Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

Tänään tuntui täälläkin ekat "kuplapotkut" :) Tuli monta peräkkäin, ja ihan eri paikasta mistä yleensä voisi tuntea suoliston liikkeitä. Mahtavaa! :Heartred Rv 17+0.
 
Mulla on kanssa tuntunut tässä muutaman viime päivän aikana tuota kuplimista ja poreilua ja pieniä elohiirimäisiä nykäisyjä, mutta en vielä uskalla uskoa, että ne olisivat oikeasti liikkeitä. Kyllä mielestäni erotan ilmavaivat noista edellämainitsemistani tuntemuksista, mutta jotenkin sitä vaan on skeptinen, että ei ne vielä voi liikkeitä olla. :) Pian se kai selviää.
 
Mä oon täällä kateellisena aiemmin lukenut muiden kokemuksia liikkeistä jo varhaisilla viikoilla, kun itse en ole mitään kuplimisia tai kutitteluja havainnut. Mutta nyt 18+ viikolla oonkin sitten tuntenut ihan kunnon potkuja/tökkäsyjä ja eilen mieskin tunsi mahan päältä isomman täräyksen :) Ilmeisesti mulla on vaan jotenkin alentunut tuntoaisti, kun en niitä varhaisempia liikkeitä ole havainnut. Tai sitten normaalistikin niin eläväinen vatsa, ettei pikku kuplia sieltä seasta erota :wink Yleensä taitaa olla pidempi väli siitä, kun äiti tuntee liikkeet siihen, että ne päällekin päin tuntuu. Meillä se oli siis vaan muutaman päivän...
 
Hilppi14, mä olin kans jo tuskissani kun en kokenut tuntevani minkäänlaisia kuplintoja, elohiiriä tai höyhenen hipaisuja vaikka kuinka keskityin kroppaani kuuntelemaan :D. Noh tänäaamuna sitten (viikkoja 19+0) mies halusi tunnustella vauvaa ja sanoi että tunsi kaksi potkaisua käteensä:)! Minä tunsin tämän jälkeen myös yhden selkeän jysäyksen käteeni ja kyllä se nyt sitten potkulta vaikutti:)!! On se hienoa:Heartred!
 
Kiva etten oo ainoa, jonka tuntoaisti ei oo ihan herkimmilleen viritetty :D Mutta kyllä noista jysäyksistä nyt osaakin nauttia, joka kerta meinaa vieläkin hymyilyttää :) Ja kummasti jotenkin lähentää suhdetta vauvaan nuo liikkeet :Heartred
 
Mä laitoin lauantaina ekaa kertaa esikoisen (lähes 3v) käden masun päälle, ja tyttö taisi ihan säikähtää kun vauva monotti kättä vasten. :grin
 
Onko muut huomanneet sellasta että vauva olis tykästynyt potkimaan suurimmaksi osaksi vain yhtä tiettyä kohtaa? Täällä menossa nyt 19+6, liikkeet alkoi tuntumaan pari viikkoa sitten ja nyt ihan parina viime päivänä liikkeitä tuntunut selvimmin vain oikealla alhaalla.


Rakenneultraan enää 4 yötä :excited001
 
mulla tuntuu suurin osa liikkeistä vasemmalla puolella, luulen et mulla on varmaan istukka tos oikeella ja siks ei tunnu siellä
 
Mulla tuntuu vasemmalla ne mitkä tuntuu. Varmaa istukka oikeella, viime raskaudesta en muista yhtään vaaku et eessä se oli. Edelleenki tuntuu vaan kerran-pari-päivässä muutama potku. Onko muilla ollu tälleen et on hirveen pitkään tuntunu vaan vähän potkuja?
 
Ihanaa kun kaikilla näyttää tuntuvan liikkeet ja osalla vielä todella aikaisin. Haluan kirjoittaa kaikille niille JOTKA EIVÄT OLE TUNTENEET NIITÄ EKOJA LIIKKEITÄ, itselläni se nimittäin tapahtui ekan raskauden aikana ja tunsin kunnolla vauvan liikkeet vasta viikolla 26! Mies ei raskauden aikana ehtinyt tuntemaan potkun potkua, itse tunsin "muutamia". Nyt odotan toista lasta, RV 18+6 ja olen "ehkä" tuntenut yhden kerran potkun mahassa... En kuitenkaan ole varma. Neuvolassa sanoivat että viimeistään viikolla 28 pitäisi alkaa tuntua, siinä vaiheessa he alkavat tutkia asiaa... Eli malttia teille kanssatoverit jotka ette vielä tunne mitään! :goodnight
 
Totta mitä Emmiz kirjoitti. On kovin yksilöllistä missä vaiheessa ja miten jokainen liikkeet tuntee. :)

Mulla pitäisi olla istukka edessä, mutta silti tunnen potkuja ihan joka puolella. Myös ihan edessä keskellä. Jännityksellä odotan rakenneultraa torstaina, selviää missä se istukka todella on. Neuvolakorttiin on kirjoitettu että edessä ja niin lääkäri viimeksi sen ääneen sanoi. Varsinaisessa sanelussa lukee kuitenkin että takana!? Liikkeiden perusteella voisi hyvinkin olla takana, koska tunnen potkut jo nyt niin selvinä ja terävinä. En muista pojista tällasta...
 
Emmiz ihana lukea tällainenkin kokemus! Tuolla ylempänä itse kirjoitin, miten tunsin viime lauantaina (19+0) olevinaan ensimmäiset pienet potkut vatsan päältä tunnustellessa. Tuon jälkeen ei ole taas mitään tuntunut ja siis minkäänlaista elämää en vatsassani vieläkään muutoin tunne(tuo kädellä painelu sai aikaan ne pienet nykäisyt joita potkuikisi ajattelin...). On ollut hyvin hämmentävää lukea, miten täällä näin monella tuntuu liikkeet "selkeästi", kun itse ei koe mitään tuntevansa(en vieläkään ole varmi kuviteltiinko miehen kanssa la aamun potkut :D)...Kotidoppleri kuitenkin osoittaa, että siellä pikkuisen "Maukan" sydän hyppii ja lujaa :)! Toivon, että alan tuntemaan minäkin vielä päivittäin, että mahassa on elämää :wink!
 
Onko muut huomanneet sellasta että vauva olis tykästynyt potkimaan suurimmaksi osaksi vain yhtä tiettyä kohtaa? Täällä menossa nyt 19+6, liikkeet alkoi tuntumaan pari viikkoa sitten ja nyt ihan parina viime päivänä liikkeitä tuntunut selvimmin vain oikealla alhaalla.

Mulla tuntui pitkään pelkästään alavatsalla lähes keskellä. Nyt vauva pari päivää sitten kääntyi raivotarjontaan ja on tuntunut pysyvän siinä, niin potkut on vaihtunut tuonne ylävatsalla (ja tuntuu heikompina) ja alavatsalla tuntuu sellaisia hennommia liikkeitä (lienee nyrkin iskuja tms..)
 
Tänään voin kai sanoa sitten olevan "virallinen" päivä, kun tunsin liikkeet. Nyt on ihan selkeää möyrintää, mikä ei kyllä ole pieru. Viime yönä heräsin puoliunesta joihinkin mahatuntemuksiin, en tiedä näinkö unta vai tuliko sieltä potkuja... Kunnon potkuja odotellessa, niin mieskin pääsisi tuntemaan jotain. :)
 
Munkin vatsasta on alkanut viikon aikana tuntua sellaisia potkumaisia kuplia/elohiiriä. Ne tulee sillai yhtäkkiä, että tajuan sen vasta kun se on jo ohi. Eikä vielä ainakaan ole tullut peräkkäin useampaa. Jännää! Joku taisikin jo sanoa, että tulee paljon todellisempi fiilis kun alkaa tuntea liikehdintää :smiley-bounce022 (nyt rv 16+6)
 
Minäkin eilen illalla sängyssä makoillessa tunsin ensimmäisen kerran varmoja liikkeitä. :) Sitä olikin jo odotettu! Hyvä saada elonmerkkejä pienestä.
 
Joo se on harmi, että ne vähät ehkä-potkut mitä on tullut, tulevat yllättäen ja sitten kun oikein keskittyy tunnustelemaan ja kuulostelemaan, niin mitään ei tapahdu, tai jos tapahtuu niin se on suolistoperäistä. Sitten sitä alkaakin epäillä, että olikohan kuitenkin vain pieru sekin tuntemus. :D Eilen illalla mun mielestä tuli kaksi napakkaa potkua, mutta heti niiden perään myös suoli muljahti, joten en vielä uskalla luottaa siihen että ne olisi olleet potkuja.
 
Nyt on noin 1,5 viikon verran tuntunut liikkeet. Alkoi tuntumaan ihan yllättäen, kun yks päivä päätti ruveta monottamaan mua alavatsaan oikein reippaasti. Ei voinut erehtyä. Ja ne oli ne ekat liikkeet mitä tunsin. Tossa oli pari hiljasempaa päivää välissä, mutta eilen taas koko päivän kauhee monottaminen ja pyöriminen. Yöksi rauhottui ja heti herättyäni jatkui jumppailut. On se silti ihana että liikkeet tuntuu. Siitä huolimatta että välillä tulee kauhea kiire vessaan, kun potkii oikein mojovasti rakkoa.
 
Takaisin
Top