Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans hikkaillaan päivittäinen, välillä tulee mahdottomia sätky kohtauksia ja yks minkä oon huomannu nyt lähiaikoina niin toinen työntää ja puskee päällä välillä niin että pimppaan ihan sattuu! :/ Ihan hurja...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Kuinka kauan teillä kestää tuo vaavin hikottelu? Mulla yleensä minuutin-pari, mutta nyt on masu nytkähdellyt tasaiseen tahtiin ainakin yli viis minsaa eikä loppua näy :grin

Juu juu, välillä se kestää koko illan niin että välissä on vaan pari minuutin mittasta taukoo.
Don't worry :)

Ootteko huomannu jo että, onko vauva laskeutunut tai kiinnittynyt alas?
Mä en oikein osaa sanoa, mietin vain huomaako sen ite? Tietty mulla perätila vauveli, niin en tiedä huomaako sen samatin, kuin RT vauvan pään kiinnittymisen..

Mulla ei oo ainakaa vielä kiinnittyny ja pystyn sen kyl melkei itekki sanoo ku tuntuu et poika aina puskee peppuu ja jalkoi ihan mun kylkiluihin kiinni. (Välillä mietin et yrittääks se jopa tulla suun kautta ulos) :D Lisäks neuvolassa mulle ainaki kerrottii et sen huomaa kyllä itekki kun vauva laskeutuu. Se alkaa kuulemma painaa rakkoo sen verran hyvin et vessassa pitää ravata nykyistäki useammi. :)

Mulle eilen sanottiinkin neuvolassa, että vauva on alkanut jo laskeutua. Ja rakossa on melkoista painetta. Vessassa ramppaan KOKO AJAN. Parhaimmillaan vartin välein! :eek: Luulin jo että mulla on pissatulehus, mutta kun tulos oli nega, niin täytyy uskoa, että vaavi se siellä rakkoon puskee. Ja kyljet on hellänä. Pepulla puskee oikeaan kylkeen ja jaloilla vasempaan. Että kyllä se neiti olla tuolta ulos tulossa, jossei alakautta niin sitten kyljestä :grin

Mitähän ihmettä tuolla masussa puuhataan :eek: Tänään on vaavi kyllä ollu ylivilkas! Kauhea puskeminen alaspäin, ihan kyyryssä pitää kävellä eikä mikään asento oo hyvä. Alapäätä vihloo ja pistelee ja painettakin tuntuu. Taitaa olla jo aika ahdasta tuolla masussa. Jokohan sieltä tahdotaan ulos :p

Mä olen huomannu et täällä on yöt rauhoittunut kummasti sitten viime viikon. Päivällä ja illalla kyllä on menoa ja meininkiä, mut monta yötä oon saanu nukkua ihan rauhassa kun kaveri ei liiku yhtään! Sit aamulla aina huhuilen et onko kaikki hyvin ja sit toinen tönäsee pari kertaa takasin. Mut en tiedä pitäskö tästä nyt mitenkään huolestua? Vielä viikko sit en saanu nukuttua kun kaveri hillu vähän väliä yölläkin masussa..

En usko, että hätää on :) Minä oon saanu koko raskauden nukkua yöni rauhassa. Päivisin on vilinää, mutta yöt meillä nukutaan masussakin. Toivottavasti se enteilee vaan vauvan luonnetta.. :wink :grin

Aamulla meinasi iskeä paniikki tuossa.. Vauveli päätti nukkua niin sikeästi, että äiti jo säikähti! Kovasti sai tökkiä ja töytäillä, että alkoi heräilemään.. Säikäytti vain kun tuli yö nukuttua lattialla ja jalat oli aivan puutunut kun heräsin (kuvittelin varmaan ettei nyt veri ole kiertänyt vauvallekkaan)..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Tuo tunne on ihan kauhee kun ei saa tönimälläkään toiseen liikettä. Itekin joutuu aamuisin ihan tosissaan herättelee toista et saa edes pienen muksauksen. Ja loppua kohti ne liikkeet vaan kuulema vähenee..

Samoin oon säikähtänyt, kun ei ole vauva aamulla ilmoittanut itsestään.. Nykyään se on enemmän sääntö kuin poikkeus. Sit vasta joskus aamupalan jälkeen se alkaa hieman ilmoittelemaan potkuilla. Ennen typy oli hereillä heti kun mä olin aamupalapöydässä. Muutenkin saatan havahtua jossain kohti päivää, et onkohan vauva liikkunut kertaakaan koko päivänä. Sit yritän väkisin tökkiä sitä hereille saadakseni edes sen yhden muksauksen. Iltaisin tuntuu olevan kuitenkin hieman enemmän liikettä.. :)

*diudiu*, sama täällä siis iltojen suhteen. Eilenkin oli semmoset menot että ei paljoo masu kestäny aloillaan. :) Mä en kyllä vieläkään osaa hahmottaa et miten päin se kaveri tuolla mahassa on ja millä ruumiin osalla se milloinkin puskee ja työntää!? Kun toiset tuntuu tietävän, mut en mä älyä yhtään... :D

Kuuluuko noiden liikkeiden siis vähentyä loppua kohden? Mä en ainakaan oo huomannu mitään muutosta. Eilenki meinas hermo mennä ku toinen puskee virtsarakkoa ja samalla potkii keuhkoja kasaan. Onhan se hyvä, että vauva jumppailee, mut vähempikin riittäis...

Minä juurikin herätessä ajattelin liikkeiden vähentyneen! Siis kyllähän tuolla ihan päivittäin päällä pusketaan rakkoon ja pepulla sekä jaloilla kylkiin, mutta ne jatkuvat kärrynpyörät ja voltit on kyllä loppunu. Alkaako vaavi sitten jo asettua aloilleen ja on valmiina lähtökuoppiin, tiedä häntä.. :rolleyes:

ei välttämättä liikkeet vähene loppua kohden, mun tyttö oli ihan loppuun asti reipasliikkeinen ja yliaikakontrollissaki hänet todettiin vilkasliikkeiseksi :) tää toinen tapaus on myös varsin virkeä ja toimelias, mutta hällä on enemmän rauhallisia päiviä kuin tytöllä oli.

Vanhankansan sanonna mukaan vauvan liikkeet vähenee ja sanovat jopa että vauva lopettaa liikkumisen, kun synnytys on lähellä. Mutta tästä just varoitettiin valmennuksessa, koska näinhän se ei saa olla! Liikkeet muuttuvat loppua kohden vaan "mönkimiseksi", mutta lukumäärältä pitää siis pysyä samana. Eli jos tuntuu yhtään, että liikkeet vähenee, niin pitää tehä liikelaskentaa ja kattoa että tulee väh. 10krt/ tunnissa. Vauvan ahdinkotila mahollisuushan kasvaa raskauden loppua myöten.

Siis pitäisikö muka ihan joka tunti tulla tuo kymmenen täyteen? :0... Täällä ei kyllä tuu, toisina päivinä liikkeitä todella paljon ja toisina huomattavasti vähemmän. Just ti oli neuvola ja kaikki vaikutti ihan normaalilta..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Itse ymmärsin neuvolassa niin että kunhan jossain vaiheessa se 10krt tuntuu siis öö öö vaikka silloin aamulla jos vauva silloin yleensä on aktiivisin.. Ei meilläkään tulisi täyteen joka tunti tuota 10krt.. Joskus taas jaksaa möykkäillä montakin tuntia putkeen ja sitten väsähtää unille..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Mullekin neuvolassa käskettiin tehdä tuo liikelaskenta siihen aikaan päivästä kun vauva on aktiivisin. Ja jossei liikkeet täyty tunnissa, voi kokeilla liikkua tai juoda jotain makeaa ja yrittää sitten uudelleen. Ja mulle sanottiin että niitä liikkeitä pitäs olla 5-10..

Takaisin