Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

Mulla kans esikoinen kääntyi tyyliin 30 vkolla RT ja kiinnittyi, muut sitten pyörineet ees taas niin kauan kun tilaa riittänyt, toinen oli vielä vk 35 perätilassa ja siitä ees taas (kääntöyrityksessä olikin itse juuri kääntynyt..ja meni seuraavana päivänä takaisin pt..), kunnes 37 tais muljahtaa itse viimein rt pysyäkseen niin.. olihan se jännää! toiset vaan venkuilee sen asentonsa kanssa:)
 
Mulla esikoinen oli varmaa kokoajan rt, paitsi kyllä seki joskus puolivälin tienoilla tais potkia tonne alas eli pyöri seki jossai välissä. Tää pyörii jatkuvasti, ru: ssa oli pt ja sen jälkeee kahdesti pyörähtäny. Tällä hetkellä rt. Eikä mitää hajua millon pyörähtelee.. Esikoisesta luulin rv 35 et se käänty väärinpäin mut se käänsiki vaa kylkee, onneksi :Heartred Tuntu ivn selvästi ku muljahti mut nyt en kääntymisiä vielä tunne.
 
Kirjoitampa huvikseni tänne vaikkapa (?) siitä, että viimeisen viikon tai parin ajan ainakin olen tuntenut masussa vibrailevan.
Katselin aamuyöstä netistä mistä voisi johtua, kun rupesi häiritsemään. Jotkut todenneet jossain foorumeilla, että johtuisi siitä kun masukki pissaa.
Muilla tälläisiä vibrailuja nyt ollut ? :)
Nytkin äsken vibras hetken, ihan sekunteja kestää aina, ei sen pidempään. Ajattelin aluksi, että saako se jotain kohtauksia siellä mahassa, mutta nyt turvauduin tuohon pissaus-tietoon. Vaikka voisihan sitä neuvolastakin kysyä että mistä moinen johtuu. :D
Rv 28+1
 
Mulla oli tuota samaa tärinää aikaisemmilla viikoilla, enää ei ole ollut. Ilmeisesti voi just siitä pissaamisesta johtua. :)
 
Meillä ainakin lapset on vastasyntyneinä tärissy pissatessa, eli voisin kuvitella, että samoin vaava tekee mahassakin. Mutta kannattaa kysyä neuvolassa jos epäilyttää :)
 
meillä esikoinen täristi kauheesti mahassa, syynä vahva moro-refleksi (tai joku sellanen :D) jatkui syntymän jälkeenkin mutta katosi muutaman kuukauden sisällä kokonaan. Oli tosi säälittävän näköistä kun toinen huutaessaan täristi hulluna :sad001
 
Tuntuuko muistakin, että siitä on ikuisuus kun tunsi niitä ensimmäisiä pienen pieniä liikkeitä ja mietti onkohan tää nyt ee sitä :rolleyes: Ja nyt senkun vauva muljahtelee ja maha vaan hytkyy kun pistelee menemään :grin
 
Kyllä on jo hiukan vaikea kuvitella aikaa, jolloin mahassa oli rauhallista. :) Nyt tosiaan vähän väliä on liikettä joka suuntaan ja kyljestä pungetaan läpi. Ja meno senkun kiihtyy. :dance018
 
Ja sitten on toivottavasti muitakin, joiden kyytiläiset ovat edelleen kovin rauhallisia ja välillä pitää oikein pysähtyä miettimään, koska mahasta on viimeks kuulunut mitään.

:anyone
 
Mun mahassa on kyllä nykyään vähän väliä bileet menossa, mikä on tietysti kiva juttu :)
Välillä vaan tuntuu, että vauva oikein työntää itseään tuohon eteen, niin että on välillä pakko koittaa saada sitä siirtymään tai toisenlaiseen asentoon, koska se saattaa välillä ihan sattua.
Mietin, että kun jo nyt sattuu niin mites sitten kun vauva on paljon isompi. Tulee olemaan kivat oltavat.. :oops:
 
Skylar, omalla vauvalla oli sellainen vaihe, että välillä sitä mietti onko kaikki varmasti kunnossa, kun en ollut koko päivänä mitään tuntenut eikä sitä tullut yöllä nukahdettua ennen kuin tuntisi edes jotain.
Yksi asia mikä vaikutti myös oli se, että vauva viihtyi enimmäkseen selkä mun napaan päin ettei niitä liikkeitä tuntenut:)
 
Täällä ainakin ajoittain hyvinkin laskan oloinen vauva tulossa. Joskus on muutama päivä kun zumbataan oikein urakalla, ja mä oon ihmeissäni. Sit on ns normitila, ja ollaan hyvinkin harvaliikkeisiä (ainaka ei tunnu), ja todella etenkin illalla toivois tuntevansa jotain selkeetä. Mutta on tää kuitenkin aktiivisempi tapaus ku esikko, en muista et sillä olis tälläsiä aktiivisia päiviä ollut ollenka.

Yleensä on tuntunu pää-käsi-jalka, joku näistä mikä tökkii. Eilen illalla käänty sit koko vauva akselinsa ympäri. Tuntu jokseenki villiltä ku pitkä pötkylä muljahti vattassa... Jotkut on puhunu alieneista - toi tais ollut just se tunne :grin
ja yks aamu oli tyyppi poikittain alavattassa, ihmettelin ku tuntu muuten vatta niin pehmeeltä.

Tänä aamuna luulin jo et tyyppi on lähteny lätkimään vattasta, mut ei sitä sangyssä näkyny, ja nyt jo tuntunut taas että kotona ollaan :grin mutta siis, ei ahistanu eikä muutenka häirinny, pysty aivan huoletta kääntyyn vattalleen. usein vatta laittaa hanttiin, ja ei toiveitakaan et pääsis lähellekkään. Nyt ei väliä oliko jalat suorana vai koukussa. Olisko tuo sitten ollu painautuneena selkärankaan...?
 
Täältä löytyy myös melko rauhallinen veijari. Justiin oli pari tosi hiljasta päivää, havahduin rauhallisuuteen vasta sitten kun yhtenä iltana alko sellanen melske, että teki oikeen kipeetä! Nyt on taas ollu rauhallista eilen ja tänään. Viime yönä näin painajaistakin, että vauva lopetti kokonaan liikkumisen enkä mä meinannu päästä synnärille tarkistukseen millään, ja kun lopulta pääsin, niin mua ei otettu tosissaan :sad001 Kun siitä painajaisesta itkien heräsin, niin oli pakko samantien tökkiä vauvelikin hereille, että saan liikkeet tuntumaan.
 
Täällä on ollu vaisua nyt muutaman päivän mutta johtunee siitä et kääntyi perätilaan, aina jos on RT niin liikkeet tuntuu hyvin, nyt on hiljasempaa mutta ei kai sitä pysty kenkimään jos koivet on mun lantion sisällä :D tää kyllä osaa monottaa myös suoraan alaspäin ja sektioarpeen ja se tekee viddumaisen kipeetä. Kääntyis takas toistepäin niin olis helpompi olla, monottais mielummin vaikak kylkiluita kun tota muutenkin kipeetä arpea.
 
Kyllä mun kokemuksesta vatsa-asukin vilkkaus/rauhallisuus antaa jotain osviittaa tulevasta:), eka tytär oli oikea väkkärä mahassa, kieppui perätilaan ja takaisin vielä loppuviikoillakin- ei tullut ADHD, mutta erittäin liikunnallinen tyttö, menee täysillä joka lajissa(hermoiltaan silti oikea viilipytty)- seuraava oli laiskahko mahassa ja on sitä nyttenkin-liikkumisen saralla, keskittyy enemmänkin siihen sosialiseen selostuspuoleen:wink. seuraava oli taas kova "nyrkkeilemään", ja on kyllä tulta ja tappuraa kaikissa tekemisissään..
tämä nykyinen vaikuttaa laiskahkolta, saa nähdä mitä tuleman pitää!
 
Olisikohan tämä typy sitten tulossa muhun :grin
Mullakaan ei lapsena mitään ADHD:ta todettu, mutta olin todella villi lapsi ja oma äitini on sanonut, että juoksin ennen kuin osasin kävellä.
Pikkasen alkoi pelottamaan, koska olin myös aika uuvuttava lapsi. Äitini laittoi harrastamaan urheilua, jossa sain purkaa ylimääräiset energiat, etten koko ajan juoksentelisi pitkin kämppää :p

Viime yö meni valvoessa, kun naapurit mekastivat. Ja tällä mun omalla asukkaalla oli taas omat bileensä, mikä vähän taas sattui.. Hetkeksi rauhoittui, kun mies piti kättään mun mahan päällä, kunnes sitten itse nukahti :rolleyes:

Tuossa pari tuntia sitten, kun heräsin, alkoi saman tien taas partyt vauvalla :)
 
Mullakin on vilkas temmeltäjä mahassa, eikä yöt ole todellakaan sitä rauhallisinta aikaa - vähän pelottaa miten meillä nukutaan sitten syntymän jälkeen. Mutta oon huomannut saman kuin Gemini, että jostain syystä vauva rauhottuu, kun mies laittaa käden mahan päälle :)
 
Tuli tosiaan huomattua, että aina kun mies on halunnut tunnustella liikkeitä, niin vauva saman tien lopettanut liikkumisen, kun käsi on vatsan päällä. Aina viikonloppuisin täytyy hyödyntää tätä, kun mies on arkipäivät yleisesti poissa.. :)
Myöskin kun tuleva isosisko on jutellut ja lauleskellut niin aluksi loppui liikkuminen, mutta nykyään tytön ääni saa vaan vauvan liikkeelle :p
 
Täällä kanssa aika ADHD tapaus mahassa. Toivottavasti ei sitä oikeasti tule olemaan. Illalla rupee riehuminen/asettautuminen, kun itse käyn nukkumaan, mutta löytää hyvän asennon melko nopeasti. Ja hyvin nukkuu vauva silloin kun minäkin nukun. Siinä mielessä ihana vauva. Heti hermostuu kun laitan esim. tabletin mahan päälle, mutta kun mies laittaa käden mahan päälle niin rauhoittuu hetkessä :D aika vekkuli.
 
Takaisin
Top