Neuvola- ja ultrajuttuja

Missä vaiheessa tuosta nt-ultrasta saa tulokset/tietää jos on jotain ongelmaa? Minulla on ultra vasta 13+3, ja heti seuraavana päivänä aamulla on neuvola... mahtaako tulokset ehtiä noin nopeasti? Miten homma toimii?

snälla igelkotten, Jos seulaverikokeet on otettu riittävän paljon ennen ultraa niin täällä ainakin ultraaja laskee sen riskiluvun. Jos otetaan vasta ultran yhteydessä niin vastaus ei varmasti ole valmis vielä seuraavana päivänä.

Titi: minulla sama juttu, että tulos oli 1,95mm ja jäi minua kummittelemaan vaikka kaikki muu oli ultrassa mallillaan (nenäluu löytyi, koko vastasi viikkoja, vauva liikkui yms.). Minulle ei edes kerrottu mitään rajaa täällä ja sainkin sen kuulla tämän palstan kautta jolloin hieman helpotti huoli. Onhan nuo meidän luvut reilusta alle sen rajan! Mittaukseen vaikuttaa niin moni asia; raskauviikot, vauvan asento, ultraaja...

Uskon, että voidaan olla huoletta tuoa asian tiimoilta.

Itsen odotan jännityksellä niitä riskilukuja eli sitä veriseulan valmistumista. Jotenkin paha aavistus päällä :oops:

Onnitteluja hyvistä ultratuloksista! - Kerätään niitä lisää tänne.

Tammimamma, minulla oli verikokeet jo aiemmin, joten ultran yhteydessä sain tietää nuo trisomioiden suhteet. Ilmeisesti ne yhdessä turvotuksen kanssa myös merkkaa?!? Oon vähän pihalla näistä, et miten menee :oops:
Downin suhde oli jotain 1:3400, käsittääkseni tosi pieni.

Oon koittanut vaan unohtaa koko asian ja ottaa rennosti, minkä tältä pahoinvoinnilta suinkin pystyy. Milloinhan tää loppuu:pale

Ultrata tosiaan sanoi, et viikkojen lisääntyessä turvotus yleensä pienenee, mulla oli silloin 12+3
Hyvät tulokset sullekin sieltä tulee!!! :)

Äidin ikä + paino + niskaturvotus + seerumiseula muodostaa kokonaisriskiluvun trisomioiden suhteen, mulla tuo ikä tekee jo riskin 1:300 mutta nt oli vaan sen 0.9mm, seerumiseulan vastauksia odottelen vielä, mut kätilö meinas että ei pitäs hätää olla kun sikiöllä oli kaikki niin kuin pitääkin.

Kävin tänään neuvolassa ja virtsanäytteessä sokerit oli kolmella plussalla :o Maanantaina vein näytteen labraan ja siinä oli kaikki ihan ok. Voikohan syömiset vaikuttaa tuohon "tikkutestiin"? Vetäsin kunnon hiilaripommin ennen neuvolaan menoa :D Esikoista odottaessa ei ollu mitään vastaavaa ja muutenkin aina arvot ollu kohillaan. Omituista.. Onko muilla käyny samalla tavalla?

JenJen: mulla teki kakkosen kohdalla niin että kun en ollut aamusella kerinny juoda juurikaan mitään niin proteiinit pamahti kahdelle plussalle ja koetin terkalle siitä sanoa mut pisti mut meneen mammapolille, join sit autossa reilusti nestettä ja tilanne korjaantui ja kätilöt mammapolilla oli vähän että mitä sää täällä teet? noo sainpahan ylimääräisen käynnin siellä ja hyvät naurut, joten enpä yhtään epäile etteikö sun sokeripommi vois aiheuttaa tommosen nousun pissin sokereissa, mitäs terkka niistä sanoi?

Täällä oli eilen nt-ultra ja kaikki hyvin. Seuraavassa neuvola käynnillä ehkä kuulee riskitulokset. Kätilö sanoi, että ne viikon päästä valmistuvat ja ilmoittavat, jos tarvii jatkotutkimuksia.

Terkka arveli kans, että vois vaikuttaa. Anto tikkuja mukaan niin voin testailla kotonakin. Toivottavasti olis väärä hälytys!

Nt-ultrassa käytä. Viikkoja 12+0, vastasi kokoa 11+6. Kaikki normaalisti. Sykettäkin kuunneltiin hetki ja saatiin paljon kuvia. Niskaturvotus 0,8 mm ja riskiluvut 1:100 000. :Heartred Nyt sitten kun tänne asti päästy niin pääseekin hermoilemaan onko rakenneultrassa kaikki kunnossa. :nailbiting: Parin kuukauden päähän saatiin aika sinne. Neuvolassa yksi käynti sitä ennen.

Mille viikoille teillä osuu tuo rakenneultra? Meillä olisi silloin kasassa 21+3. Jännittää jo nyt! Niin kovasti odotan että näkee pikku kaverin näyttävän jo ihan oikeelta vauvalta ja etenkin sukupuolen selviämistä.. toki meidän tuurilla kaveri on koko ultran ajan jalat ristissä ;) :D

Yks neuvola on ennen sitä ja silloin viikkoja 16+5. Tuolla saan sitte kuulla nt ultran riskiluvut eli aika kauan joutuu tuloksia odotteleen kun vielä melkein kuukausi... no äkkiä tämä aika onneksi tuntuu menevän ja kun niskaturvotus oli tosi pieni niin en juuri osaa tuosta stressiä ottaa.. ja eiköhän ne neuvolasta olisi soitelleet jo jos siellä jotain huolestuttavaa olisi ilmennyt.

Mulle varattii se 17.8. ja silloin olis 20+3.

mulla ru on rv 20+2 (np-ultran mukaisesti 20+6) eli ihan hyvällä viikolla =)

Mul ois 18.8 rakenneultra ja viikkoi ois 20+4.... Jos nyt laskin oikein.. ☺

Minulla ei rakenneultraa ole vielä varattuna, ensimmäinen neuvola vasta 2viikon päästä kun muutamme takaisin Suomeen. Eiköhän se tuolla käynnillä varata?

Takaisin