Neuvola- ja ultrajuttuja

Mulla oli ensimmäinen neuvola nyt viime pe 29.5. Täällä ei ultrata neuvolassa ja kunta tarjoaa vain kaksi ultraa (nt ja ru). Nt-ultraan tulee kutsu kirjeitse ja se tulee olemaan kesäkuun lopulla/heinäkuun alkupuolella.

Omakustanteisesti kävin alkuraskauden vuodon takia ar-ultrassa 19.5 jolloin viikkoja edellisten menkkojen mukaan piti olla 7+5, mutta vastasi 6+5. Syke oli vahva, ja tiesin että kierrossa voi olla juurikin esim viikon heitto heitto, eikä ovulaation ajankohta ollut tiedossa joten siksi yritän olla panikoimatta tuota viikkojen heittoa. Haalean plussan olen tuon mittauksen mukaan saanut jo 8pv hedelmöityksestä mutta sekin kai mahdollista. Onko muilla alkio ollutkin pienempi? Mulla heitti kierron mukaan myös esikoinen, silloin tosin oli 3,5 viikkoa oletettua pienempi mutta kierto oli aivan sekaisin. Oireet on kyllä jatkuneet mutta välillä jännittää että onhan kaikki hyvin.
 
Diadem, minullakin oli sama juttu, eli luulin että rv 8, ja koon perusteella rv 7. Kierto oli hyvinkin tasan sama ne pari kolme kuukautta jotka olin ilman ehkäisyä, mutta kun edelliset 15 vuotta oli menty hormonaalisen ehkäisyn kanssa, niin tosiaan parin kuukauden perusteella ei kai paljoa voi sanoa - ihan hyvin on voinut olla vähän pidempikin kierto juuri tuossa kohdin. Lääkäri ei vaikuttanut siltä, että asiassa olisi mitään ihmeellista, joten en edes tullut ajatelleeksi, että pitäisi huolestua :eek:
 
Ultrassa käyty, ja syke löyty. Saattaa olla viikon pienempi kuin olis laskujen mukaan ollu tai sitten ei. Meiän neuvolas siis uus lääkäri (tai siis yleislääkäri) joka on vasta tullu äitiysneuvolan puolelle sijaiseks tän kesän ja syksyllä aloittaa virallisesti äitiysneuvolanlääkärinä. Ainut vaa et se ei oo vielä saanu minkäänlaista koulutusta ultralaitteenkäyttöön. Alakautta ei löytäny mitään, mahan päältä löys etsimisen jälkeen. Ja siinäkin mun miehen piti neuvoa mistä napista pitää painaa et zoomaa. Ei osannu ottaa mittoja, joten siks ei tiedä mitkä ne viikot nyt oikeesti on. Mut sen perusteel et ei alakautta löytyny, meinas et vois olla viikon pienempi. Ja nyt sit se mahdollisuus pitää ottaa huomioon, niin nt-ultraan joutuu sen kuukauden odottamaan (tod.näk.) ja mä ku toivoin et ois ollu jo juhannusviikolla :sad001 Nyt mä sit mietin et onks kaikki hyvin vai ei oo.
 
Bettie, mitkäs viikot sulla pitäis nyt olla? Onneks kuitenkin syke löytyi.
Aika tympeetä, että eka ultra meni noin reisille. Mä varmaan soittaisin terveydenhoitajalle itku kurkussa ja vaatisin uutta ultraa. :/

Meillekkin tulee kesäksi lääkärin tilalle terveyskeskustyöntekijä, en oo kovin innoissani asiasta. Mutta täällä osaa onneksi (ja saa) nuo terkkaritkin ultrata.
 
Niin siis viikkoja menkoista laskien pitäisi olla 9+4 mutta toi lääkäri sano et saattaa olla viikon vähemmän. Mä en kans käsitä miksei täällä terkkarit ultraa, tiedän et ainaki kaks näistä osaa sen tehä ja joskus ennen on tehnykii, mut nykyää muka vaan lääkäri saa. Miehen siskon kans juttelin, ni hän osas sanoa et tää lääkäri ei oo aiemmin suostunu edes tekemää mitää gynen juttuja, ja on siis vaan yleislääkäri. Joten on joutunu kyl varsin vieraalle maalle nyt. Ja uskon et se miks ei alakautta edes löytäny mitää, johtu siitä et se ei työntäny sitä anturia tarpeeks syvälle. Sehän pitäs työntää pohjaa asti ja ei siltä tuntunu. Ja kohdun kokoaki ku tunnusteli, niin teki sen niin varoen ja hellästi, ku ois voinu ihan kunnolla painaaki (niin ku noi kokeneet tekee). Ei varmaa uskallusta ja rohkeuttakaan ole vielä riittävästi. Harmittaa kyl sen lääkärinki puolesta et ei oo saanu mitää ohjausta tohon hommaa vielä, elokuussa vasta.
 
Mä kävin tänään päivystyksessä hartiapistoksen takia (voi olla oire kohdunulkoisesta) ottivat hcg:n ja ultrasivat. Raskaus on kohdussa, mutta vain pieni raskauspussi näkyi vaikka viikkoja 6+1. Eli tuulimunaepäilys :sad001 torstaina uusi hcg ja ensi viikon keskiviikkona uusi ultra. Torstaina mulla on myös jo aiemmin varattu varhaisultra yksityisellä. Ei hitto oikeesti, toinen keskenmeno heti edellisen perään?
 
TestaRossa toivottavasti ei mene kesken :sad001 Ehkä sullakin vaa viikkoja luultua vähemmän. Mä ainaki pidän tääl sormet ja varpaat ristis, et tulis hyviä uutisia :Heartred
 
Hei vaan pitkästä aikaa.

Testarossa, minä myös peukutan sun puolesta ja toivon parasta :Heartred

Mulla on se uus ultra ens viikon maanantaina kunnallisella puolella, sielä nyt sitten lopulta selviää onko kyseessä keskeytynyt keskenmeno vai onko sellainen ihme päässyt tapahtumaan että viikkoja on vaan oikeasti vähemmän.
Raskausoireet kuitenkin ovat jatkuneet ja huonovointisuutta on pitkin päivää voimistuen iltaa kohti ja maha edelleen turvoksissa.

Oon koittanu keksiä kaikenlaista tekemistä ettei ajatukset olis kokoajan omassa navassa ja kyllähän tää mun pieni päivänsäde pitääkin kiireisenä. Toki on vähän vaikeaa olla ajattelematta kokoasiaa tän kestokrapulan keskellä mutta elämä on nyt tällästä, eipä tähän oikein itse pysty vaikuttamaan eikä asiaa nopeuttamaan.
 
Tänään käyty ekassa neuvolassa ja kaikki meni hyvin :) lähinnä höpöteltiin mukavia ja täytettiin lippulappusia. Aika ekaan ultraan tulee postissa. Seuraava neuvola 7.7. Lääkäriaikaa ei pystytty vielä varaamaan, mutta se lienee joskus loppukesästä. Ens viikolla pitää käydä labroissa ja viedä pissanäyte. Onneks sain purkin mukaan. Juhannuksen jälkeen ensimmäiseen sokerirasitukseen, blaah! Tänään rv 9+2.
 
Testarossa toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Liljaana, hyvältä kuulostaa että oireet on lisääntynyt! Toivotaan että maanantaina näyttää hyvälle.

Anki, ompa sulla aikasin sokerirasitus! Mulle neuvolasta sanottiin että vasta vk 20 jos oikein muistan.. eli siis elokuussa. Oon kuitenkin yli 25 ja bmi 29. Lisäksi sukurasitteena on 2. diabeetesta. Mutta en kyllä tuohon hingu! Vaikka onhan se tosi hyvä että seuraavat tarkkaan noita.
 
Mulla on tiettyjä "rasitteita", minkä vuoksi laittavat heti sokeritestiin. Ja vaikka nyt olisi kaikki ok, niin joudun vielä rv 20 paikkeilla uudelleen. En mäkään noihin hingu, mut kaipa se on hyvä et tutkivat ja seuraavat :)
 
Tuu heti kertomaa miten kävi Mimi :)
 
Minäkin joudun käymään 2 kertaa siinä rasituksessa. Muistelen että se olis 16 ja 26 viikoilla suurin piirtein. Ekassa raskaudessa jälkimmäsessa testissä paastoarvo oli just se raja-arvo eli 5.3. Ois pitäny jättää illalla se jätski syömättä...muuten kaikki ollu puhtaat. Ja sen ekankin kotiseurannassa ei tullu huonoja arvoja. Eli älkää herkutelko ennen testiä...
 
Hyvin meni! Papu siellä pötkötteli ja vahva syke näkyi :)
Pääsen mun historian takia nyt alussa tiheemmin ultraan, eli ens tiistaina uusiksi. Saa kuulemma käydä vaikka joka viikko jos haluaa :D Ihan mahtavaa, niin mun ei tarvii stressata koko aikaa, vaan saan tietää missä mennään :)
 
Täälläki tänään käyty neuvolassa.:) olipa mukava nähä miten se pikkunen siellä vilkutti.. ihan selvää näky ku käsi heilu. :) mulla la taas siirtyi :D nyt se ois 2.1. Katsotaan mitenkä käy. :) sain lähetteen Jyväskylään alkuraskauden ultraan joka tehdään rv 12, seulontaan en halua mennä. Kutsua odotellessa siis. :)
 
Hcg laskenut puoleen siitä, mitä oli toissapäivänä. Ei mitään toivoa siis. Huomenaamulla lomamatkalle Roomaan, kiva kun alkaa varmasti sitten vuotaa siellä. Jos ei ala, niin ensi viikon keskiviikkona hakemaan cytocecit.

Onnellista odotusta teille kaikille, toivottavasti minä olen viimeinen joka täältä poistuu kesken.
 
Takaisin
Top