Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo sitä suositellaan tehtävän siihen aikaan, milloin vauva on yleensä aktiivisin. Ekaks tunti laskea liikkeitä, jos ei saa kymmentä, niin juoda jotain kylmää tai syödä vaikka jotain makeaa ja sitten laskea vielä toinen tunti, jos ei sittenkään saa vähintään kymmentä liikettä tunnin aikana niin soittoa päivällä neuvolaan ja illalla/yöllä synnärille.
Ite jouduin jossain 34 viikolla käymään synnärillä liikkeiden takia, kun en ollu saanu tarpeeksi liikkeitä kumpanakaan tuntina, ja mulla vauva liikkuu yleensä eniten iltayöstä, niin piti vielä yötä vasten synnärille lähteä. Ne käski heti tulla, kun sanoin tehneeni liikelaskennat, niin vakavissaan ottivat asian.. Mutta onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :)

Nii ja mä sain silloin 6krt tunnissa liikkeitä, niin sillo jo piti mennä käymään synnärillä...

Hmm ehkä voisin soittaa neuvolaan huomenna iha vahvuudeksi, liikkeitä tuli tänään yhden tunnin aikana jokseenkin tuo kymmenen, riippuen ny vähän mikä yhdeksi lasketaan, mutta muuten ollut hiljainen päivä kuten eilenkin..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Siis varmuudeksi soittaa ei vahvuudeksi. Ehkä nämäkin siis niitä asioita ettei liikaa kannata murehtia kun täälläkin monet kirjoittaneet että ovat olleet huolissaan liikelaskun jälkeen ja käyneet tarkastuksella ja kaikki hyvin, mikä tietysti hieno asia, mutta ehkä siis ei tarvetta hysteriaan :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Minusta ne kaikki lasketaan, siis sellaiset jotka on selvästi eri liikkeitä. Hikkaa ei lasketa. Mutta äkkiähän siinä hermostuu, kun niitä alkaa laskea ja jos ei saa tarpeeksi... :/ useinhan kaikki on kuitenkin ihan hyvin.

ei joka tunti 10 krt täyteen, vaan kun tekee liikelaskentaa pitäisi tunnin aikana tulla 10 krt liikettä ja hikkailua ei lasketa liikkeeksi. jos jää alle 10, pitäisi seurata toinen tunti ja jos ei sittenkään liiku tarpeeksi, pitäisi ottaa yhteyttä synnärille (nää siis oli ohjeet tytön aikana). tehokas tapa saada vauva liikkuvaiseksi on tosiaan ottaa jotakin mehua (tytön sai virkeäksi myös jäätelöllä).

Kyllä täällä on ihan selvästi liikkeet vaimentuneet/vähentyneet, tai ne on enään semmosta möyrintää tai venyttelyä. Tosin iso vauva masussa, joten sekin vaikuttaa :) Just sain lääkäriltä ohjeeksi, jos päivän aikana ei selvästi liikkeitä tunnu, niin voi tehdä liikelaskentaa juurikin käy vaikka kylkiasentoon ja väh. 10 pitäis saada, jos ei saa niin sitten juo/syö jotain makeaa ja koittaa uudelleen. Jos silloinkaan ei saa, niin soittoa sinne. Tytön odotusaikana tein liikelaskentaa loppua kohden varmaan päivittäin, koska oli niin rauhallinen masussa ja istukka edessä hankaloitti vielä tuntemuksia. Nyt olen tehnyt kerran tai kaksi. Ei tosin tuu koko aika mietittyä liikkeitä, kun touhuaa ja juoksee esikoisen perässä, siksi tota olisi varmaan hyvä tehdä vaikka iltaisin, jos mietityttää, onko tarpeeksi liikkunut..

Täällä oli viimeyönä enää kertaa aikamoiset hard partyt mahassa! Aiemmin ei yöllä oikeastaan ole paljoa liikkeitä tullut, toki wc käynnin jälkeen on saattanut muksautella mutta nyt kyllä oli sellaista potkuttelua koko yön, että huh!!!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Mulle ei ole edes neuvolassa mainittu koko liikelaskentaa, tulee liikkeitä aina neuvolassa ja kysyttäessä olen vastannut,että joka päivä tunnen liikkeitä, mutta ei ole säännöllisiä aktiivisuusjaksoja.

Nyt lähinnä toivon oikein kunnon muljahduksia, joista vois päätellä, että käännyttäis takaisin raivotarjontaan.

Mä kysyin neuvolasta tota liikehdintää kun itse oli hiukan huolissani siitä että öiset liikkeet ovat hävinneet niin mulle sanottiin et vauva rupee etsimään oikeeta unirytmiä, et pitäis olla onnellinen kun saa yöt nukkua rauhassa! :D

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

musta välillä tuntuu et tää kaveri ei ole tajunnut tilan loppuvan, siellä se pistää menemään ihan entisellä energialla ja tuntuu että tulee kyljistä ulos tai koko maha lähtee pian kävelemään, sen verran se hytkyy ja poukkoilee :eek: :grin

Tietääköhän tämä vauva mistä sen pitää tulla ulos? Tällä hetkellä se tuntuu yrittävän sitä kyljen kautta.. :rolleyes:

Ootko Millier kokeillu näyttää sille taskulampulla valoa sieltä mistä pitäis tulla ulos? Jos se sitten osais navikoida paremmin :grin Ajattelepas omalle kohdalle, että pimeestä pitäis osata suunnistaa oikeaan suuntaan :wink

pitäisköhän munkin alkaa näyttää exit-valoa, jos se tajuaisi sitten aloittaa evakuoitumisen, edes sinne exit-valojen suuntaan eli lähtökuoppiin, nyt näyttää ihan liian hyvin viihtyvän eikä tee liikettäkään alaspäin.. o_O

Millier mä oon kanssa pohtinut, että tietääköhän tää missä se uloskäynti on. Tuntuu meinaan yrittävän jatkuvasti ulos joko tosta navanvierestä tai kylkiluiden kautta. Pitää ehkä testata tota taskulamppua :grin

Onko teillä liikkuminen vaikeaa nimenomaan juuri tämän kylkiluiden runnomisen takia? Mulla oikeastaan jo pelkkä paikoillaan istuminen tuottaa vaikeuksia kun neiti tunkee peppua kyljestä läpi.. Hirveän vaikea löytää hyvää asentoa..

Takaisin