Neuvola- ja ultrajuttuja

Mä tulin myös just ultrasta :) oli pikkasen pienempi eli la muuttui 26.1 ja viikkoja nyt 12+5. Ääh..joutuu vähän palamaan takas, mutta ei voi mitään. Voi myös olla että vauva vaan kasvaa pienesti taas. Mut näillä mennään, onpahan mahdollista päästä kaverin kaa yhtä aikaa synnyttään :D nt oli 1,02 ja ultraaja kehui että kaikki hyvin ja ihan mahtavasti pyörii. Meonas vaan että ootapa ku alat tuntemaan nuo liikkeet :D voi olla ryminää tiedossa. Mut onneks seki jo tuttua. :)

Tää tulee myöhässä, mutta kiitos tosi paljon osanotosta suureen suruumme! Pikku hiljaa alkaa elämä hymyilemään. Aina meijän pieni enkeli kulkee mukana.:angel13 Häntä en unohda koskaan.:Heartbigred

NT-ultrassa käyty juuri. Laskettua aikaa päädyttiin aikaistamaan neljällä päivällä eli nyt se ois 25.1. Ja menossa siis rv 13+1. Siihen nähden vähän myöhässä tuo ultra... :(
Niskaturvotusta löytyi aika paljon, 2,6mm ja mulle tuli niin kamala olo, kun ne lukemat näin. Heti alkuun, kun kuva pienestä pläjähti näytölle niin näin sen turvotuksen ja mietin, et nyt kyllä näyttää paksulta poimulta. Ja sit hoitaja sen jo mittaskin, kun pikkuinen oli niin hyvässä asennossa. Ei oikein pystynyt iloitsemaan pikkuisen näkemisestä, kun niin alko huolettaa ja surettaa. Jäi ikävä fiilis myös siitä, ettei ne tuolla kertonut niitä seulojen tuloksiakaan. Kuulemma soittavat, jos niissä on jotain ja jos ei kuulu mitään niin kaikki on ok. Ei siis tule edes lappua kotiin niin kuin olen monelta muulta kuullut... Stressaaminen jatkuu ja neuvolalääkärille sit 3.8. Sit ehkä saa vastauksia ja selvennystä siihen, et onko kaikki hyvin vai ei. Sitä ennen en kerro raskaudesta kyl kuin siskolleni, kun mielessä on pelko keskeyttämisestä ja vammaisesta lapsesta. :(
Päälakimittakaan ei vastannut tuota uutta laskettua aikaa vaan sen mukaan ois pysyny tuo 12+4. Et jäi mietityttään kans, et onko se normaalia, jos pää ei ihan vastaa viikkoja. Toivon, että soittoa ei kuulu, mutta ei auta kuin odotella!

Muokattu viimeksi:
Meidän pojulla turvotus myös tuon 2,6 ja ihan terve poika on :) tokihan sen toivois aina olevan alhaisempi. jospa ei soittoa kuuluis! :)

Mä kattelin tänää kannasta sitä nt-ultran tulosta. Nt oli 1,6 eli ihan normaali. Mut nyt mua vaivaa seuraava lause: keuhkokudos jonkin verran tavallista kaikutiiviimpi, tosin myös suolisto prominoi. Onko kellää mitää hajua mitä toi tarkottais? Niitä kuvia oli näytetty lääkärilleki, ja se oli tullu siihen tulokseen et ultrassa valotus olisi korostunut tms. ja jatkoon riittää pelkkä rakenneultra. Neuvolas terkkari ei puhunu mitää viime maanantaina. Ja nyt se on sit kolme viikkoa lomalla.

emmä muuta tiedä kuin että mitä tuo prominoi sanonta tarkoittaa... se tarkoittaa että jonkin asia on tavallista isompi. Jännä että ne tuollaisia on nt-ultrassa katellu :wideyed:

Ja se, että meille ei sanottu yhtään mitään :( Se ei edes sanonu, et näyttää lääkärille ne kuvat, ja miks ei lääkäriä sit pyydetty paikalle, jos jotai epäilyttävää oli? Vaan kuvat näytettii sille jälkikäteen, ku oltii ite jo pois lähdetty? Ahistaa. Lisäks en miehelle uskalla sanoa tästä mitään, se on muutenkin kova stressaamaa (traumaperäinen stressioireyhtymä). Ja neuvolan sijaiselle en halua soittaa, ku se on sellanen joka ei sano mitää mitä ite en jo tietäs.

Hanurista tuollainen ettei oo kerrottu mitään, helpointahan se ois ollu pyytää lääkäri paikalle tekeen tsekkausultran, jotenkin musta vaan tuntuu että ultraaja on hakemalla hakenu jotain poikkeavaa, ultrattiiko sinut missä? soittasin siihen yksikköön ja vaatisin lisää selityksiä että mitä v***ua!

Nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin ainakin tähän tietoon. niskapoimu oli 1,4 eli ok. Ainut mikä jäi hämmästyttämään oli se, että ekana lääkäri kyseli mun kilppari tuloksia ja miks niihin ei ole neuvolassa puututtu. No senpä kun tietäis. Ei siis ollut viitearvojen sisällä toinen lukema niin määräs lääkityksen vajaatoimintaan ja kontrolli kuukauden päästä. Nyt pitäis sit hätistellä neuvolaa hoitamaan seurannat.

Tänään ensimmäinen ultra ja kaikki pikkutyypillä hyvin! NT oli 1,3mm. Olin jännittänyt tätä ultraa ja sitä onko kaikki hyvin niin paljon, etten ollut varautunut ollenkaan siihen tunnevyöryyn, mikä tuli kun näki että siellä ihan todella on elävä olento! Kovasti potki ja heilutteli käsiä. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutten ollut aikaisemmin tajunnut sitäkään, että se ihan tosissaan liikkuu jo. Kun mitään liikkeitä ei vielä tunnu eikä mahakaan hirveemmin vielä pömpötä. Vaikea uskoa että siellä on tosiaan joku. Täällä siis rv 12+5.

Maajo, kysyin mihen siskolta, niin sano et ei keuhkoja edes yleensä täs vaihees yritetä kattoa. Voi siis olla et kätilö on yrittäny vähän liikaa kattoa kaikkea. Eli ei pitäs hätää olla. Mut jos tää viel myöhemmin mua vaivaa ni sit soittelen neuvolaan ku oma täti pääsee lomilta.

Meilläkin on listattuna tekstissä paljon muutakin mitä piti katsoa ja hoitaja kyllä luetteli ne kaikki meillekin. Tekstissä lukee "aortankaari?" ja meille sanoi aiheesta et näkyy tarkemmin rakenneultrassa. Listasi siis ne kaikki mitä sattui jo näkymään vaikka ei olisi tarvinnut. Meillä kun pieni nyt vaan sattui olemaan hyvässä asennossa kaiken muun kuin niskaturvotuksen mittaamiseen ;)

Meilläkin kätilö katsoi hieman extraa: juurikin suolistoa ja esim nenäluuta, vaikka samassa lauseessa sanoikin et nenäluuta ei tässä vaiheessa sen enempää seulota. Luulen että katsovat jos sattuu otollinen asento sikiöllä :) Bettie, ymmärrän täysin huolesi, mutta varmasti jos jokin olisi epänormaalia niin kätilö olisi sanonut tai pyytänyt tarkastusultran tai viimeistään kuvat nähnyt lääkäri :)

Muokattu viimeksi:
Diadem: ei mulla mitään häikkää nt-ultran suhteen oo ollu vaan Bettiellä... mää kyllä osaan aukaista suuni nykyään ja vaatia heti selitystä että miten on jos tulee jotain epänormaalia ultrassa tai neuvolassa vastaan.

Diadem, niin mäki sen järkeilin. No onneks sinne rakenneultraanka ei oo enää ku alle neljä viikkoa.

Meillä oli toissapäivänä nt-ultra ja siellä se pyöriskeli huimaa vauhtia, meidän pikkuinen. Tai ei mikään kovin pikkuinen enää. Laskettu aika aikaistui 10 päivällä! Yhtäkkiä siirryttiinkin 12+3 viikoilta 14+0. Koko oli 7,8mm. Niskaturvotus oli hyvä, en muista lukua kun olin ihan hämmennyksissä kun pikkunen vilkutti meille ja sen jälkeen multa katosi kaikki järkevä ajattelu.
Mahalaukku näkyi, oli niellyt lapsivettä. Munuaiset näkyi, aivot ja selkäranka oli hyvin kehittyneet. Ja voi elämä miten suloinen se otus oli! Syke 158, senkin kuuleminen sai mut johonkin ihme äiti-euforiaan. Tämä siis ensimmäinen ultra mulle joten olihan se aika ihmeellistä.

Ni sitten kun selvisi tämä yllättävä kehitys niin eipä sitten enää yhdistelmäseula onnistukaan. Oli päivällä yli ilmeisesti. Kätilö sen sitten perui ja piti neuvolaan soitella, että saisi ajan uusiin labroihin. Senkin kanssa oli jotain säätöä ja soiteltiin neuvolatädin kanssa ees taas pari kertaa. Onnistui kuitenkin. Siitä sitten tunnin verran eteenpäin niin kätilö Jorvista soitteli, että labran kanssa oli puhunut ja kyllä ne testit onnistuu niistä näytteistä. Huh. Labrassa laskevat viikot eri tavalla tai jotain vastaavaa. :D vastaus tulee korjeitse kotiin. Sitä odotellessa. Jännättää.
Mutta olipa helpotus, mä en neuloja enää pelkää, nuorena pelkäsin pahasti, mutta enpä mä niistä nyt niin pidäkään.

Seuraava neuvola vasta 6.8. Toinen siis. Olisin saanut halutessani aikaistaa sitä, mutta en kokenut siihen mitään tarvetta kun voin itse niin hyvin ja nyt on todistusaineistoa, että meillä on oileasti vauvakin tulossa.

Onko muuten muut huomannut samaa, vai olenko ainoa, kun mua se ultraaminen, vatsan päältä, sattui vähän. Samalla tavalla kuin kuukautiskivut, mutta lievänä?

ImageUploadedByVau Foorumi1437718678.073409.jpg

Siinä meidän pikku Skeletor! ( aukoi suutaan niin mulle tuli ihan tuo He-Manin pahis mieleen)

Takaisin