Neuvola- ja ultrajuttuja

Titi, Juu no täytyy tuo asia vielä varmistaa, mutta mä siis teen työsopimuksen mukaan muodollista jaksotyötä vai mikä se nyt olikaan ja työpäivien päättymisajoissa on heittoa 15-16.30 (no periaatteessa voisi olla vielä ns iltavuorokin 11-19 mutta minulla on siitä "vapautus") eli meillä on periaatteessa mahdollista tehdä pienimuotoisia työaikajärjestelyitä.

Torstaina olis tulossa ensimmäinen neuvola enkä oo ehtiny vielä oikee täyttää noita ihme esitietopapereita... Noh, onneks on aikaa.. :) koko viikko vapaa töistä.

Aphrael, meillä oli myös muodollinen jaksotyö, kunnes kesäkuusta vaihtui yleistyöajaksi. Mielestäni kyseinen muodollinen jaksotyö poistui/poistuu kokonaan ja jäljelle jää jaksotyö.
Jos sinulle on esim. suunniteltu jo seuraavat vuorot, ennen kuin tiedossasi on seuraava neuvola-aika, niin sitä ei työnantajan puolelta tulisi muuttaa, vaikka sattuisikin työajalle.
Tietty joka työyhteisössä voi sisäisesti olla joitain omia käytäntöjä, mut kukaan muu ei pidä puoliasi ellet sinä itse :)
Olen nykyään alkanut taistolaiseksi, kun yritetään kaikki viimisimmätkin edut pimittää :cool05 mut pointti siis oli, et kannattaa tarkistaa :happy:

Hinnathan yksityisellä vaihtelee aika paljon ja paljon vaikuttaa onko ultraaja yleislääkäri vai erikoistunut lääkäri. Osa saa kelalta korvauksen takaisin, jotkut eivät. Itse maksoin 160e ultrasta ja kelalta en saanut mitään takaisin. Halvemmallakin olisin päässyt jos olisin mennyt kauemmaksi ultraan, mutta halusin että mieskin pääsee ultraan mukaan.

Miten pitkään Snällä igelkotten olet?
Hei Eitzu86, tänään olen 7+3. Mies nyt oli sitä mieltä, että ylimääräinen ultra vaan sen takia että katsotaan "onko siellä oikeasti mitään" on turhaa rahan menoa, kun meillä on muutenkin nyt kesällä muutama muu rahareikä tukittavana. Sitten kun olin aikani mutissut ja murissut itsekseni, niin mies tulikin toisiin aatoksiin ja sanoi että jos nyt kovasti haluan, niin ehkä se ei ole niin kamalan kallista. Ota nyt tuosta selvää.

Huomenna ensimmäinen neuvola ja torstaina ensimmäinen lääkäri, jossa todennäköisesti ultrataan, voi että kun en malttaisi odottaa! Täytyy vaan toivoa, että kaikki on hyvin. Tuntuu, että tuo maha on nyt jo kauhea pömppö, leikillään olen puhunut, että jos siellä oikeasti onkin kaksoset (miehen äidille siis ennustettu, että saamme kaksoset, mies nähnyt hetki sitten unta, että odotetaan kaksosia ja itselläni on suvussa kaksosia ja itsestäni piti alunperin tulla kaksonen). En tiedä itekenkö vai nauranko, jos lääkäri ilmoittaisi näin olevan :love017

Minä haluasin ylimääriäiseen ultraan, että saisin varmuuden maha-asukista, mutta meillä ei ole siihen varaa. Tunne varmistushaluista varmaan kumpuaa siitä, että neuvolassa ei mitään tehty asian varmistukseksi (ei ultraa, ei sydänäänien kuuntelua). Varsinaiseen ultraan ei myöskään ole edes päivämäärää tiedossa (tulee postissa joskus). Jotenkin vaan niin epävarma olo ennen kuin näkisi/kuulisi jotain konkreettista.

Minä en tiedä miten päin olisin jos kerrottaisiin kaksosten tulevan, jotenkin vaan itselle kovin ylivoimaiselta alkuun vaikuttaisi. Ehkä ajatukseen tottuisi kun ajan kanssa pohdiskelisi ja asiat oikeasti tulisi tutuksi.

Täällä oli tänä aamuna ensimmäinen neuvola. Muuten meni tosi hyvin, hoitaja oli mukava yms., mutta pahin painajaiseni toteutui: en saanut annettua pissanäytettä :smiley-ashamed008:sad015 Enkä saanut myöskään kotipurkkeja mukaan. Torstaina ennen lääkäriä uusi yritys, ahdistaa jo valmiiksi. Nytkin olin kyllä pidätellyt ja oli jonkinmoinen hätä, mutta rakko veti täys lukon päälle, en saanut mitään ulos ja sitten rupesi ahistamaan vaan enemmän. Mitähän tästä vielä tulee, en ymmärrä miten tämä on niin vaikeaa, aina ollut, nyt vielä vaikeampaa. En varmaan onnistu torstainakaan ja jäävät ilman näytettä, kun eivät voineet kotipurkkia antaa. :shifty:

Mullakin ois ollu eka neuvola tänään, mut jouduin siirtään kun auto rikki ja ollaan toisella paikkakunnalla eikä päästy kotiin..siirty siis kahdella viikolla eteenpäin ja sit ois viikkoja jo 10+3. No, näillä mennään. Ehkä kuuluu sydänäänetkin sitten heti ekalla :) ja ultraanki pääsee sit pian.

Miten muuten teillä on neuvolassa nuo viikot menneet? Tai no siis itsellä nyt siirtyi LA 24.1 hoitajan mukaan, itse olin laskenut 23.1. laskurilla, mutta kierto on ollut 26, eli varmaan sen takia nyt muuttui, kun neuvolassa varmaan laskevat erilailla. Noh, hoitaja sanoi kuitenkin, että nyt on 8+2 eli KAHDEKSAS viikko, olin että eikös tämä ole yhdeksäs? Kun hän sanoi että viikolla 10 pitää käydä seerumiseulassa ja itse olin jo että juu ensi viikolla, eli olen silloin lomalla hyvähyvä. Hän merkkasi kuitenkin sitä seuraavan viikon ja olin ihan, että siis mites tämä nyt menee ja hän sanoi, että juu nyt on viikko 8, kun on 8+2. Olen nyt ihan pihalla, olenko itse mennyt kokoajan viikkoa liian pitkällä, vaikka toki siis menen tuon 8+2 mukaan, että tiedän, että siinä kohti ollaan, mutta tosiaan olen ajatellut, että nyt on viikko 9 ja viikko 8 olisi ollut jo viime viikolla kun oli 7+. :schocked028 Kuhan se verikoe nyt otetaan oikealla viikolla, vaikka en tiedä kuinka tarkkaa sen ottaminen on.

Kyllä sulla nyt on menossa yhdeksäs viikko. Ihmeellistä et ne noin sen väitti :eek: 8+2 eli kahdeksan täyttä viikkoa ja kaksi päivää yhdeksättä viikkoa.

Mulla on tommonen "odotukseni" mobiiliaplikaatio puhelimessa. Mä oon lyöny siihen mun LA 26.1 (en sit tosin tiedä että muuttuuko vielä kun eka neuvola ylihuomenna) mutta tosiaan se näyttää et mulla olis nytte rv 8+0 :o :)

Pikkanen, sulla on yhdeksäs viikko menossa mutta se seerumiseula otetaa viikon/päivien 10-10+6 välissä. Eli älä vielä ens viikolla iha käy siellä seulassa, vaan vasta sitten seuraavalla. :)

Meillä oli kans tänää eka neuvola ja viikkoja 8+3 tänään. Sain pissapurkinki kotiin mukaa ja hämmennyinki siitä vähä ku viime raskaudessa se pissanäyte otettii neuvolassa. Ja se mun terkkari ilmotti et se vaihtaa työpaikkaa! Jäi vähä haikee fiilis ku se seuras mun koko viime raskauden sekä poitsun neuvolat ja oon tykänny siitä iha hirveesti. :(

Mun on tarkotus tehä tästä nuorimmastaki toi lilypie tickeri, mut vasta sit nt-ultran jälkee ku ne viikot tarkentuu siellä.

Nii, ja must on jotenki tosi työlästä vaihtaa/tehä uus tickeri ja lisätä se edellisten kanssa. Yleensä se menee sellaseks sohlaamiseks, et joudun tekee kaikki uusiks silloin kun pitäs yhtä muuttaa. Varmaa onnistuis helpomminkii mut mä oonki tällai tietokonenero :oops:

Kiitoksia :) Tuo Rsnn selvensikin hieman, hoitaja vain sanoi, että se otetaan kun 10. viikko on menossa (itselle tietysti tuli mieleen 9+), mutta eri juttu jos olisi sanonut noin. Äsken laitoin sille viestiäkin, että jäi nyt hieman häiritsemään, kun sanoi että olen viikolla 8 vaikka tuo neuvolan kirjakin näyttää että viikko 9 olisi menossa. Ja sitten laitoin, että menenkö silti siihen verikokeeseen silloin, kun mitä lähetteessä on vai jo ensi viikolla, kun on 10. viikko. Laittoi, että "ymmärsit oikein ja koe otetaan, kun 10. viikko on menossa, joten lähetteen ajat ovat oikeat". Olin ihan, että eihän tämä nyt auttanut taas yhtään, että enkö nyt itse tajua jotain. Ehkä hän ei nyt itse oikein osannut ilmaista asiaa oikein :) tärkeintä on tietää itse, että olen viikolla 9 ja se koe otetaan kun on 10+0 - 10+6 :grin

Taidan odottaa torstain ultraan saakka ja päivittää sitten tuon lasketun ajan oikein :)

Joka paikassa on eri käytäntöjä, mä oon menossa nt-ultraan ja seerumiseulaan kpks:ään ja siellä seula otetaan rv 9-13 välillä heidän potilasohjeensa mukaan, mulle tuli ens viikolle aika sinne (perjantaille) ja viikkoja mulla on silloin 11+4. että teidän muiden saamien ohjeiden mukaan oon viikon myöhässä seulan suhteen :eek:

Takaisin