Mua ärsyttää...

Annin_eka, muistelisin että puolelta vuodelta kertyy normaalisti ja sitten loppuu. Itse pyysin palkkiksesta arvion tulevista lomista juuri ennen kuin jäin, ja muistutteli että älä sitten käytä kaikkea kerralla heti kun tulet takaisin - talviloma ei ehdi kertyä siinä välissä eli näistä poissaoloajan lomista pitää muistaa säästää koko seuraavan vuoden lomat!

Näistä leikkauksista ja tuista muuten (todellakin ärsyttää), kannattaa lukea tämä SK:n artikkeli aiheesta http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kot...-tyollisyyden-kasvu/?shared=937948-989584fe-4.

Kuvastaa hyvin tämän hetken tilaa: nuoret naiset on lähinnä uhka työnantajalle. Koko upeaa systeemiä perustellaan "perheen valinnalla". Mikä valinta se on, jos perheellä ei ole varaa valita sitä, että puolisokin voi jäädä kotihoidontuelle? Tai varaa laittaa lapsia päivähoitoon? Ehdottomasti kannatan Ruotsin mallia, jossa tarjotaan pidempi vanhempainvapaa molemmille vanhemmille, ja sitten lapsi aiemmin varhaiskasvatukseen (alemmilla päivähoitomaksuilla!) (ja perhe voi sitten itse valita jos haluaa olla kotona pidempään, mutta se ei ole enää sidonnaista äitiin / puolisoon). Päivän politiikka-avautuminen päättyy tähän...
 
Puolelta vuodelta kertyy lomat. Paitsi jos tes sanoo toisin, mut nehän menee just uusiks. Saa nähdä mitä niihin asiasta kirjataan.
 
Eli jos on ollut samassa työssä vähön pidempään, niin kertyy se 2,5 päivää/kk eli 15 päivää yhteensä? Jos menen siis töihin heti kun vanhenpainvapaa loppuu ens syksynä, niin mulla ei ole normaalia talvilomaa tuon 15 ov lisäksi, mutta "normaali kesäloma" on sitten seuraavana kesänä kuitenkin? Mä oon ihan kujalla :sad001
 
Minkä ajan sun ä-loma+vanh.vapaa on? Ja jäikö sulle yhtään lomia jemmaan nyt?
Vapaa on 27.8-10.7. ja käytin siis koko tämän vuoden kesäloman, mutta seuraavan talvilomanhan olen jo "ansainnut", eikös vain? Eli jos menen töihin ensi vuonna 11.7., niin mulle olisi kertynyt se 6x2,5pv lomaa + tämä käyttämättä jäänyt tulevan talven talviloma? Onkohan mulla sitten seuraavana kesänä 2018 kesäloma?
 
Mä luulisin, että se ois näin. Sul on se talviloma, 6pvä jemmas (kertynyt 31.3.16 mennessä) ja nyt sul kertyy ajalta 1.4.16-26.2.17 eli ajalta kun olit töissä ja puolen vuoden mammalomalta se 2,5pvä/kk, lähes täysi loma. Mutta ajalta 27.2.-10.7.17 ei kerry mitään. Eli ens kesänä äitiysloman jälkeen ei kannata kaikkea pitää tai jää lomat 2018 vajaaksi. Korjatkaa hyvät ihmiset jos olen väärässä, koska en nyt ihan varma käsityksestäni ole.
 
Kvtes:n alla työskentelevillä vakituisilla ei käsittääkseni ole vähennetty lomien kertymisen määrää.
 
Nyt voi sanoa että näin keskellä yötä ärsyttää tää oottaminen ja valvominen! :|
 
Simpsakka, älä muuta sano! Mulla tosin vähemmän viikkoja (39+6), mutta pahoin pelkään et pari viikkoa menee vielä. Ja lasketun ajan jälkeen ne päivät vaan pitenee.
 
Tuo valvominen oli kauheeta. Siinä alko ketuttaa niin, että ihan sama vaikka ois ollut mitä leffoja kateltavana, niin ei pysty kun haluais vaan nukkua! Ja yö toisensa jälkeen...tsemppiä ladies!
 
En kans löytäny sellaista tietoa kun etsin. Mut en usko ennen helmikuuta :D toivottavasti on näin!

Tarkistin asian ennenkuin jäin ävapaalle. Jos vapaat alkaa ennen helmikuun alkua, niin kvtes:n mukaan lomat kertyy normaalisti vanhempainvapaan loppuun asti. Jos vapaat alkaa helmikuun jälkeen, niin silloin kertyy vain osa lomista. Meillä lokakuisilla pitäisi alkaa vanhempainvapaa tammikuussa ja lomat siis kertyy sen ajalta niinkuin ennenkin.
Helmikuussa tulee siis uusi kvtes, niin siinä on rajoitettu lomakertymää, mutta en tiedä, paljonko. Mielestäni tämä on kummallinen päätös, että kannustetaan jakamaan vanhempainvapaa miehen kanssa, kun ajattelee, että se on vielä täysimetysaikaa...
 
Tarkistin asian ennenkuin jäin ävapaalle. Jos vapaat alkaa ennen helmikuun alkua, niin kvtes:n mukaan lomat kertyy normaalisti vanhempainvapaan loppuun asti. Jos vapaat alkaa helmikuun jälkeen, niin silloin kertyy vain osa lomista. Meillä lokakuisilla pitäisi alkaa vanhempainvapaa tammikuussa ja lomat siis kertyy sen ajalta niinkuin ennenkin.
Helmikuussa tulee siis uusi kvtes, niin siinä on rajoitettu lomakertymää, mutta en tiedä, paljonko. Mielestäni tämä on kummallinen päätös, että kannustetaan jakamaan vanhempainvapaa miehen kanssa, kun ajattelee, että se on vielä täysimetysaikaa...

Okei. Mistä löysit tiedon, että uudessa rajoitetaan? Mä olen löytänyt vain ne kiky-muutokset...
 
..se samperin synnytys....! Niin se reippaus ja hyvä buugi vaan hiipuu mitä lähemmäs h-hetkeä mennään. Jotenkin nämä mahdolliset perätila jutut nyt sotki päätä, hemmetti sentään. On kai jostain/jotenkin vaan keksittävä keino jolla nollata pää,jotta voisi saada sen jo saavutetun neutraalin tilanteen takasisin. :sorry:
 
Ärsyttää. Kaikki. Eniten se kun on niin tuhannen rampa. Mut kai se loppu häämöttää jossain.. tiistaina la.
 
Takaisin
Top