Ärsyttää kun mulla on nyt sit raskausdiabetes. Testissä jäin kiinni siitä, että kahden tunnin arvo oli 8. Ja se on täällä nyt uusi raja-arvo. Viime vuonna olisin ollut ok samoilla arvoilla ja kai ilmeisesti Suomessa olisin myös nyt( eikös se siellä ole 8.6?)
Ei vaan, hyvähän niitä sokereita on mitata ja sokeria välttää, mutta mulle sitten sattui tosi nulja lääkärikin, joka pisti aika rajulle dieetille. 4 kiloa tippui viikossa ja energia tasot nollassa... Ja mulla ei nyt kovin paljon ole ylimääräistä painossa kun alku tilanne 58kg (bmi 22) ja tähän mennessä oli tullut 8 kiloa raskaudesta.
Sanoi että esim pähkinöitä ei saa syödä ollenkaan ja kun ne on aina ollut mun ns. Hätävara ravinto laukussa mukana! Viime käynnillä kyllä sitten tunnustin, että oli pakko ottaa pähkinät takaisin mukaan ravintoon, eikä ne niitä sokereita ole mihinkään nostanut, niin ei ollut lääkäri kovin tyytyväisen oloinen... Ja juustoa ei muka sais syödä kun se on täynnä rasvaa.
No arvot on ollut hyvät nyt pari viikkoa, joten ajattelin nyt sit kokeilla itsekseni muutamia vaihtoehtoisia ruoka-aineita...