Neuvola- ja ultrajuttuja

Voi Testarossa :sad001 Voimia kovasti! Toivottavasti pystytte kaikesta huolimatta nauttimaan reissusta.
 
Voimia TestaRossa :Heartred Toivottavasti onni kohtaa teiätkin pian.
 
Voimia TestaRossa suruun ja reissuun. ♡

Miulla oli tänään ultra ja menossa on noin 5+5 ja 6+0 välillä. Ultrassa näkyi noita viikkoja vastaavat löydökset mutta ei vielä sykettä. Lääkäri sanoi että syke näkyy ultrassa aikaisintaan ensi viikolla joten sain 2vko päähän kontrolliultran. Ultraan menin tänään kipujen vuoksi, joita on ollut alusta asti ja siksi oon tutkimuksissa käynyt.
 
Testarossa, Onpas kurjaa lähteä tuossa tilanteessa vielä reissuun :sad001 Toivottavasti kuitenkin pystyt edes vähän nauttimaan matkasta ja jos se vuoto nyt alkaakin matkoilla niin toivottavasti kaikki menee hyvin sen kanssa. Jaksamista!
 
Minä kävin varhaisultrassa 1.6. naapurikunnassa. Laskivat sillä kiekolla et ois 7+0 mut sit ultrassa näkyi vain ruskuaispussi. Ultraaja oli nuori tyttö ja poissaolevan oloinen eikä meinannu löytää mitään ja oli jotenki tympeen / väsyneen oloinen. En saanut itselle mitään kuvaa eikä sydänääniä kuunneltu. Pikaisesti vain katsoi että ruskuaispussi taitaa näkyä. Siinä se. Myös taustalla häärinyt toinen nainen oli niin kuin seipään niellyt. Ei ollu kiva käynti. Ensi viikolla käyn kahdesti verikokeissa ma ja pe ja neuvolakäynti on 15.6. Lääkäriaika menee heinäkuulle.
 
Testarossa :Heartred

Mulla oli ti se neuvola ja eipä sielä ihmeitä. Seuraava on elokuussa. Huomenna se lääkäri, eikä toi bettien ja sagan kokemus kyllä helpottanu jännitystä :D Sielä ku varmistuu (toivottavasti) viikot nii terkka tekee sit lähetteen nt-ultraan. Huomenna pitäs varailla labra-aikaa myös.
 
Sain siirrettyä np-ultran ennen reissua! :) 29.6 ja hittolainen pitää jännittää koko päivä, koska aikaisin aika oli klo 13 :D
Nyt vaan pitää toivoo että kaikki on hyvin, niin saan reissussa kertoa mun isälle ja sen puolen suvulle :)
 
Neuvolassa käytiin miehen kanssa maanantaina ja ihan mukavasti meni vaikka alkuun pelkäsin, että saan sanomista painon noususta (se kun on noussut jo sen 3kg ja sitä oli lähtiessäkin ihan tarpeeksi). Mutta ei neuvolan tädillä ollut onneksi siihen sen enempää sanottavaa. Sanoi vaan että kannattaa yrittää pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta sitten kun nämä ensimmäisen kolmanneksen huonot olot ovat ohi. Mitään sen ihmeellisempää ei siellä tullut eteen. Ainoastaan se, että joudun siihen sokerirasitukseen jo viikoilla 12-16 (bmi+ikä+sukurasite). Mitään ultrausta ei tehty eikä kuunneltu sydänääniä. NT ultra vasta 1.7. jolloin jo 12+3. Hiiiirveän pitkä aika tuohon. Voi olla että käydään vielä kerran yksityisellä ennen tuota. Mä olen sen verran hermoheikko ja pelkään keskenmenoa, että ihan jo mielenrauhan takia olen valmis maksamaan vähän extraa tässä alussa.
 
Mä sain tänää kutsun sinne nt-ultraan, se olis nyt sitte 25.6. eli melkein 3 viikkoa pitää odotella. Silloin pitäs viikkoja olla 12+6.
 
Mulla oli nt ultra 29.5. Silloin rv 12.3 kunnes ultran mittailuissa täti tokaisi että mitat vastasivat jo 14 raskausviikkoa :D nyt rakenneultraa odotellessa 17.7 ( mieheni syntymäpäivänä ) jos vaikka saatais tietää sukupuoli :)
 
Mulla nt ultra 22.6 jolloin rv 11+2 ja sokerirasitus viikolla 27. Sukurasite ja bmi syynä. Seuraava neuvola sit 10.7 mut en oo viikkoja sinne laskenut :)
 
En muistanut tänäänkään soittaa aikaa neuvolaan.. Meillä on soittotunti 12-13 ja aina unohtuu. Maanantaina aion muistaa. :P Ultra on 17.6 klo 9. Jaiks!
 
Ääh, ahdistaa nää neuvola- ja ultrajuttujen käytännön järjestelyt, tuntuu ettei tästä tuu yhtään mitään kun en meinaa saada edes yhtä pientä verinäytettä annettua. Siihen menisi minuutti. Ei pienintä toivoakaan päästä noihin Kättärin ultriin kesällä, oon silloin töissä tuhannen kilometrin päässä. Kaikkiaan asun kesän aikana kolmessa eri kunnassa, joista yksikään ei ole sellainen, että Helsingissä niin vain piipahdettaisiin. Kaiken lisäksi muutto toiselle paikkakunnalle edessä kaiken tämän muun säädön keskelle. Lisäksi mun on todella hankala hoitaa omia juttuja virka-aikana, kun yksin lyhytaikaisena sijaisena vastaan toimipisteissä toiminnan pyörittämisestä ja mulla on velvollisuus 8-16 hoitaa akuutit asiat ei niin kiireellisten juttujen lisäksi. No, täytyy vaan koittaa sopia paikallisten neuvoloiden kanssa jotain diilejä, Helsingin kunta on onneksi sitoutunut maksamaan tutkimukset myös ulkopaikkakunnilla. Ottaa vaan päähän, kun on niin pirun hankalaa ja hyvin epävarmaa, pääseekö mies mukaan jos mulla on joku ultra toisella puolen Suomea... Voiskin vaan kävellä noin vaan aina omaan neuvolaan/synnärille annettuna aikana, olisi niiiiiiin hypermegaluksusta!

Ääh, turhaa valitustahan tämä kaikki on. Jos asiat eivät ota järjestyäkseen, niin sitten ne on vaan laitettava järjestymään!
 
Onneksi niiden asioiden asioiden on tapana järjestyä tavalla tai toisella! Toivotaan ainakin näin..!
 
Hämmennyin muuten ensimmäisessä neuvolassa kun neuvolantäti alkoi kyselemää mitä mieltä olen imetyksestä ja meinaanko imettää. Osasin vastata vaaan "Öööö.. en ole vielä kyllä miettyny asiaa... Mutta en kyllä mitenkään vastusta imetystä". Jotenkin en osannut odottaa rv 7+5 että semmosta kyseltäisiin.

Neuvolatäti huomasi hämmennykseni ja sanoi että merkkaa etukäteen tietoihin jos ei halua imettää niin ei tuputa myöhemmin mitään imetys juttuja. :)
 
Takaisin
Top