Mua ärsyttää...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tema
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen kuukauden pyytänyt miestä hakemaan vauvanvaatelaatikot kellarista, että saisin pestyä ne. Ei oo vielä ehtinyt. Muuton yhteydessä pyysin, että jättää kaikki vauvakamat ihan oven viereen, että saan ne helposti siitä itse. Ei onnistunut, siellä ne on kaiken muun takana ja alla. En vaan saa kaivettua niitä esiin. Ottaapa päähän, murrr.

Plääh :/ Jänisrutto osoittautui tuttavallisemmin angiinaksi... En tiedä miksi työterveydessä ei otettu pikatestiä tuosta miehestä. No, hälläväliä, jänisruttoantibiootti tehos ihan hyvin vaikka olikin 10x kalliimpaa kuin Penisilliini. Ja miten tämä diagnoosi sitten selvisi? Siten kun 7 veellä todettiin tänään angiina eli sitähän se tuolla miehelläkin täytyi olla. Omakin kurkku tuntuu vähän jännältä... toivottavasti nyt ei tarttis itelleenkin hakea kuuria.

Voi luoja nuo lääkärit on pimeitä! Tuokin, jota mä oon pitänyt suhteellisen maalaisjärkisenä! Mulla on perussairautena epilepsia johon syön Lamictalia. Sitä annosta joutuu aina raskausaikana nostamaan kun hornonitoiminta vaikuttaa pitoisuuksiin. Mut noin yleensä mun annos oli monta vuotta 50 mg + 50 mg jolla pysyin oireettomana. Sit joku lääkäri pakotti mut nostamaan sen 50 mg + 100mg, koska lääkeainepitoisuus "liian matala". No, yllätys, että edelleen oon ollut oireeton. Nyt sitten taas yritetään hoitaa enemmän arvoja kuin hyvävointista potilasta :O kun ne arvot nyt vain täytyy olla tietyllä tasolla eli raskauden jälkeen mun pitäis jättää annos 100 mg + 100 mg. Jep. En oo jättämässä kun aion palata siihen 50 mg + 50 mg millä olin myös täysin oireeton aikanaan. 11 vuotta ollut täysin oireeton ja silloinkin oireet aiheutti b-hepatiittirokote ja silloin mulla ei ollut mitään lääkitystä kun silloin vasta todettiin. Eikö nyt oikeasti voida hoitaa potilasta, ei arvoja??? Sitä paitsi, yhteiskunnan rahojen tuhlaustahan tuo on jos syötetään enemmän kallista lääkettä kuin mitä potilas tarvii voidakseen hyvin. On meinaan täyskorvattava lääke ja yksi paketti 50 mg:n vahvuista lääkettä maksaa 199,83 €. Paketissa on 56 tbl.

Mua harmittaa ettei meillä ole vauvalle omaa huonetta, tykkäisin laittaa pienelle jo söpön oman tilan valmiiksi. Ollaan muuttamassa isompaan taloon kunhan saadaan tämä vanha myytyä.

Flunssan takia en oo kahteen yöhön saanut nukuttua ja töissäkin pahin mahdollinen tilanne, ettei edes pystyis jäädä kotiin parantelemaan.. :(
Itkettää, ahdistaa, ärsyttää ja tosiaan väsyttää...

Miesflunssa. Jota hän on nyt potenut viikon verran. Mitään ei voi tehdä kun on niin kamalan kipeä. Kohta se on myös minulla ja en kuitenkaan voi vaan makaa kun on sitä ja on tätä omakotitalossa tehtävä. Ärsyttää miehet jotka on niin kuoleman sairaita heti kun kerran aivastavat.

Ärsyttää kun mulla on nyt sit raskausdiabetes. Testissä jäin kiinni siitä, että kahden tunnin arvo oli 8. Ja se on täällä nyt uusi raja-arvo. Viime vuonna olisin ollut ok samoilla arvoilla ja kai ilmeisesti Suomessa olisin myös nyt( eikös se siellä ole 8.6?)

Ei vaan, hyvähän niitä sokereita on mitata ja sokeria välttää, mutta mulle sitten sattui tosi nulja lääkärikin, joka pisti aika rajulle dieetille. 4 kiloa tippui viikossa ja energia tasot nollassa... Ja mulla ei nyt kovin paljon ole ylimääräistä painossa kun alku tilanne 58kg (bmi 22) ja tähän mennessä oli tullut 8 kiloa raskaudesta.

Sanoi että esim pähkinöitä ei saa syödä ollenkaan ja kun ne on aina ollut mun ns. Hätävara ravinto laukussa mukana! Viime käynnillä kyllä sitten tunnustin, että oli pakko ottaa pähkinät takaisin mukaan ravintoon, eikä ne niitä sokereita ole mihinkään nostanut, niin ei ollut lääkäri kovin tyytyväisen oloinen... Ja juustoa ei muka sais syödä kun se on täynnä rasvaa.

No arvot on ollut hyvät nyt pari viikkoa, joten ajattelin nyt sit kokeilla itsekseni muutamia vaihtoehtoisia ruoka-aineita...

Elektroni: Pähkinät on ok useimmille rasksusdiabetikoille. Ja sanonko suoraan, että älä kuuntele lääkäreitä ruokavaliossa! Mittaa sokereita ja syö kaikkea, mikä ei nosta. Mä jos olisin viime raskaudessa noudattanut sitä ruokavalioa, mikä neuvolasta annettiin, olisin ollut insuliineillä alta aikayksikön! Mut "omalla" ruokavaliolla sain pidettyä reilusti alle ylärajojen nuo sokerit. En tietty kellekään mainostanut, että en noudata just sitä ruokavalioa ja miksi olisin, lääkärikin vaan tyytyväisenä myhäili, että "ruokavalio toimii" :D

Milloin tämä angiinakierre loppuu? Mies on syönyt kaks kuuria. Muut kaikki yhden (9 v, 7 v, minä ja 1 v). 7 veelle haettiin just kuuri nro 2 ja omasta kurkustani en oo myöskään yhtään varma onko se ikinä kunnolla parantunut. Mut 2 viikkoa kuurin loppumisesta pitää olla ennen kuin voi ottaa uuden näytteen ja mulla se 2 viikkoa tulee lauantaina.

Mua ei ärsytä, mä oon niin positiivinen ihminen. Suostuivat ottamaan tänään sen pikatestin ja... positiivinenhan sekin. Nyt sitte Kefexin kuuri menossa. Vaihtelu virkistää ku viimex oli penisilliini. Hiivatulehdusta odotellessa :hilarious:

Blackpanther, ala syömään maitohappobakteereja, jos et vedä niitä jo muuten. Jospa ei hiiva iskisi. Sinnikäs pöpö teillä kyllä. Toivottavasti menis pian ohi.

Tema, sanos muuta! Mä syön maitohappobakteereita aina ja antibiootin aikana tupla-annosta, mut ainakaan tuon penisilliinin kanssa ei auttanut :/ (ja otan eri kellonaikaan kuin antibiootin). Varmaan normioloissa toimii estävästi, mutta antibiootti+raskaus yhdistelmä...

Nyt ei oo mikään hyvin. Järjetön kiukku ja tuska. Supistelee, jalkapohjat ja kädet kutittaa. Selkä särkee niin maan tajuttomasti, etten tiedä miten olisin. Ja vauva.... vauva vaan potkii oikeaan kylkeen niin, että se on ihan hellänä. Olen nyt raapinut jalkapohjat siihen kuntoon, että niillä ei juuri kävellä. Teeppä tässä nyt sitten jotain...Tekisi mieli huutaa, tai mitä väliä vaikka huutaisinkin, kun asutaan omakotitalossa. Mutta en viitsi koiria säikäyttää. Ja niin ottaa päähän, kun mies ei tajua näitä mun vaivoja, kyselee vaan millä asteikolla tuntuu.. voi helvetti.

Tilkku, auttaako allergialääkkeet ollenkaan kutinaan? Jos mies oikeesti haluaa tietää miten paljon sattuu niin purista häntä vaikka käsivarresta ja näytä et jalat sattuu tän verran *puristus* ja selkää särkee tän verran *puristus* jne. :D Pääsee hänkin osalliseksi sun kipuja.
Viime synnytyksessä ponnistin jakkaralla, mies selän takana ja pidettiin toisiamme käsistä, sormet limittäin. Mies ei inahtanutkaan siinä mut jälkikäteen sanoi et meni pari päivää ennen kuin sormet toimi taas normaalisti, mä olin puristanut niitä niin tiukkaan. :D

Janna, Saan ottaa niitä allergialääkkeitä yhden päivässä. Otanki sen sitten iltaisin, jotta pystyn nukkumaan. Yöhön se auttaa, mutta päivällä taas jatkuu kutina, otin päiväunet, niin olin unissani taas raapinut toisella jalalla toista jalkapohjaa.. Ja nähtävästi hangannut hiukan lujempaa jalkaa peittoa vasten, koska mulla on nahka rullalla...Tää pahuksen selkä on vasta nyt viimepäivinä alkanut jumittamaan, eli kaiketi vatsa kun painaa, niin selkä menee notkolle ja väsyy siinä.

Mutta taidanpa kokeilla tuota sun neuvoa puristamisesta... Josko tajuaisi. Ottaa tän asian vähän niin kuin "ei tuo voi sattua noin paljon" asenteella, et tekisi mieli kalauttaa jollain ;)

Tilkku, ootko koittanut jotain mietoa kortisonivoidetta laittaa? Vois hiukan auttaa kutinaan?

Kaveri sanoi, et hänen äitinsä oli vinkannut eräälle raskaana olevalle, kovasta kutinasta hyttysenpistoksen vuoksi kärsineelle kohdan sivelyä väkiviinaetikalla ja oli kuulemma auttanut heti... Eli oliskohan tuosta etikasta apua Tilkulle? Mietoa hydrokortisonia voi varmaan (mulle terkka suositteli, kun vatsaa kutitti ja kuivui keväällä) myös kokeilla! Kutina on kaamea kaveri!! Tsemppiä Tilkku!! Ennen raskautta mä käytin teepuu-öljyä ja auringonhattu-uutetta kutinaankin, nyt raskaana en ole uskaltanut edes ulkoisesti käyttää..

Tilkku, kylmällä voi kans saada hetkellisen helpotuksen kutinaan. Eli pidä kylmägeelipussia käsien välissä tai laita pussi lattialle ja jalka päälle.

Eikös sitä Bebanthenin anti-exem -voidetta voi käyttää raskaanakin? Tai itse ainakin olen sitä aika huoletta käyttänyt hyttysenpistoihin nyt raskauden aikana, kuten myös lapsella käytän sitä aina hyttysenpistoihin kun en halua kortisonia käyttää jos muukin auttaa. Josko se auttaisi tähänkin? :rolleyes:

Oon laittanut bebanthenia, ja sitten mulla on sellaista erikoisvoidetta, jota määrättiin ihokeliakian hoitoon, sitä olen laittanut, se hiukan kuivattaa kyllä. etikka kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, mutta en ole nyt ihan varma uskallanko kokeilla, kun iho on rikki. Josko kenties käsiin uskaltaisin.. Täytyy aamulla kokeilla. Otan nyt yöksi vielä allergia lääkkeen ja mies saa luvan vielä rasvata jalkani =) Kiitos vinkeistä kaikille! Koitan kestää...

Takaisin