Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla enemmänkin istuminen on hankalaa sen takia, kun tuntuu et on joku keilapallo tuolla haaruksissa. Ihan ku istuis väliin vauvan pään päällä :eek: Olenkin nykyään tälläinen leidi-keno suorastaan :grin
Ja pojan liikkeet on nyt selkeesti muuttunut. Ne on hyvin pehmeitä pyörömäisiä liikkeitä..Vaikea selittää, mutta sellaista erilaista kuin aiemmin..Se on jätkä niin nalkissa tuolla ilmeisesti päänsä kanssa, että on alkanut vaan heilumaan puolelta toiselle. Tuntuu että jalallakin se vaan tekee sellaista pyörittelevää liiketta mahan pintaa kohti..Väliin puskee hanuriaan tietenki kohtisuoraan ylös tuosta navan kohdalta, nousee vaan sellainen pieni kupu :Heartblue
Väliin se heilauttaa hanurinsa/selkänsä navan oikealle puolelle (on enempi vasemmalla puolella), silloin jysähtää :grin

Taskulamppu, check :thumleft Exit-kyltti neon väreillä, check :thumleft

Joo, liikkeet on kyllä muuttuneet! Nykyään tuolla enemmän vain möngitään ja möyritään. Ja peppu heiluu kyljeltä toiselle. Ja pää puskee alaspäin. Välillä tulee ihan ikävä sitä aikaa kun vaavilla oli enemmän tilaa ja potkut oli vielä niin hentoisia..:rolleyes:

Te joilla viikkoja yli 38, niin millaisia liikkeitä tunnette? Mulla nyt viikkoja 38 ja risat niin en tunne lainkaan enää potkuja vaan liikkeet vaan "mönkimistä". Se vissiin on ihan tavallista, kun vauva kasvaa niin ei mahdu enää potkimaan.. Mutta silti mietityttää onko siellä masus nyt kaikki hyvin. Minkälaisia liikkeitä te tunnette?

Isabella, täällä tuntuu liikkeet ainaki justiinsa sellasena mönkimisenä. Ollu tämmöstä jo useamman viikon. Välillä tuntuu nii hassulta ku laittaaki käden mahan päälle ni tuntee selkeesti ku joku jalka liikahtaa. :)

Liikkeiden laatu pitäis tosiaan muuttuu loppuraskaudesta, mutta tärkeintä on että niitä liikkeitä saa. :)

Itsellä on ollut tuota mönkimistä jo pidemmän aikaa, vaikka en ole kyllä vielä viikolla 38.
Se johtunee siitä tosiaan kuten itsekin tuossa jo totesit, että ei sillä vauvalla siellä ole enää niin paljon tilaa liikkua mitä aiemmin :) Liikkeet on siis paljon "pehmeempiä".

Ja samaa mieltä Rsnn:n kanssa. Laatu muuttuu, mutta liikehdintä säilyy!

Tuota mönkimistä on täälläkin. Ihan selvästi liikkeet muuttunu nyt loppua kohden. Ja viikkojahan on nyt 38+2 :) Vielä ei ole kiinnittynyt vaan heiluttelee päätä tuolla alhaalla, ja ai että se sattuu :confused:

Laskettuun aikaan on enää 5 päivää ja suurin osa liikkeistä kans ollu jo pitkään mönkimistä. Välillä kuitenkin tuntuu ihan kunnon potku ja ne tekee jo kipeetä. Ja venytykset mitä tyyppi tekee alkaa olla kans ajoittain epämiellyttäviä, kun tilaa ei tosiaan ole paljon jäljellä.

Täällä on liikkeet kans ollu jo jonkun aikaa sitä mönkimistä enemmän, vaikka viikkoja reilut 35 ja joskus on hiljasempiakin hetkiä, mutta niistä ei kuulema tarvitse huolestua. Onhan se rankkaa tuolla masussakin jos äiti puuskuttaa hiestä märkänä niin ei kait sitä vaavikaan aina jaksa liikkua..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla viikkoja 38+5, enkä oo huomannu liikkeissä muutosta. Vauva riehuu ihan viimestä päivää ja vatsa sen kun heiluu. Tyyppi ei oo tajunnu, että yksiö on käyny pienemmäks, ja jatkaa samaan malliin kun aina ennenkin. Eilen taas kivat liitoskivut, kun toinen tunkee alaspäin :confused:

Mulla ny 39+1, mutta liikkeet muuttuu mökimiseksi jo varmaan viikolla 28 tms. Toisaalta, täällä vissiin onko melko iso tapaus tulossa, että ehkäpä siltä loppu tila jo sillon :D

Täälläkin vikoja päiviä ennen laskettua ja tosiaan niin kova riehuminen oli lauantaina että pikkumörri kääntyi ympäri. Tänään ultra aiheesta. Mutta ei oo pelkoo että toi rauhoittuis tilanahtauden takia. Eilen oli ihan selkeästi poikittain mahassa, tossa mun vasemmassa kyljessä on jotain maagista, kun se sinne itsensä pussittaa ja puol mahaa sitten ihan tyhjänä. Sitten se viettää ehkä yhden hiljaisen päivän ja mä kerkeen huolestua ja seuraavana päivänä remuaminen jatkuu.. :) Kunhan nyt ei ole perätílassa, en todellakaan halua mitään sektioo :/

Mä oon alkanu epäilemään, että jos vauva oiski kääntyny perätilasta raivotarjontaan (varmaan toiveajattelua). Mutta kun en tosin tunne potkuja ollenkaan, niin on vaikea asiasta varmistua. Kyllä vauva siis hyörii ja pyörii jatkuvasti, mutta ei monota :D mutta teillä joilla vauva on raivotarjonnassa, niin kolhiiko vauva enemmän kylkiluita?

Isabella, kyllä kolhii! :grin Pepulla puskee oikealle ja jaloilla vasemmalle.. Välillä on kyljet hellänä.

Mulla tuntuu liikkeet nimenomaan tuossa navan ympäristössä ja sen ne aina kysyy neuvolassakin, että tuntuuko liikkeet enemmän ylhäällä vai alhaalla. Mulla harvemmin tuntuu missään kylkiluissa, enemmän se pumppaa tuolla takapuolellaan kohti suoraan navasta ylöspäin..Väliin se sitten muljuttelee sitä jalkaansakin. Nytkin parhaillaan työntää jalkaa tuosta navasta ulos :grin

Mulla kanssa tuntuu enimmäkseen aika keskellä mahaa nuo liikeet. Navan molemmin puolin, ehkä ihan hiukan navan yläpuolella. Mutta en kanssa tosiaan tunne potkuja juurikaan, enemmäkin vaan sellasta myllerrystä :D

mulla tuntuu kans navan ympäristössä, enemmän vasemmalla puolella ehkä, on varmaan nyrkit ja polvet. takapuoli on oikeita kylkiluita vasten ja sit välillä se työntää kai jalkoja taakseen kun tuntuu tuolla ihan oikeella kyljessä korkeella ja kylkiluissa. ja sit kun se varmaan suoristelee jalkojaa eteenpäin, tuntuu ja näkyy sellainen pitkä liukuma ylävatsan poikki, kantapää?

Ai niin, lisäks mulla tuntuu välillä likkeet silleen, että tuntuu tosi ylhäällä ihan keskellä ja sitten tosi tosi alhaalla tuolla jossain syvällä samaan aikaan. Se on aika ahdistavaa, kun tuntuu ettei pysty suoristamaan selkää tarpeeks. Mitä lie tyyppi venyttelee koko pituuteensa :rolleyes:

Täällä neiti tykkää venytellä niin, että pepun työntää oikealle kyljelle ja siitä jalat suoraksi kohti vasenta kylkeä. Toisinaan tuntuu heiluttavan pyllyä puolelta toiselle ja joskus tuntuu, että yritetään kääntyä poikittain ja se vasta tuntuukin epämukavalta :confused: Ja kun se pääkin vielä heiluu tuolla alhaalla, ihan kuin puukolla tuikittais rakkoon! Mulla tuntuu jossain tuossa navan kohdilla joskus pientä nyrkkeilyä, mutta jalan liikkeet tuntuu selvästi ylempänä..

Mä olen edelleen ihan hukassa et mikä on jalka ja mikä on käsi ja peppu?! Jospa lääkäri valaisis mun tietämystä huomenna kun tekee tutkimuksia että minkä kokoinen tyllerö siellä mönkii! ♡:D

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

En mäkään osaa muuta erottaa kun mahdollisesti pepun. Sekä pään, joka sojottaa alaspäin. Toivon mukaan noi muut osat selviää ainakin synnytyksen jälkeen :grin

Takaisin