Neuvola- ja ultrajuttuja

Meil neuvolas kyllä kysytää kierron pituutta, just siks et sit jos ultra näyttääki ihan vika suuntaa niin tietää tarviiko huolestua jo siinä vaiheessa. Mut kyl se silti lasketaa sen 28pv kierron mukaan. Mut kestäähän se raskauski muka 40viikkoa vaikka todennäkösempää on 41-42viikkoa kesto. Sekin riippuu myös jonkun verran ihmisestä/sikiöstä/äidin kropasta...tai jotai, jos kukaa nyt tajus mitä mä yritän selittää :laughing002 Joskus katoin jonku dokumentin missä asiantuntija sano suoraa et sen lasketun ajan vois siirtää kahel viikol eteenpäin, niin siinä ajassa se todennäkösimmin jo syntyy kaikilla :)

Viikot toki vaikuttaa ja käsittääkseni paikan/ultraajan omat käytännöt.

Kyfi545.. katoin jo aiemmin et oot vissii aika pitkällä, koska sulla on la? Ootko täälä vierailemassa vai? :)

Valitettavasti tuon meidän enkelin tarina oli jo alusta lähtien karu vaikkei sitä silloin osannu ajatella, minä kun tiesin tasan tarkkaan koska ovis oli ollut siinä kierrossa kun enkelimme oli saanut alkunsa ja neuvolassa kun terkka ultras se vastas muistaakseni 10pv pienempää ja musta se ei mitenkään voinut olla mahdollista kun tiesin oviksen ajankohdan... ja sitten olikin tuloksena se trisomia18... nyt onneksi viikot vastas menkoista laskettuna samaa mitä ultra antoi, tosin tällä kertaa en bongannu ovista ollenkaan joten olin jo ihan varmaa ettei huhtikuussa ois ees tärpänny ja positiivinen yllätys oli toukokuun alussa menkkojen myöhästyminen ja positiivinen raskaustesti.

Mulla oli tänään se uusintaultra ja edelleenkään ei sykettä ja alkio ei ollut kasvanut, lääkäri halus kuitenkin vielä ottaa varman päälle ja hormonikokeilla seurataan nyt pariin otteeseen nouseeko arvot ja jos ei niin loppuviikosta sitten aloitetaan lääkkeellinen tyhjennys. Mun mielestä aika selvä juttu....
Hyvää jatkoa teille muille odotukseen, mä poistun nyt tästä keskustelusta.

ny mää mietin että pitäskö tuo mun edellinen kirjoitus poistaa ettei kukaan sen takia ala pelkäämään että jotain on pielessä jos sattuukin viikot heittämään ultrassa :sad001

Voimia Liljaana!

Mulla tosiaa oli se neuvola tänään. Tuli hirveesti kaikkee tietoo ja välillä tuntuki, että pysyykö tää kaikki päässä. Neuvolatäti oli tosi mukava ja tultiin hyvin juttuun. 3vk päästä sitte ultra ja 4vk uus neuvolakäynti. Ens viikolla pitäs mennä labraan. :)

Tänään oli eka lääkäri käynti.. Ihan hyvin meni :) Ei ollu mitää tulehduksia ja kohtu on turvonnu (nyt siis 7+1) .. Kokeiltii kans kuunnel sydänääniä mut ei kuulunu viä.. Eli täytyy jaksaa ottaa 6.7. olevaan ultraa..

Täällä huomenna verikokeisiin meno :) ja ensiviikon keskiviikkona seuraava neuvola.

Mulla on eka neuvola tänään iltapäivällä. Hassua asiasta tekee se, että tuo th on ollut minun ohjattavanani eräässä harjoittelussaan vuosia sitten :D Tuntui kummalliselta jo se kun hän oli tytön 3v neuvolassa ensimmäistä kertaa meidän terkkarina (on kyllä vuosia ollut tuolla neuvolassa ja nähty monesti) mutta vielä kummallisempaa on kun on minunkin terkkarini :)

Mulla eka neuvola onnellisesti takana. Siellä se pienen ihmisenalku pötkötteli ja sydänäänetkin saatiin kuuluville! ❤ Mä oon niin onnellinen vaikka olo on muuten ku jyrän alle jäänyt tän kuvotuksen vuoksi! Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä kaikille ultraan menijöille!

Tuli kutsu nt-ultraan 1.7. Ja ens viikolla ois verikokeet. Molemmat tietty kesken työpäivän, et katotaa miten saan ne sumplittua..kaikki tunnitki pitää korvataan.

Tänään käyty varhaisultras ja kaikki hyvin, pieni sydän se sielä sykki :) viikkoja 7+0 tietämil, lekuri ihmeissään näin nopeasta tärpistä km jälkeen ^^
Miten nopeesti teillä sitten tärppäs? Mä olin raskaana jo huhtikuun lopussa ja 22.3 ollut imukaavinta. Lääkäri laski että vajaa 2 vkoa keskenmenosta ja sanoi että onhan tämä harvinaista mutta kaikki on mahdollista :D

Meilläkin takana keskenmeno maaliskuussa rv 6+6, tasan kuukausi siitä raskaustesti taas positiivinen ja nyt onnellisesti raskaana, ultran mukaan nyt rv 10+6 :) aika paljon tuntuu olevan täällä näitä heti keskenmenon jälkeen raskautuneita.. Silloin keskenmenon jälkeen kun yritti siitä etsiä tietoa niin tuntui ettei mistään löydy tietoa, ja jos löytyi niin sekin raskaus mennyt kesken..

Takaisin