Neuvola- ja ultrajuttuja

Mäkin huomaan välillä että näiltä kivuilta ei pysty autosta npusee tai kääntyy sängyssä mur... mut minkäs teet...

Tänään tosiaan oli neuvola.. ja ärsytti ku ois ollu miljoona tyhmää kysymystä mutta en kehannu kysyä ko siel oli myös joku kätilö opiskelija... sf mitta oli 20... se ja kela lappu oli ainoa mikä jäi tästä reissusta käteen

Ff, Opiskelijoiden aikana kannattaa kyllä kysellä ihan vapautuneesti. He kyselevät ohjaajaltaan todennäköisesti samat kysymykset sun käynnin jälkeen ja muutenkin oppimisen kannalta on tärkeää, että törmäävät erilaisiin "ongelmiin".

Tietääkö muuten kukaan haittaako kun sain sen raskaustodistuksen jonka sovin vieväni heti huomen aamulla työnantajalle nii niin kun siin on mun la väärin? Mun la on oikeesti 12.1 mut tohon lappuun oli laitettu 6.1.... kaikki muu oli kyl oikein.

Kylläpä tuo haittaa kun se on virallinen dokumentti jonka mukaan kaikki lasketaan. Soitapa neuvolaan heti huomenna ja pyydä uusi todistus elleivät halua muuttaa laskettua aikaa ;)

Nii mut ku mun ois pitäny jo tänään jättää se hakemus työnantajalle :sad001 no meen aamullan palkanlaskentaan kattoo noit papereita ja jos ne ei kelpaa ni en sit tiiä... huoh ku vasta kaheltatoista on neuvolan puhelin aikakin!

Hahha ehkä mä oon vaan ihan hiljaa ja jos joku kysyy niin oon vaan oho empä oo huomannu :) enhän mä sitä oo mokannu vaan neuvola....

No joo mä en vaan osaa puhua/olla tolleen randomi tyypin edessä :) mä oon niin kammonen ihminen et mua pitäis varoittaa että siel on muitakin :hilarious:
Outoa muuten jos sulta ei kysytty että sopiiko, multa on ainakin aina kysytty saako opiskelija olla paikalla. Yleensä suostun, mutta esim. ravintoterapeutilla sanoin että ei, koska mun on vaikea puhua mun syömisistä jos on vieraita ihmisiä paikalla.

Outoa kyl ettei oo kysytty...Mult on kans aina kysytty et voiko olla....

on mullakin aina muualla kysytty mutta ton neuvolan tietäen niin en ihmettele :wtf:

onks kaikki muut onnistunu laittaa netissä ne kelapaperit ihan nätisti?? ku mä täs koitan saada niit toimii mut se väittää koko ajan että päivämäärät on väärin vaikka ne kelan sivuilla laskin ja laitoin siitä suoraan... koitan soittaakin täs jo puoltuntia jonottanu :meh: mä todella uskoin että tää olis ollu jotenkin yksinkertaista....

Mie sain täytettyä ne ihan hyvin ainut ongelma oli et ne sivut oli tosi hitaat.....

mulla oli pöytäkoneella ongelmia kelan sivujen kanssa, mutta tein sit tabletilla niin sain tehtyä, ainu vaan että mun raskaustodistus ei vaan vielä oo menny perille sinne

Täällä kanssa eilen rakenneultra ja kaikki hyvin. Poika olo oli mulla, mutta kätilö sanoi ultran päätteeksi että: "ei siellä kyllä pippeliä näkynyt...että enempi tytöltä näyttäisi, mutta syntymän jälkeen sen sitten näkee kumpi tulee".

Ff, just äsken täyttelin netissä ne lomakkeet eikä ollu kyllä mitään ongelmia. Onpa kummallista. Mitä päivämäärää se herjaa? Laskettua vai jotain muuta? Onhan vuosiluvut myös oikein...? ;)

Starling, Ihana kuulla, että teilläkin ultrassa kaikki hyvin!

Muidenkin hyvistä ultrakuulumisista toki iloitsen :)

Neuvolassa käyty pitkästä aikaa ja kaikki hyvin :) Ihanaa kun nää kaikki jutut järjestyy nyt niin helposti osa-aikaisena. Kesällä tuntui välillä ihan tuskaiselta järjestää jotain omia menoja ei kukaan ollut tuuraajaa tuuraamassa. Ensimmäinen lääkärikäyntikin venyi nyt syksylle.

Ja joopa, nyt raskaustodistus mullakin kun on taskussa pitäis sitten varmaan tarttua härkää sarvista ja aloittaa paperisota Kelan kanssa, siinä voipi vierähtää tovi... Mulla se onkin vähän monimutkasempi juttu, kun haen äitiysrahaa edeltävistä 6 kk tulojen perusteella ja pitäis miljoona eri palkkatodistusta kerätä kokoon, tehdä kesän kirjanpito valmiiksi (kun saan samanaikaisesti palkkatuloja ja elinkeinotoiminnan tuloja y-tunnuksella), arvioida loppuvuoden tulot jajaja. Mun asema ansiotulonsaajana on hyvin poikkeava, joten missään ei ole kunnon ohjeistusta mulle kaikkeen. Saa nähdä mimmoiseksi väännöksi menee, huoh jo etukäteen.:rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin