Isabella, ei se onneks satu, kun ei se luu ole kipeä. Tekee vaan ikävää. Vaikea selittää. Sitä se hoitajakin kyseli, että sattuuko ne iskut, mut en mä sanois että sattuu.. Mut eipä mulla muutenkaan mitään liitoskipuja ole, kaikista kivuliainta on ku toi örkki potkii sitä kohdunkaulaa tms, sellai terävä isku, monta kertaa, samaan kohtaan ja pitkän aikaa...
Mulla on ultrattu ne pakolliset varhais-, np-, ja rakenneultrat, sitten vuodenvaihteessa oli veristä vuotoo ni sillon tarkistettii ja oliko viikolla 25 ku oli pelko että lapsivesi vuotaa.. Ni sillon synnärillä nopeasti vilkas. Muuten ei oo ees ehdotettu, että ultrattais. Hoitsu oli maanantaina vaan, et kattoo sit ku on se lääkäriaika kuukauden päästä, jos on perätilassa ni sit synnytyssairaalaan käännettäväksi. Toki mä sitten alan itekin auttamaan sitä kääntymään (vaikka se hoitaja oli sillee, et ei sitä voi ite auttaa, mut netissä oli kätilöliiton tms ohjeet asentoihin). Täällä on vissii nyt ollu aika huonosti lääkäriaikoja tarjolla, nyt on kuulemma varsinainen aalto vauvoja tulossa
Perhevalmennuksessa normaalisti on 3-5 paria, no meitä oli vissiin 12 paria..
Sillon ku koitin anella, että hoitsu varais mulle lääkäriaikaa niihin selkäkipuihin, et asiasta tietävä lääkäri varmaan antas saikkuakin, ni hoitaja vaan sano, ettei voi, kun ei oo pariin päivään ees niitä akuutteja kiireaikojakaan, saati sitten noita ei-kiireellisiä aikoja.. Akuutteja aikoja ei voi varata ennakkoon, vasta samana päivänä, niitä annetaan vaan jos vauvalla hätä ja seuraavaan ei-kiireelliseen viikon jono mutten päässyt ees jonoon ku ei kuulu neuvolalääkäriin mun ongelmat...
Synnärille sitten kaikki kiireelliset joutu menee.
Mutkuitenkin, kiva että jossain pääsee herkästi tutkittavaksi. Tää mun hoitaja on ihan asiallinen ja aina rauhoittelee, nytkin sanoi, että kyllä se asia sitten aikanaan hoidetaan ja kaikkiin mun huolestuneisiin tenttauksiin on ollut ihan ok vastauksetkin.. Sanoi vaan, että on ihan normaalia jos vauva vielä kääntyy itestään, enkä välttis ees huomaa sitä jos vaikka nukun. Mut jos se kääntämisyritys on vasta myöhemmin, ni emmä tiiä tekeekö sillä varmalla tiedolla vauvan asennosta vielä mitään. Kun se kuitenkin on aika pieni prosentti perätilassa olevista viikon 36 jälkeen. Toki mulla on toi istukka tossa eessä ylhäällä, voi estää koko käännön.. Mut koitan olla ressamatta, ei se mitään auta kuitenkaan. Mennään sitten vaikka leikaten, jos mikään muu ei auta. Kunhan vaava saadaan joskus ulos terveenä :)