Mua ärsyttää...

Voi vittujen kevät sanon minä!!! Vasen tissi (se aiemmin tulehtunut ja leikattu) on pari päivää pistellyt oudosti ja nyt kun riisuin rintsikat ja tutkin tarkemmin (on jo tosi kosketusarka) niin huomasin et nännin alla pullottaa kunnon mätätasku taas! Patin koon ja aiemman kokemuksen perusteella arvioisin että ei ihan muutamaa tippaa mätää vaan lähemmäs teelusikallinen. Tekis niiiiin mieli puhkaista se ja puristaa mätä ulos mutta koitan malttaa olla ja saada aika lääkärille heti aamuksi. Ehkä lääkäri tajuais asian vakavuuden kun näkee miten paljon mätää tulee ja miten syvältä. Jos saisin lähetteen tyksiin erikoislääkärille sitten. Laitoin jo sähköpostia neuvola thlle ja soitan hänelle aamulla ja kysyn saisinko ajan neuvolalääkärille vai soitanko terveyskeskukseen. Ens tiistaina on aika imetyspolille. Ehkä tääkin auttaa ymmärtämään etten halua imettää vauvalle mätää vaan maidon tuotanto pitää saada estettyä heti.
Ja mä kun olin suunnitellut olevani kotona koko päivän huomenna keskittyen sunnuntain rippijuhliin... :sad001
 
Voimia ja tsemppiä Janna! Inhottavalta kuulostaa. Toivottavasti pääset nopeasti tutkimuksen ja hoidon kautta helpotukseen vaikka olisikin muuta tärkeää tekemistä.
 
No olipa tyhjän kanssa tääkin lääkärikäynti! Tai no, saatiinpahan mun tietoihin nyt tämäkin tulehdus ja sain ohjeeksi kysyä imetyspolilla voivatko he laittaa eteenpäin kirurgille kyselyä miten sitten imetyksen ajan/jälkeen. Lääkäri tutki kyllä kunnolla ja totesi että aika syvällä taitaa olla onkaloituneena mätää mutta ei siis puhkaissut sitä ja tyhjentänyt/puhdistanut vaan totes että parempi jos puhkeis itestään... Ja sitä odotellessa VOI kyllä sit tulehtua niin että nousee yllättäen korkea kuume ja siinä kohtaa pitää hakea antibioottikuuri (sain reseptin). Ihan kuin mä jäisin odottamaan et esim su aamuna kun pitäis järjestää rippijuhlat mä heräänkin 40 asteen kuumeessa!? Yeah right... Ei muuta kuin puhdistusaineet ja desinfioitu nuppineula esiin!
 
Ette usko mikä ketutus alkoi eilen. Mies tuli kotiin myöhään ja kompastui tietokoneeni johtoon ja kone lensi kaaressa lattialle, ja siitä meni näyttö kokonaan tuusannuuskaksi. Nyt pitää sitten hankkia uusi kone.. Olihan tuo minulla jo 2vuotta. Voi kypsyys.
 
Meillä jatkuu antibioottikuurit (nuorimmaisen kanssa yhtä tappelua, aamulääkkeen sain naamalleni jne), ekaluokkalainen uhmaa ja tinttailee ja mulla lohkesi hammas eilen. Eikä mulla oo aavistustakaan miten mä pääsen hammaslääkäriin! Särkyajanvarauksesta tarjosivat kolmea aikaa: klo 9 -no, en nyt ehdi kun pitää laittaa koululaiset kouluun. Klo 11.30 joka on just nuorimmaisen päikkäriaika ja koska tukiverkkoa ei oo, niin joudun ottaa sen mukaan... väsynyt kiukutteleva todennäköisesti täyttä kurkkua karjuva 1,5 vee sidottuna rattaisiin... ei hyvä! Kolmas aika klo 14 naapurikunnassa. Ei onnistu sekään! Yksityiseen ei oo varaa kun ei nyt kyllä oo varaa edes tähän julkiseen. Mut pakkohan tuo on korjata :,(
 
Tilkku77 kotivakuutus?

Joo kyllä.. Ottaa vaan kupoliin kun siinä sen korjaamisessa menee aikaa ja jos näyttö pitää tilata jostain tehtaalta.. Tee tässä kirjanpitoa. Meinasi illalla todellakin katketa suoni päästä..
 
Olimme tarkkaan miettineet kenet haluaisimme lapsemme kummeiksi. Ystäväni ja ystäväpariskunta. Minun piti alunperin lähettää kummiehdokkaille kortit joissa on ultrakuva ja kysymys tulisiko hän kummiksi, mutta kiireiden vuoksi tämä on jäänyt. Nyt perjantaina näin ystävääni ja kysyin häneltä tulisiko hän lapsemme kummiksi. Hän ei suoraan osannut sanoa mitään, sanoi että hän on jo olemassa olevia kahta kummilastaan nähnyt niin vähän että siitä on huono omatunto. Seuraavana päivänä hän sanoi minulle että haluaa ryhtyä kummiksi. Nyt sain kuitenkin häneltä viestin että hänellä ei ole voimavaroja suostua tehtävään, hänellä kun on nyt vaikea vaihe elämässä tuoreen eron vuoksi.

Hyvä tietenkin ettei suostu mihinkään mikä ei tunnu oikealta, mutta tälläinen vaihtoehto ei oikeastaan käynyt mielessäni lainkaan. Tuntuu typerältä kysyä ns. sijaista mutta surullista on toki jos lapsi jää ilman kummeja. :sad001
 
Me pyydettiin jo alkuvaiheessa kummeiksi sisaruksia, molempien puolelta. Ajattelin silloin jossain vaiheessa, että vaikka hyviä ystäviä onkin lähellä, niin haluan kummeiksi kuitenkin sellaiset ihmiset jotka on muutenkin elämässä tärkeitä, jotka sitten pystyy hoitamaan kummina olemisen. Olen kyllä tyytyväinen, että päätettiin näin. Ja tietysti valittiin myös heidän puolisot, eli kummeja on 4.
 
Vituttaa kun ei ole tullut uni koko yönä. Ainut mitä en ole kokeillut, on lämmin maito ja jää kyllä kokeilemattakin...
 
Mullakin on nyt viikon ajan uni loppunut ihan kesken yön :/ illalla väsyttää törkeästi mutta sitte aamuyöllä herää ihan pirteänä eikä uni vaan tuu uudestaan.. :sad001 ei viitsi yölläkään kovin alkaa puuhaileen kun mies kuitenkin nousee aikaisin aamulla töihin
 
Ja meillä neiti nukkuu vieressä, niin en uskalla muutamaa metriä kauemmas lähtee, ettei kieri lattialle. Ja tietysti makkarit yläkerrassa. No sain mä 1,5h nukuttua noin about. Jee...
 
No joo, en tiiä... itkettääkö, naurattaako vai ärsyttääkö vai... Tuo meidän ekaluokkalainen. Tyttö! Joka on aina jonkinvaltakunnan vaikeuksissa, tappeluissa ym. Miksei se voi pysyä erossa noista kaikista ongelmista :/ Huomenna selvitellään sitten rehtorin kanssa tätä viimeisintä. *huokaus*. Ei se mikään ilkeä lapsi ole, päinvastoin, ainakin kotona tosi hyväsydäminen ja ihana, mut musta vaan lähinnä tuntuu, että vähän tyhmä tai sinisilmäinen tai jotain. Tänään siis oman luokan poikien kanssa jotain kahnausta ja opettaja päätyi jo siihen lopputulokseen, että tämä on parempi rehtorin selvittää huomenna.

Jep, jos stressi hidastaa synnytyksen käynnistymistä, niin tämä lapsi ei synny ikinä! Niin ku tiiätte ku oonhan mä täällä itkeskellyt niin meidän angiinakierteet kuin ryyppäävät anopitkin ja sit vielä tuo lapsi, jonka kanssa on nyt koko koulun alku ollut yhtä hankaluutta ja...
 
Mä niin meen ja tapan miehen työnantajan ja palkanmaksajan. Väännän henk. koht. niskat nurin niiltä. Että mitäs me tänään syötäisiin? Eipä pääse siis tänäänkään kauppaan kun eivät sitte aatellu, et työntekijät vois tarvita palkkansa ajallaan! No, kaks päivää myöhässä, mutta meille se nyt vaan sattuu olemaan hiton pitkä aika sekin. Varsinkin kun mä en perjantaina saanut enää edes kotihoidontukea kuin parilta päivältä eli riitti just viikonlopun ruokiin ja sit sai tankkiin bensaa sen verran, et pääsee synnyttämään jos tarvii (matka 80 km ja bensasyöppö tila-auto -terkut vaan hallitukselle, ei mahdu Puntoon eikä Micraan meidän perhe ja julkiset ei tasan kulje täällä).
 
Ja horoskoopiltanihan mä oon Vaaka, joten käväisempä myös tuon horoskoopin laatijan luona, että mitäs jos nyt tulis ja ettis mulle sen "ylimääräisen käteisen"... :blackeye:

Screenshot_20161004-052136.png
 
Mikäs sen mukavampaa kuin huomata paskana päivänä, kuinka horoskoopitkin v***uilee! Mutta joo, kyllä sitä rikastumista odotellaan täälläkin.. En ole kyllä edes uskaltanut katsoa milloin tämä kotiäiti hetkellisesti taas "rikastuu". Kai ne äitiysrahat joskus alkaa rullata, on sitten jotain millä maksaa mätkyt verottajalle. Jep, en sitte osannut kotiäidille asettaa sopivaa veroprosenttia, niin voin antaa valtiolle vielä vähän takaisin mun viime vuoden "tuloista" -hyvä minä!
 
Ylipäänsä aivan älytöntä että noista tuista vielä verotetaan... joka paikassa ovat ronkkimassa, niistäkin rahoista joista on jo verot maksettu.
Kuinkahan paljon meinaavat sitä kodinhoidon tukea leikata.
 
Hilpi: Varmaan ainakin puolet pois sekä kestosta että summasta, koska Timo Soini sanoi, että tämä hallitus ei koske kotihoidontukeen :hilarious: Mut se "juustohöyläleikkaushan" vetää kyllä siivun myös kotihoidontuesta kun eikös se koske kaikkia tukia...
 
Juurihan sitä lomien kertymistäkin vanhempainvapaalla supistettiin, en vaan oo vielä mistään löytänyt tietoa paljonko me nyt sit oikeesti tienataan niitä lomapäiviä??
 
Takaisin
Top