Neuvola- ja ultrajuttuja

Täälläkin NT ultrassa käyty ja kaikki oli pienellä oikein hyvin :) sieltä se meille vilkutteli ja muutaman kunnon potkun ja venytyksenkin näytti kunhan saatiin heräteltyä. Aamu-uninen lapsi selvästi kuten vanhempansakin :D kovasti rauhoitti mieltä kun näki että siellä todella on kyytiläinen eikä kaikki oireet ja nippailut ole olleet pelkkää kuvitelmaa. Rakenneultraanki saatiin jo aika ja se meni elokuun loppuun.

Oletteko vielä mietineet kysyttekö rakenneultrassa sukupuolta? Minulla on hyvin vahva tyttö olo ja malttamattomina aiotaan kyllä kysyä kumpi olisi tulossa :D NT ultrassakin pyllisteli kyllä oikein hienosti ja kulkusia ei näkynyt joten voipi olla et olo pitää paikkansa mutta viikkoja vielä niin vähän ettei tuohon uskalla kuitenkaan luottaa ;)

Vielä reilu 2 viikkoa meidän ekaan ultraan. Ei jaksaisi odottaa. Pientä huolenmurua aiheutti kun kohdusuulla lääkäri huomas jotain punoitusta ja määräsi papa-kokeelle. Kävin siellä pari pv sitten mut niitäkin tuloksia saa odottaa 2 viikkoa. Odottavan aika todellakin on pitkä! Eka kerta kun on menossa niin koko papa mietitytti, onko muut joutuneet käymään raskauden aikana? Selvitin kyllä, et täysin turvallista on mut aina sitä pähkäilee jos ei muuta niin sitä tulosta sitten mut toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin!
RV 9+3

Tarutuikku, Mun piti mennä uusintapapaan, mutta plussasin juuri ennen sitä ja peruin papan. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että tässä tapauksessa (edellisessä oli jotain mahdollista tulehdusmuutosta mutta saattoi johtua myös kuparikierukasta mikä vielä silloin oli paikallaan) kun oireita ei ole niin on ehkä parempi odotella ja kontrolloida vasta raskauden jälkeen. Toki tarpeen mukaan voidaan raskausaikanakin ottaa.

Päästiin tänään taas näkemään pieni, niskaturvotusta oli 1.66 eli ihan normaali :) viikkoja olikin sitten jo 13+1, eli la siirtyisi 29.12. Niin olin ensin itekin laskenut mutta meninpä sen mukaan mitä neuvolassa laskettiin. :D en tiedä pitäiskö siirtyä takas joulukuisiin kun oon aika varma että ennen joulua tämä lapsi tulee maailmaan.. Niin tottunut jo tähän tammikuiseen ryhmään, ja päässyt jo tonne yksityiseenkin ryhmään.

Ei se anni varmasti ole niin päivän päälle eli jää vaan tänne jos siltä tuntuu :) eihän sitä etenkään näistä ekojen päivien vaaveista tiedä kumman kuun puolella päättävät tulla :D

Multa otetaan papa ekassa lääkärineuvolassa, pyysin sitä ite että otettas kun edellisestä kokeesta on aikaa

Täällä käyty nt-ultrassa :) kaikki niinkuin pitikin, liikkuvainen kaveri ja la pysyi samana. <3 Meillä korkein turvotustulos oli 1.6mm. Millaisia muilla jotka seulaan osallistuvat? :) seulan lopulliset vastaukset saa kirjeitse kotiin..

Meillä turvotustulos oli 0.7mm joten tosi pieni, en sit ottanut sitä verikoetta. Päätin luottaa ultraan :)

Mie kans kävin
antaas verta jo aikasemmin.... Ultrassa hoitaja sitte laski tietokoneella sen tuloksen.....

Mä kävin kanssa jo ennen nt-ultraa verillä ja eilen soiteltiin tuloksia. Kaikki kunnossa :Heartred
Nyt odotellaan, että 5.8. päästään pientä kurkkaamaan taas ru:aan:grin

No voi kökkö, tänään olisi ollut uusi aika nyt työpaikkakaupungin ultraan, mutta eipä ollut kirje tavoittanut mua... Mutta aaah, vihdoin ja viimein ultra-aika johon mulla on a) realistinen mahdollisuus päästä b) josta tiedän. Kivi vierähti sydämeltä, hirveä stressi ollut asiasta... Ja no, nyt se jännitys vasta alkaakin! Veri- ja pissakokeissa kaikki ok. Ihan kiva tietää, kun multa ei oo koskaan muutenkaan yhtään mitään kokeita otettu.

Kuulostaa varmaan ihan kahjolta ja ehkä onkin sitä, mutta olin niin malttamaton, että huvitin/kidutin itseäni ultraamalla itseäni työpaikan ultralla. :grin Mikään asiantuntija en todellakaan ole ja ultrankin asetukset varmaan päin prinkkalaa (en hoida tätä karvatonta lajia), mutta pari kertaa näin kun joku epämääräinen möykky jumppasi ihan pirusti, hihi! Voi kun en ois kuvitellut omiani. Halvat ja hassut on ihmisellä huvit.... (kirjaimellisesti, "työsuhde-etuja").

Tänään käyty ensimmäisessä ultrassa. Voi, kun jännitin ultraan menoa! Aamulla tuli jopa pieni itku sen takia. Ja tähän mennessä ei ollu muuta "todisteita" pikkuisesta kuin yksi raskaustesti :D

Koko vastasi päivää pienempää kuin menkkojen mukaan laskettu, joten laskettua aikaa ei muutettu. Oikein liikkuvainen tyyppi oli masussa ja kaikki oli paremmin kuin hyvin <3 Pikkasen piti masua heilutella, et saatiin tyyppi oikeeseen asentoon mittausta varten :) oli kyllä veikeän näköistä katsella, kun tyyppi heilutteli käsiä ja jalkoja <3 kyl se vihdoin täytyy uskoa, että kyllä siellä masussa elämää on :)

Tänään rv 12+4 <3 Olen niin onnellinen <3

Ihanan paljon hyviä ultrakuulumisia täällä viime päivinä! Omaan nt-ultraan tehdään lähete vasta ensi maanantaina ekassa neuvolassa. Luulisi, ettei aikaa tarvitsisi hirveän kauan odottamaan, kun viikot alkuraskauden ultran mukaan kuitenkin tuolloin maanantaina jo 9+4 ja neuvolan 28 päivän kiekolla laskettuna 10+6. Alkuraskauden ultran tehnyt lääkäri sanoi, että raskausviikot muutetaan vasta nt-ultran perusteella, joten siihen asti neuvolassakin heidän on kai mentävä tuolla 10+6:lla... ei haittaa mua, tulisipahan aika nopeammin ultraan.

Tarutuikku, multa ei ole otettu papaa raskausaikana, mutta alkuraskauden ultrassa lääkäri huomasi kohdunsuulla punoitusta, joka diagnosoitiin ektopiaksi. Suomeksi tarkoittaa sitä, että kohdunsuulta on työntynyt kohdunkaulan limakalvoa emättimen puolelle hieman. Kohdunkaulan limakalvo on verekkäämpää ja saattaa aiheuttaa pieniä vuotoa, jota myös mulla oli ollut 1,5 viikkoa ennen alkuraskauden ultraa ja ultran jälkeen nyt 2 vuorokauden ajan pientä tiputtelua.

Ilona88, Me kuunneltiin sydänääniä edellisen raskauden aikana töissä parin muun raskaana olevan työkaverin kanssa verisuonidopplerilla ;) Pitäähän sitä jotain huvejakin töissä olla..

Tänään tuli aika np-ultraan, ensi torstaihin pitäisi odotella , sillon 13+0 neuvolan laskujen mukaan. Sittenhän sitä on monessa asiassa viisaampi, aika menee niiiin hitaasti! Teillä muilla on ihania uutisia luettavaksi

Täällä oli nt-ultra 22.6 ja kaikki kunnosa, 0,91 oli turvotus ja 41mm pituus. 10+5 silloin ja vastasi 11 viikkoja. Ihan kauheesti ei näkynyt liikehdintää mutta ilmeisesti johtui siitä kuvakulmasta? Edestäpäin kun oli eikä nyt sitten sivusta nähty ollenkaan.

Noista verikokeista sen verran että minullakin on aivan hirveä neulakammo ja labra täti sanoikin että muista aina sanoa labrassa että ottavat siipineulalla (pienin mahdollinen neula). Minulla on myös helpompi ottaa kämmenselästä! Heti iskee paniikki jos yrittävät neulan viedä kyynärtaipeeseen..

Takaisin