Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

Mulla on vasta nyt alkanut tuntua päivittäin liikkeitä ja nekin aina ihan alavatsassa. Rakenneultrassa selvis että istukka on edessä ja se varmasti vaikuttaa asiaan :). Ja viikkoja 20+6 :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mä luulin aluksi että tämä tuleva kaveri on aikaisempia vilkkaampi tapaus kun liikkeet alkoi tuntua niin aikasin ja niin selvinä ja jo puolessa välissä mieskin oli potkut tuntenu! RU:ssa selvisi kuitenkin että istukka onkin takana, vaikka ensimmäisessä ultrassa sen sanottiin olevan edessä! :)

mä kun kysyin tuota istukan sijaintia siin eka ultrassa niin mulle kerrottiin että silloin on mahdoton sanoa missä istukka on, koska kohtu on vielä niin pieni ja istukka sen pinta-alaan nähden suuri. Vasta kohdun kasvaessa pystytään tarkemmin sanomaan istukan sijainti :) ja sen sijainnin voi luotettavasti määrittää just rakenneultrassa.

Kyllä mulle on aina kerrottu istukan sijainti jo ekassa ultrassa ja merkitty neuvolakorttiin :) Tässä vaan kävi niin, että lääkäri sanoi ääneen etuseinän, jonka hoitaja samaan aikaan korttiin kirjoitti, ja varsinaiseen saneluun lääkäri kuitenkin laittoi että istukka on takana. Neuvolassa tätä sitten ihmeteltiin ja jäätiin odottamaan mitä RU-ultra kertoo ja takana se sitten oikeasti olikin. :) Tokihan se istukan sijainti muuttuu hiukan kun kohtu kasvaa, nousee ylöspäin ainakin.

Mä olisin itse halunnu tietää sijainnin siks ettei istukka oo vanhan sektioarven päällä, mut tosiaan ei kuulema voi sanoa siin vaiheessa vielä :(

Meillä eilen mieskin sai tuntea potkut käteen :).

Tuntuuko muilla jo navan yläpuolella potkuja? Minulla tänään aamulla tuntui ihan käteen asti ja olin vähän hölmistynyt kun vasta ne tuntui ihan alhaalla. Massu on kyllä melkoisen kokoinen ja tyyppi on kait vallannut vähän reilummasti tilaa sieltä.

Tänään siis 19+1, puoliväli häämöttää! Jei!

Tuo navan korkeuskin vaihtelee kovasti.. mulla napa ihan vauvapallon yläpuolella, niin että se näyttää melkeinpä ylöspäin :p toisilla napa on heti ihan vatsan etuosassa.. toki sitte ku vatsa kasvaa, niin napa siirtyy alemmas. Mulla kohtu jää vielä navan alapuolelle, vaikka sf onkin ihan yläkäyrällä. :) Kovasti täällä jo pieni myllertää vatsassa! 1,5vk vielä ultraan, sitä jo kovasti odotellaan :)

Niin ja minä myös oon lyhyt, vajaa 160.

Rv 19+5

Mulla suurin osa liikkeistä tuntuu edelleen tosi alhaalla, mutta jos ylhäältä tuntuu potkut, niin sitten suurin piirtein navan kohdalla. :)

21+6

Mäki tunsin eilen liikkeet siten että olin varma et se oli masutyyppi. Eilen oli 17+6. Mukava ku voi alkaa seuraamaan millon ipana on virkeimmillään = millanen rytmi sillä on. :)

Mulla on tuntunut pieniä kuplapotkuja parisen viikkoa epäsäännöllisen säännöllisesti. Eilen oli eka kerta, kun tunsin pienen liikkeitä melkein pitkin päivää. Illalla, kun malttoi hetken tuijotella paljasta vatsaa minityypin iltajumpan aikaan, näkyi potkut jopa nopeina, näkyvinä kohoumina. Ooooooh <3

19+0

Mie tunsin ekat kutittelut vissiin rv 14+, mutta sitte niitä ei niin tiheesti tullu. Kunnon potkut alko tuntummaan viikolta 17+. Nyt jo tuntuu kunnolla melkeinpä kaikki liikkeet(rv 19+). :)Ulospäin ei oo tuntunu, ku asennonmuutokset muljahuksina, jos kerkii kokkeilla :D

Kyllä tässä päivittäin jo liikkeitä tuntenut reilut pari viikkoa, mieskin tunsi ensimmäisen kerran 21+6, välillä pienempiä liikkeitä ja muutaman kerran oikein itseä ihmettänyt miten niin pienellä on tuollaiset voimat kun oikeen sopivaan kohtaan on monottanut :)

Tässä on jo muutamat päivät menty sekavin ajatuksin, juuri tätä "jos liikkeitä ei tunnukkaan kokoajan niin alkaa hermostuttamaan kun niihin on jo tottunut", mutta sieltä pikkuinen lopulta taas ilmoittaa olevansa hereillä :rolleyes:

Jännä kyllä, että vaikka nuo liikkeet ovat mulle vielä aika uusi juttu, niin silti niitä on välillä tuntenut sen verran selkeänä, että nyt meinaa jo alkaa huolestuttaa, jos jokin päivä onkin hiljaisempi.
Olin tuossa vähän huolissani siitäkin, kun liikkeet hiljenevät täysin aina siksi aikaa kun treenaan. Jotenkin mun logiikka sanoi, että silloin kun mä liikun oikein reippaasti, niin tottakai sikiökin liikkuu. Ja jos se ei liiku, niin onko sillä jotenkin liian ahdistavaa siellä, kun mä olen hengästynyt. :D Onneksi luin vau.fi:n opusta, jossa sanottiin, että sikiö yleensä rauhoittuu siksi aikaa, kun äiti liikkuu ja heräilee, kun äiti on paikoillaan. Niinhän se juuri on tässä mennytkin. :)

Onko muut jo huomannu liikkeistä, että vauvalla ois tietty päivärytmi? :)ite oon tässä parina päivänä nyt ruvennu seurailemaan millon vauva liikkuu, ni melkeen samoihin aikoihin joka päivä, kolmen tunnin välein :)Kesäesikko ja Pihla miulla on sama, että alkaa heti huolestuttaa, jos ei niitä liikkeitä sitte joskus tunnukkaa. Miulla ylleensä se pikkunen mahan tönäsy auttaa, että vasttaa potkulla takasi :)

Kyllä täälläkin havaittavissa päivärytmiä- erityisen iloinen vaikuttaa olevan kotimatkalla autossa:), äitiin tullut!
Koomista muuten että luulin istukan olevan edessä kun liikkeitä tuntui vasta 18-19 viikolla, mutta tiukasti takana se vaan on, tunnoton vatsa siis syynä..

Määki aloin tuntemaan liikkeitä nyt vasta tasan 20+0. En tiiä vaikuttiko se, että käytiin yksityisellä ultrassa ja näki että kaikki sielä on oikiasti kunnossa, nii sitä alko uskomaan liikkeitä liikkeiksi. En oo aiemmi varmaan uskaltanu aatella nuita pieniä hentoja värähdyksiä liikkeiksi. Mutta nyt ku niitä on jo päivittäin jonku verran, nii eipä ne varmaan muutakaan voi olla. :D

Kovin selkeää päivärytmiä ei tällä vauvelilla vielä ole -enemmänkin se tuntuu olevan riippuvainen siitä milloin istun / makaan paikallani. Jos on aktiivinen päivä, niin masussa on hiljaista mutta jos on aikaa makoilla tai istuskella, niin vauva liikkuu paljon. :)

24+1

Takaisin