäti sanoi ettei ole enää ku neuvolakäyntejä kun heillä ei ole kuin kaks ultrakäyntiä jotka kerkesin käydä edellisellä paikkakunnalla. Harmittaa kyl aika paljo kun ultrasetä edellisellä paikkakunnalla ei kerrottu kumpi on tulossa, niin nyt ei oikeen osaa ostaa vaatteitakaan muutakun neutraaleja ja jotka sopii kummallekkin.
Mitkä ultrat sä oot jo sit käyny? ei kai sulla vielä oo rakenneultraa ollu?
ok. sä oot jo noin pitkällä. minusta noi lääkärijutut muuttu tosi paljon joku vuosi sitten. Esikoisen kun sain 4 vuotta sitten, niin silloin oli vielä synnytystapa arvio raskauden loppupuolella, mut nyt mulla on sellainen käsitys, että loppuraskaudessa käy vaan ne, jotka menee esim pelkopolin kautta tai jos on edellisessä synnytyksessä ollu jotain tai esim raskausajan diabeteksen takia koko arvioon..Mutta automaattisesti sitä ei kai enää ole.Tämän uuden neuvolatädin mukaan mun ei muka tarvii käydä enää ultrassa kun heillä ei käydä kuin kaks kertaa kun asiaa tiedustelin, kun taas ultrasetä edellisellä paikkakunnalla meinas että varaa neuvolatädin kanssa uus aika niin katsotaanpa sitten vielä kolmannella ultrakäynnillä. Viikkojahan mulla on nyt kertyny 27+5, niin en tiiä ollenkaan että pitääkö vielä käydä vaiko ei :D
Täällä käyty juuri varhaisultrassa. Pieni sydän sykki kovin, mutta koko vastasi enemmän viikkoja 6+4 kuin 7+3. Mutta sanoikin että se voi johtua siitä kun kuukautiskierto ei oo vielä tasottunu täysin imetyksen takia. Ja ite aavistelinki että saattaa heittää koska peitto heilu myöhemmin kuin mitä olin laskenut että ovulaatio olisi. laskettuu aikaa ei vielä muutettu, vaan se varmistetaan tarkemmin sitten seuraavassa ultrassa.
Mua jaksaa kyllä naurattaa miten neuvola ym tahot ei pysty huomioimaan laskettua aikaa määrittäessä muita kierron pituuksia kun sen 28 päivää. Kävin siis tänään lääkärissä pahoinvoinnin takia ja lääkäri halusi välttämättä laittaa rv 7+2 tietoihin vaikka sanoin, että ovulaatio on ollut myöhemmin ja voi olla korkeintaan rv 6+5. "No mutta ne viimeiset kuukautiset on kuitenkin alkanut 19.4..." No niin on, mutta kierrosta olisi tullut 32-34 päivän mittainen..