Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

annaeveliina85

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun, koska pian (toivottavasti) niitä ihania pieniä liikkeitä alkaa yhdellä jos toisellakin tuntumaan. :)

Itse olen tuntenut aikaisemmissa raskauksissa ensimmäiset liikkeet aika myöhään (molemmissa rv 17-20) ja istukka on ollut edessä. Nyt istukka on taas edessä, enkä odota tuntevani liikkeitä sen aikaisemmin kuin ennenkään. MUTTA, eilen ja tänään on tuntunut pienen pientä "poksahtelua" tai ilmakuplia tuolla jossain sisällä alavatsalla. On jotenkin niin erilaisia kuin ilmavaivat yleensä, ja onkin herännyt ajatus että mitä jos nämä on kuitenkin jo niitä liikkeitä.. ?

Tänään siis rv 14+6 :Heartred
 
Mulla oli eilen illalla kuin elohiiri vatsassa, mutta en oikein usko että ne oli niitä liikkeitä. Kauhian vaikea sanoa kun on ensimmäinen raskaus. Ja vasta viikkojakin näin vähän.
 
Mulla tuntui esikoisesta ekan kerran 15+ ja tästä toisesta kerran on nyt ollut samanlaisia tuntemuksia mutta en usko että nää vielä mitään oli vaikka tismalleen samalta tuntui
 
Mulla viikkoja 12 ja selvästi olen muutamia kertoja tällä ja viime viikolla tuntenut liikettä kohdussa. Mulla tosin jo neljäs lapsi tulossa ja herkästi tunnen mitä sisällä tapahtuu :)
 
Mäkin ihan selvästi olen ollut tuntevinani välillä liikkeitä, mutta dobblerilla taas en ääniä saa kuuluviin, joten en usko myöskään että ne on ollut niitä liikkeitä, jotain suoliston liikehdintää varmaankin. Mulla myös neljäs tulossa, mutta siltikään en usko että näillä viikoilla vielä mitään tuntuu. Onhan se typerän kuullosta, että liikkeet muka tuntee, mutta ääniä ei kuitenkaan saa kuuluviin juuri siitä kohdasta. Mutta minun mielipide vaan.
 
Kylläpä nuo ihan niiltä liikkeiltä kuullostaa, itselläni ei ole aikaisempia raskauksia takana. Mutta väitän tunteneeni ekan kuplina(liikehdinnän) rv12+jtn? Ja sitten rv13+-nykyhetki 14+3 ei jää ollenkaan epäselväks mitä ne kuplinat on :) mun mielestä ne ekat tuntu siltä ku joku olis sekunnin-pari kutittanut sulalla vatsan sisäpuolelta. Ja myöhemmin ne säännöllisty ja rupes tuntuu kutitan lisäks semmosta muljahtelua ja sitä kuuluisaa kuplintaa :) ei niitä viellä kauheasti päivässä tule mut aikanaan :) :Heartred neukkutätikin tänään mulle sano et semmoselta se juur tuntuukin, kun kysy ja mä kerroin :)
 
Voi ihanaa!!! Eilen ja tänään tuntunut aivan selvää kuplintaa vatsasta!! Aivan mahtava, en olis odottanut tätä vielä, varaudun vielä pari viikkoa odottamaan vaikka kolmas onkin!! Sitten alkaa pelot väistyä kun tuntee liikkeet joka päivä :Heartred
 
mä niin jotenkin haluisin,et tuntisin ekat liikkeet jouluna :love017 se olis jotenkin ihan parasta.tällä hetkellä 14+2 et toivoo on :D
 
Hmm ehkä mullaki sit ois toivoo toho! :D
Mikä on se "normaali" aika ku alkaa potkut tuntuu sillai varmasti?
 
eiköhän ne puoleen väliin mennessä tunnu :) mun kaveri tosin tuns ekat vasta 24 mut sekin on niin yksilöllistä.
 
Oi, ihanaa! Jännä huomata millon mä tunnistan ensimmäiset liikkeet. Esikoista kun odotan niin voi tovi mennä.. :rolleyes:
 
Jännittävää! Vielä pitää oottaa kyl pitkään... Ilmeisesti seki voi viivästyttää, ku mulla on istukka eessä. Eikös se niin menny? Sen verra oon oppinu näillä palstoilla :D
 
Mulla oli viimeks istukka edessä ja tosiaan 15+ tunsin ekat :) ja se oli ensiodottajaks kuulema tosi varhain, mut juma se toi mielenrauhan
 
Joo tosiaan maltti on valttia. Ekassa raskaudessa istukka oli edessä ja liikkeet tosiaan tuntui vasta joskus rv 20 jälkeen... Ja pitkään tuntuivat hyvin hentoina.

Nyt tässä raskaudessa ilmeisesti istukka takana, ja hentoja liikkeitä tuntui tosi tosi varhain, jotain 12 +. Nyt niitä tuntuu satunnaisesti, mutta ovat vahvistuneet. Juuri lauantaina pitkään illalla ihastelin liikkeitä, pitkään pikkuinen myllersi masussa. :)

15+6
 
Mulla sama kun satsumalla ekat liikkeet harvakseltaa tuntu jtn 12+ viikoilla mut nyt jo tuntuu useemmiin ja selkeemmin :) eilen kans anopppilassa kun oltiin niin oli pakko ääneen kertoo mikä niin hymyilyttää :) ja tänään heti aamusta on kaveri kuntoillu :)

Tänään 15+1 :Heartred
 
Onko ne liikeet ihan selkeitä että ne tietää varmaks että on vauvan tuottamia? Siis tässä alkuvaiheessa, lopussa varmaa nyt on selkeitä :D Mulla on tuntunu "aktiiviselta" maha viime päivinä, ihan ku sydän sykkis siinä kohdin kovaa, ja aloin heti toivomaa että oisko ne jotai liikkeitä :)
 
Sillon kun mä tunsin esikoisesta ekan kerran se oli kuin joku elohiiri ois ollu mahassa ja tosiaan syvällä lantiossa, se oli semmosessa paikassa ettei voinu erehtyä. Osa tuntu semmosilta hipaisuilta, mut niistä ei aina ollu varma et oliko vauva vai ilma suolessa. Yleensä niitä tuli semmonen muutaman nopean tömähdyksen rypäs ja sit ei taas mitään.
 
Mulla varmaan on tuntunut, kun se siellä isommasti kääntyy semmoinen muljahdus tässä 13. viikon kieppellä muutamia kertoja.


Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt mä oon ehkä melkeen varma että tunnen liikkeitä! :D Tänään on tuntunut sellasia kuplan puhkeemisia useita alavatsalla ja sellasessa kohtaa etten mitenkään usko että olis suolistosta tulevia tuntemuksia. Vastaavia kuplia on tuntunut tässä parin viikon aikana satunnaisesti joinakin päivinä. :) Tänään onkin jo rv 16+0!
 
Takaisin
Top