Neuvola- ja ultrajuttuja

Paska!!!! Tänne jäätiiin taas osastolle :smiley-angry017 kohdunkaula oli noh sitä ei oikeastaan enään ollut...
 
Aphrael, toivotaan, ettei meilläkään mistään vakavammasta oo kyse, aina se vaan säikäyttää, kun on jotain normista poikkeavaa.
 
Tsemppiä Ff ! Kyl sä jaksat vielä vähän aikaa olla kasas vaik osastolla sitten :) Pääsette sit molemmat jouluksi kotiin, jos viel hetken pidät jalat ristis (toivon mukaan).
 
Kiitos kaikki :) tänään ei tutkita kohdunkaulaa joten huomiseen täällä ainakin lusitaan :sad001 huoh toivottavasti pois jotain hyvää ruokaa... kauhee nälkä!
 
Äitipolilla käyty.. Pieni kasvanut hyvin, kokoa 2170g, keskikäyrälle sattuu.. :) Ainut "huono" puoli oli et on kääntänyt itsensä oletetusta raivotarjonnasta perätilaan.. Sain uuden ajan suoraan rv 37, silloin tarkistetaan tilanne ja jos edelleen perätilas ja haluan niin voidaan yrittää kääntää.. Tosin lääkäri kyllä painotti et tilaa on edelleen kääntyä omineen..

Painotti myös et jos tulee hiljaisia päiviä liikkeiden suhteen niin aina saa mennä käymään käyrille tarkistukseen, ei tarvitse kuulemma pelätä mitä siellä ajatellaan.. Vaikka tuon tiesin niin jotenki se lohduttaa..
 
Tsemppiä ff! :)
Mä kävin eilen ultrassa ja arvio 30+1 oli 1145g, eli alakäyrällä edelleen, mut kasvanu kuitenki. Virtauksia kateltiin ja mulla kohtuvaltimoilla kova työ saada vauvalle ruokaa, vauvan virtaukset kuitenkin hyvät :) kaks viikkoo ja meen uuteen ultraan jossa noita virtauksia seurataan taas (ja vauvan kasvua tietenkin). Jos sikiön virtauksissa tulee muutosta niin sit siirryn äitipolille seurantaan. Istukka ainakin vielä toimii hyvin, mut sitäki seurataan.
 
Tsemppiä FF!
Hurjaa jos nyt jo syntyisi, että toivottavasti vielä vähän menisi ja "vähän" helpommalla kuin tähän asti :)
Pelottavaa ajatella, että ei oo kauaa kun ihmisillä alkaa synnytyksen käynnistymään. Minä ajattelen sen olevan vielä "jossain hamaassa tulevaisuudessa" ja kieltänyt koko tosiasian, että vauva edes 'voisi' syntyä tämän vuoden puolella =D
 
Tänään äitiyspolilla käyty nousseiden paineiden ja turvotuksen takia. Käyrillä olin ja hyvältä näytti. Painoarvio tasan 2kg (viikkoja nyt 32+3) ja hyvin asettuu keskiarvoon. Lapsiveden määrä myös hyvä ja vauva raivotarjonnassa. Myös kohdunkaula kiinni ja kova niinkun pitääkin. Itsellä vaan alkaa oleen jo vähän tukalat paikat hengittää, eikä nuha ja nenän tukkoisuus kyllä auta yhtään asiaan. Parina yönä on ollut tukala nukkua kun ylävatsaa puristaa ja siitä jo synnytysvastaanottoon soittelinkin, kun ajattelin raskausmyrkytyksen oireeksi, mutta veikkasivat närästystä. Itse en tiedä, kai se sitä sitten on. Toivon, että menis nopeasti tää loppuaika, ja Pähkinä vois mun puolesta syntyä kyllä jo heti kun vaan täysaikaseks lasketaan.
 
perjantaina vein virtsanäytteen neuvolaan, ihan normaaliin seurantaan kuuluva näyte.. Noh, nyt soitti terkka et haeppa antibiootti apteekista; lääkäri määrännyt kuurin. Se sama bakteeri kasvaa taas mikä jo kertaalleen hoidettu virtsasta.. Eikä mitää oireita.. o_O
 
Takaisin
Top