Neuvola- ja ultrajuttuja

Tänään käyty neuvolassa ja ensimmäisen kerran kuultiin pikku-sintin sydänäänet <3 Kuulemma syke oli noin 152 :) Eipä siellä neuvolassa kovin ihmeitä tälläkään kertaa tehty. Höpistiin elämäntavoista, parisuhteesta, odotuksista jne sekä otettiin verenpaine ja hemoglobiini. Lisäksi näytettiin, miten otetaan pissanäyte, joka kuulemma pitää ottaa joka kerta kun neuvolaan menee. Seuraava käynti neuvolassa vasta syyskuussa!

Tänään rv 14+2 <3

Maajo, nipt-testi meni ihan hyvin. Koko homma oli paketissa alle tunnissa. Vauvaa ei katsottu ollenkaa, en osannut muuta odottaakaan. Torstaina on sit nt-ultra niin päästään sitten pientä ihastelemaan. Nyt vaan täytyy toivoo et näyte onnistu ja et sieltä tulisi terveen paperit! Odottavan aika on pitkä...

Jansculi: mä pidän sormet ja varpaat pystyssä että terve vauva tulee teille :Heartred vaikka itelläkin kaikki on ok, niin tiedostan kyllä että nuo testit mitä meille on tehty antavat vaan vastaukseksi ettei oo kohonnutta riskiä trisomioille ja ettei ne automaattisesti tarkoita että vauva ois terve mutta hyvät on lukemat verrattuna viime syksyisiin lukemiin.

Voimia Taikatuuli ❤️
Me käytiin viime torstaina np- ultrassa,kaikki hyvin.❤️ Riskit tri-13 1:42 000, tri- 18 ja 21 1:100 000. Kaikki saatiin mitattua , np 1,37 ja näytti kaikki sisuskalutkin ;) Laskettu aika siirtyi päivällä eli 10.1. Todennäköisin... Eli nyt 13+2! Siellä se vilkutteli ja sydän löi ihanasti rakenne-uä on varattu 27.8.
Seuraava neuvola ensi maanantaina, saa nähdä mitä silloin tehdään.

Meillä oli tänään nt ultra ja kaikki oli hyvin <3 liikkui tosi paljon joten oli vaikeaa saada mitat :D niskaturvotus oli vaan 0,9mm joten se oli ok :) laskettu aika siirtyi 17.1 -> 21.1 mutta sen jo arvasin kun neuvola oli laskenut 28päivän kierrosta ja minulla vaihtelee 28-34pv. Nyt alkaa olla semmoinen fiilis että "meille tulee oikeasti pieni vauva" <3 ja meidän pienestä tyttärestä tulee isosisko! :)

Meillä oli tänään ylimääräinen neuvolakäynti sykkeen kuuntelua varten, kun ensikäynnillä ei vielä yritetty kuunnella.

Ihana tasainen jumputus löytyi useampaan kertaan, tosin vikkelästi pikkuinen livahti pois dopplerin alta!

rv 10+6

Mulla oli tänään toinen neuvola ja se oli siis lääkärineuvola. Aika nopee käynti oli ja perus mittausten lisäksi se katto kohdunsuuta ja tunnusteli kohdun, papakin ois vissiin otettu jos ois ollut tarpeen. Lähinnä sit kyselivät vointia ja jos oli itellä jotain kysyttävää niin sen mukaan juteltiin. Sit se kerto ne seulan vastaukset mut nepä mää jo tiesinkin.

Tänää oli neuvola rv 15+3 :) Painoa oli tullut edelliskerrasta 1,8kg (lähtöpainoon 300g). Edellisestä neuvolasta oliki periaatteessa 7vk, välissä lääkärineuvola ja nt-ultra; joten ei sinällää ollu iso painonnousu. Mutta silti en oo tyytyväinen, ku sitä ylimäärästä on muutenkin ihan tarpeeks. Verenpaineet oli 101/61 ja hb 118, eli nekin molemmat laskenu. Nyt aattelinki ruveta oikeesti rautakuurille, ja purkki muuttakoo yöpöydälle, ku muuten en muistais ottaa. Sf-mittaa ei vielä otettu, sydän-äänet kuunneltii ja luku pyöri 141-149 välillä.

Sain muuten taas näytepaketin :grin Mut tällä kertaa pebanthenin emulsiovoide raskausarpien ehkäsyyn. Mulla niitä arpia on niin paljo, etten usko et niitä enempää vois tulla, joten aattelinki et tota voi hyvin käyttää tehokosteuttajana viimestää talvella sitte :)

Eilen töissä kävin vaa'alla, niin paino pysynyt kuukauden verran samana, vaikka on tullu välillä herkuteltua. Verenpaineet taas antaa osviittaa, miksi on välillä niin vaikea olla, kun näytti 106/68. Voi olla osa syylinen tähän mun uudelleen alkaneeseen huonovointisuuteen, ennen kuin elimistö taas tottuu tähän..

Täällä myös käyty tänää ultrassa. Helpotuksen huokaus oli suuri kun näki että kyllä siellä vatsassa on varsin eläväinenkin pikku pallero <3 laskettu aika ei muuttunu (tai no muuttu päivällä, mutta se johtuu siitä että sairaala laskee se ajan eri tavalla kuin neuvola). :)

Mä kävin eilen neuvolassa, paino oli vähentyny 400g viime torstaista (mikä on ihme kun viikonloppuna mässättiin miehen kaa reissussa mitä sattuu), pissa oli puhdas, verenpaineet taivaissa kuten aina (kotiarvot normaalit), terkka ohjeisti myös radiasioissa vähän ja sain sokerimittarin kotiin sekä puhuttiin lähetteestä äippäpolille kun oli 2 poikkeavaa rasitusarvoa ja tuon etisen istukan takia sekä tietty ultrasi pienen, siellähän tuo potkiskeli menemään mutta terkka ei saanu mittoja otettua niiden karvalakkikoneella, vuotelusta kumpikin terkka oli sitä mieltä että johtuu vaan ton istukan sijainnista.

Täällä oli tänään nt-ultra :) pikkuinen olisi kovasti halunnut vain nukkua, niin jouduttiin hieman herättelemään. Siellä se potki ja venytteli ja saatiin todella hyvät kuvat, välillä katsoi suoraan kameraan ja yhdessä kuvassa näkyy sormet todella selvästi :love7 Oli myös kasvanut kovasti, viime ultran mukaan tänään olisi ollut 11+1, neuvolan ja omien laskujen mukaan 12+3, niin nyt ultra näytti 12+2. LA pysyy siis samalla, vaikka olisi päivän heitto kone ehdottanutkin. Niskaturvotus oli 1,3mm ja riskiluvut olivat matalat. Kylläpä helpotti oloa :happy:

Ultrassa kaikki hyvin pienellä. Itsepäinen hän oli edelleen. 13+6 kokoinen ja niskaturvotus noin 2mm. Päätään piti takakenossa ja potki menemään pitkin kohtua, siksi noin arvio vain saatiin. Nenäluu näkyi hyvin. :)

Maajo: onneksi meidän neuvolassa on lääkäri ultraamassa niin sanoi hänkin ettei mitään epätavallisen liittyvää näkynyt. Joten en asiaa stressaa ja on kuitenkin alle sen 3mm. :)

Meidän pojulla oli 2,3 tai 2,6mm enkä osannut ajatella asiaa sen kummemmin, vaikka tytöltä oli muistaakseni 1,1mm. Ja ovat täysin terveitä molemmat :)

Ultrassa käyty ja löytyi sieltä kohdusta yksi viikkoja vastaava sikiö. Vastasi siis rv 12+5 niin kuin itse olen olettanutkin olevan, mutta eletään kuitenkin neuvolan mukaan 13+1 eli la 24.1. virallisesti. Pieni laittoi aina kädet korville kun taputeltiin mahaa, että heräisi ja vaihtaisi asentoa :D Riskiluvut oli ikä 1:450, down 1:3100 ja nt oli 1,37. Nenäluu näkyi ja reisiluutakin esitteli niin usein, että mitattiin sekin ;) Nyt voi vähän huokaista!

Takaisin