Neuvola- ja ultrajuttuja

Taikatuulelle paljon tsemppiä ja voimia! :( Tuli todella surullinen olo, kun tuon luki...

---

Jännittää, kun tänään pitää mennä aamusta verikokeisiin ja viedä virtsanäyte! Kammoan tosi paljon verikokeita ja oon monesti niissä pyörtynyt :confused: Onneks ei sentään tartte paastota, et jos auttais tajuissaan pysymiseen, et saa syödä normaalisti. Toivottavasti eivät ota hirveän montaa näyteputkea siellä... Piti pyytää varuilta miestä kuskaamaan mua sinne, jos tulee tosi heikko olo tuon jälkeen tai satun pökräämään niin ei tartte sit huonossa hapessa autoa ajella. Ehkä se saa tulla myös pitämään mua kädestä kiinni myös näytteenottoon.

Jännitti tuo virtsanäytteenottokin kotona, kun aikaisemmin en ole sellaista tehnyt. Stressasin jopa, et osaanko täyttää nuo putket tuolla sinikantisen putken piilotetulla neulalla. Aattelin, et kuitenkin epäonnistuu tai on viallinen purkki, mut hyvinhän tuo onnistu ja oli helppoa. Oli tosi vaikeeta olla käymättä vessassa yöllä. Siks oon jo nyt hereillä :singing: en voinut enää pidätellä vaan oli pakko mennä ottamaan tuo näyte. Puol neljältä heräsin vessahätään ja sit pari tuntia pyöriskelin sängyssä ennen kuin äsken tuntu, et nyt halkee rakko ja pakko ottaa se näyte :D Raskausaikana joutunu käymään vähintään kahdesti yössä pissalla.

Nt-ultraan aikaa viel 2vk ja 1 päivä! Kauheesti ootan jo sitä, et pääsee näkemään vieläkö tuossa masussa on joku elossa. Ei ois kannattanut käydä lukemassa "kauhujuttuja", koska nyt miettinyt et pitäsköhän oman mielenrauhan varmistamiseks käydä jo etukäteen yksityisella ultrassa. Mut joo, pitää uskoa, et kaikki on hyvin ja lopettaa tää stressaaminen kaikesta :D

Minäkin tällä hetkellä odottelen labraan pääsyä ja pissanäyte putket laukussa... Mä oon vissiin mahalla jännittäjä kun mulla menee vatsa aina kuralle, oon kyllä itse hieman neulakammoinen ja ei tiiä paljonko ne sitä verta haluaa.. Eiköhän tää oo ohi nopeesti.. 10.20 aika..

Muoks. Alko viimisen putken kohdalla sattuu käteen, no varmasti jos viisi putkea verta otetaan... :F

Muokattu viimeksi:
Mä en edelleenkä oo muistanu ottaa sitä pissanäytettä saatika viedä sitä labraa. Jotenkii se asia ei vaa oo aamusta/yöstä ekana mielessä :rolleyes:

Voimia suruun Taikatuuli :( Painajaistilanne on tuo mitä koitte. Toivottavasti teille suodaan se uusi perheenjäsen lähitulevaisuudessa.

Miulla oli sokerirasitus ja radi napsahti. No ei tullut yllärinä. Nt-ultraan on vielä viikko..

Voimia Taikatuuli! :sad010:Heartred

Sokerihuurretta täällä huhuilisin... Sähän kävit siellä Nipt-testissä, niin uteliaisuuttani kyselisin, et kuin kauan sä jouduit odottaan tuloksia ja tuliko ne kirjeellä vai soitettiinko sulle tulokset? Mulla ois se testi huomenaamulla ja mua jännittää jo nyt ihan hirveesti!

Taikatuuli, Voi kamalaa! Todella suuret pahoittelut. Mullakin koko ajan pelkona mitä näkyy nt-ultrassa vai näkyykö mitään. Siihen kuitenkin aikaa vielä pari viikkoa. Mä pidän kkm jotenkin pahempana kuin km juuri sen takia että usko raskauteen on jatkunut joskus jo tosi kauan ja tietynlainen side lapseen syntynyt ja sitten tuleekin pudotus.. Hurjasti jaksamista vaikeaan tilanteeseen!

Voimia Taikatuuli surun keskelle! Minulla on takana viime syksyltä hyvin samankaltainen kokemus, joten uskon tietäväni, minkälaisia tunteita käyt tällä hetkellä läpi. Olen todella, todella pahoillani! :hug013

Voimia taikatuuli :(

Minulla oli neuvola tänään (rv 12+2) ja neuvolantäti kuunteli dopplerilla sydänääniä ensimmäistä kertaa :) hyvin löysi ne ja sanoi että kuulosti hyvältä <3 ja painoa oli tullut vaan 100g viidessä viikossa joten siitä olin tosi iloinen :D

Ja huomenna olisi sitten nt ultra!! Sitä ollaan kyllä niin odoteltu kun ei käyty varhaisultrassa. Toivottavasti kaikki on hyvin <3

Voimia taikatuuli! <3

Mulla on ru 21+2. Soitin muuten tänään sinne äitiyspolille ja russa on eri ultraaja kun tossa np-uässä! :)
Mulle ei kerrottu noita lukuja, sanottiin vaan että kaikki on normaalit :o

Nonih.. Ekassa ultrassa käyty ja oikean näkönen pikkunen siellä vilkutti Nt oli 1,2 ja muutkin riskiluvut oli hyviä Hoitsun sanojen mukaan "Nyt vaan nautit"

Omien laskelmien mukaan olis tänää ollu 11+0, mut hän vastas noin 11+5 eli neuvolan laskelmassa pysytään eli tällä hetkellä 12+2

ImageUploadedByVau Foorumi1436210461.252919.jpg

Mitäköhän tehdään toisella neuvola kerralla? No, kohtahan se nähdään :) onneks on aika heti aamusta :)

Eikös se toinen neuvolakäynti ole ns. laaja terveystarkastus? Te joilla on siitä kokemusta, ootteko kokeneet hyödylliseksi? Mä arvon, jätänkö koko laajan terveystarkastuksen terkkarilla väliin, kun jos oikein ymmärsin se on pelkkää keskustelua terveystottumuksista, voimavaroista ym. henkilökohtaisista asioista enkä koe itseäni siihen kovin tervetulleeksi kotipaikkakuntani ulkopuolella (neuvolatäti: "mä en sitä laajaa terveystarkastusta sulle kyllä tee"). Varmaan sen saisin täällä periferiassakin tehtyä, jos oikein vaatisin ja kinuaisin, mutta oon tämmösissä jutuissa niin herkkis ja varautunut kasvotusten että muutenkin hyvin nihkeästi keskustelen tommosista asioista vieraiden kanssa, saatika jos änkeämällä änkeän itseni käynnille. Jos ootan pääsyä mun "omaan neuvolaan" (joka sitä paitsi vaihtuu ihan just), niin toi menee varmaan syyskuuhun.

Mitäköhän ekassa lääkärintarkastuksessa tapahtuu? Sitä en kyllä missaisi, enkä muutenkaan mitään missä saa jotain konkreettista tietoa omasta tai vauvan terveydestä.

Mä just soitin seulaverikokeen tulokset ja ne oli NORMAALIT!!!!!! riski 21tri oli 1:8 665 ja 18tri 1:100 000 ja ikäriski oli sen 1:283, oon niin onnellinen!!!! :Heartbigred

Mulla ois ylihuomenna ensimmäinen lääkärineuvola ja lääkäri ainakin ottaa papanäytteen (pyysin itse kun edellisellä kerralla näyte oli huono) ja kun oon uudelleen synnyttäjä tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Muusta en tiedäkkään että mitä sillä käynnillä tapahtuu.

Ihanaa Maajo että saitte hyviä uutisia :hug007

Itse kävin aamulla seulaverikokeessa ja samalla otettiin hiv, hepatiitti yms., joita ei otettu ekalla neuvolakäynnillä vaan yhdistettiin tähän. Yhteensä kolme putkiloa otettiin ja yhtään ei sattunut :) ja mitään muuta ei tehty, ei pissatestiä yms. Ensi viikon keskiviikkona on sitten nt-ultra ja siellä syöttävät nuo tulokset ja pituuden yms. ja saavat nuo suhdeluvut, niin käsitin. Sitten seuraavalla neuvolakäynnillä elokuussa saan nuo muut tulokset. Mitenhän sitä vielä malttaisi odottaa tuon reilun viikon, iiks :nailbiting:

Me kuunneltiin eilen toisella neuvolakäynnillä jumpsuttavaa sydäntä, aika liikuttavaa :) viikkoja mulla on tänään 14+0. Seuraava käynti onkin sitten kuun lopussa neuvolalääkärin tarkastus, sitten elokuun lopussa rakenneultra ja syyskuun alussa kolmas neuvolakäynti. Ihanasti nää käynnit rytmittää kesää.

Mulla oli viime neuvolakäynnillä sokerit kahdella plussalla, joten joudun nyt kuitenkin siihen sokerirasitustestiin, varasin ajan ensi viikon perjantaille, kun aiempia aikoja ei ollut.

Tänään tuli neuvolassa käytyä ja kaikki oli hyvin.... Mitä nyt hb oli laskus ja verenpaine ei ollut kauhean korkea.... Mut ne ei onnrks haittaa ku ei mul oo koskaan ollut korkeat paineet Hb on kummaskin edellisessä raskaudessa laskenut sen verta alas et joutunut rautaa syömään.... Oli vaan kiva kun oli sijainen niin se oli huolissaan paineist....Sanoin kyl sille et ei ne korkeat oo mul koskaan ollut niin sit ei enään ihmetellyt niitä.... Sykettä kuunnellessa masuasukki potki just anturin kohtaa sillee et ei meinannut lukemia saada.... ☺ Mut onneks kaikki oli hyvin.... ☺

Eilen oli nt-ultra. Kaikki hyvin siellä oli, kovin heilutti meille. Itsepäinen pieni kyseessä (äitiinsä tullut), ei suostunut kunnon kuvaan tai turvotuksen mittaukseen. Lääkäri kuitenkin totesi, että eipä paljon näytä silmämääräisesti olevan turvotusta.

16.pv yritetään saada uudelleen kuvaa ja mitata turvotus.

Jansculi: mites meni Nipt-testissä käynti? ultrasiko ne pienen kanssa?

Takaisin