Ääh, ahdistaa nää neuvola- ja ultrajuttujen käytännön järjestelyt, tuntuu ettei tästä tuu yhtään mitään kun en meinaa saada edes yhtä pientä verinäytettä annettua. Siihen menisi minuutti. Ei pienintä toivoakaan päästä noihin Kättärin ultriin kesällä, oon silloin töissä tuhannen kilometrin päässä. Kaikkiaan asun kesän aikana kolmessa eri kunnassa, joista yksikään ei ole sellainen, että Helsingissä niin vain piipahdettaisiin. Kaiken lisäksi muutto toiselle paikkakunnalle edessä kaiken tämän muun säädön keskelle. Lisäksi mun on todella hankala hoitaa omia juttuja virka-aikana, kun yksin lyhytaikaisena sijaisena vastaan toimipisteissä toiminnan pyörittämisestä ja mulla on velvollisuus 8-16 hoitaa akuutit asiat ei niin kiireellisten juttujen lisäksi. No, täytyy vaan koittaa sopia paikallisten neuvoloiden kanssa jotain diilejä, Helsingin kunta on onneksi sitoutunut maksamaan tutkimukset myös ulkopaikkakunnilla. Ottaa vaan päähän, kun on niin pirun hankalaa ja hyvin epävarmaa, pääseekö mies mukaan jos mulla on joku ultra toisella puolen Suomea... Voiskin vaan kävellä noin vaan aina omaan neuvolaan/synnärille annettuna aikana, olisi niiiiiiin hypermegaluksusta!
Ääh, turhaa valitustahan tämä kaikki on. Jos asiat eivät ota järjestyäkseen, niin sitten ne on vaan laitettava järjestymään!