Neuvola- ja ultrajuttuja

lauruskaah

Piirimestaruustason postaaja
Tammikuunmammat 2016
Tänne voipi kirjoitella vaikkapa neuvolakäynneistä, että mitä on juteltu / tehty. Ajatuksia yleisesti Neuvolasta ja sen henkilökunnasta.

Kuvia ultrakäynneistä ja pituus / painoarvioita.

Jännäillään yhdessä.
 
Mulla siis tosiaan ensimmäinen neuvola rv 8+3, 2.6.

Ensivaikutelma oli, että mukavan oloisia ihmisiä siellä ainakin on ja odotan innolla sinne pääsyä :)
 
Mulla on varhaisultra jo ensi viikolla, 21.5. jolloin viikkoja on 32 päivän kierron mukaan laskettuna 7+2. Neuvola on sitten seuraavan viikon ma 25.5., jolloin viikkoja 7+6. Tässähän alkaa pikku hiljaa innostumaan :Heartred Tulostelinkin jo ja täyteltiin miehen kanssa noi kaavakkeet ensimmäistä neuvolakäyntiä varten. Toivottavasti meille tulee mukava terveydenhoitaja :)
 
Täällä kans varhaisultra 21.5 ja viikkoja 7+0 sillon. Jos kaikki on niinkun pitää, niin sitten vasta varaan neuvolaan ajan :)
 
Täällä on varhaisultra 18.5, 6+0 ilmeisesti silloin. Ensimmäinen neuvola onkin sitten 3.6 :)
 
Mulla eka neuvola on 26.5. jolloin tehään ne perusjutut ja täytetää lomakkeet. Täällä ei saada lomakkeita etukäteen/tulostella vaan ne täytetää yhdessä siellä neuvolassa :) Ja 2.6. on neuvolalääkäri, joka sit ultraa samalla. Silloin pitäs viikkoja olla 9+4.

Neuvolantäti on jo ennestään tuttu, sama kuin nuorempaa odottaessa. Esikoisen nlatädistä pidin eniten, sama henkilö on hoitanu myös mun äitiä ja tätejä odotusaikoinaan :) Mut meiän "kaupungin" aluejaot muuttu terveyspuolella ja siks jouduttii tälle toiselle tädille. Sekin on kyllä kiva, mut tiedän et toiset inhoo sitä eli riippuu kait naamakertoimesta kenelle se on kiva :rolleyes:
 
Mulla kanssa ultra eka 20.5 ja jos sielä kaikki ok niin siitä tasan viikon päästä neuvola.

Neuvolantäti onkin mulle ekasta raskaudesta tuttu, mukava mennä hänen vastaanotolleen kun tietää meidän taustat valmiiksi ja itse tykkään että hän huomioi neuvolakäynneillä miehenikin eikä keskity yksin minuun ja vauvaan.
 
eka neuvola 4.6 täällä. :D puhelimessa vaikutti neuvolatäti tosi mukavalta, kauhulla vaan ootan sitä kun pitää olla 4 tuntia pissaamatta ennen sitä. vaikka viikkoja ei ookaan vielä paljoa, niin tuntuu että juoksen tuolla vessassa koko ajan.
 
Mulla eka neuvola 29.5. jolloin viikkoja 7+4, jolloin terkka ultraa ja tekee jatkotutkimuspyynnöt, seuraava neuvola on varmaan joskus juhannuksen tienoilla kun täällä uudelleen synnyttäjät menee rv10 nlaan. Terkka on onneksi sama kuin kaikissa edellisissä raskauksissa joten mukava on hänelle mennä kun tietää historian niin ei tarvitse aluista aloittaa.
 
Ensi viikolla onkin jo ultria! Kuuluuko teillä varhaisultrat julkiselta puolelta vai menettekö yksityiselle? :)

Itsellä on eka neuvola jo huomenna 18.5. Kun neuvolassa laskivat kuukautisista että huomenna olisi 9+3, vaikka itse oon satavarma että viikkoja on vasta 5+3 kun testi oli viikko sitten vasta niin haalee ja on siitä tummunut vahvaksi. Tuskin 9. Viikolla enään saisi haaleaa viivaa joka vielä tummuu. Mulla siis tosi epäsäännöliset kierrot ollut vuoden takaisen keskenmenon jälkeen :/ Vähän hassulta tuntuu jo nyt sinne mennä, mutta eihän siitä tietenkään mitään haittaa ole :D Toivottavasti saisin lähetteen ultraan, niin saisi varmuuden raskausviikoista, muuten menen yksityiselle tarkistuttamaan tilanteen.
 
Meillä on neuvolassa ultralaite, joten kaupugin puolesta tulee varhaisultra. Ja joka lääkärineuvolassa ultrataan. Terveydenhoitajat ei ultraa, vaikka osalla olisi siihenkin taito.
 
Pääsen kanssa neuvolassa lääkärin ultrattavaksi, takana kaks keskenmenoa, niin saan tuon varhaisultran :)
 
Miur: ihania uutisia :)

Itse sain varattua ultran huomiselle ja viikkoja olisi kasassa 6+5. Eli varmaankin jo sydänäänet löytyy?
Nyt vain pitää löytää esikoiselle hoitaja, jotta huomenna pääsee ultraan!
 
Huomenna onkin sitten useampi jännittävä :) Onnea Miur hyvistä ultrakuulumisista.
 
Ihania ultrakuulumisia! :)

Mä pääsen varhaisultraan kunnalliselle, koska eka raskauteni jouduttiin keskeyttää vauvan sairauden vuoksi. Iik ylihuomenna ultra!
 
Takaisin
Top