Mua ärsyttää...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tema
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No huhhuh mitä toimintaa!
Sekä siis tuo isän käytös (fyysisellä väkivallalla höystettynä ja ilmankin)
ja tuo, että jättää lapsensa viikoksi tutulle hoitoon...
Mä en tajua!!!

Ainahan se meinaa olla vähän se esikoisen ja kuopuksen roolijako, että esikoiselle pidetään kovempaa kuria ja esikoiselta vaaditaan enemmän ja sit kuopusta lellitään. Sit vielä sekin, että usein se esikoinen saa kaikista nahisteluistakin syyt niskoilleen, vaikka se pienempi oliskin aloittanut ja ärsyttänyt tahallaan. Ja se kuopus mokoma oppii vieläpä käyttämään tilannetta hyväkseenkin :P Olen siis tunnistanut tämän omassa kasvatuksessanikin, vaikka kuinka olen pyrkinyt tasapuolisuuteen ja varsinkin silloin taisi olla pahimmillaan kun tuo silloinen kuopus oli joku parivuotias ja esikoinen siis siinä neljän hujakoilla. Nykyään annan tuon kaksikon selvitellä välissä ihan keskenään, en enää edes yritä ratkoa kuka on syyllinen -molemmat saa tasapuolisesti kuulla kunniansa kun eivät osaa olla tappelematta :D Mut ne nyt onkin jo 9 vee ja 7 vee.

Mut tuossa kyllä tuo isä meni jo äärinmäisyyksiin :( ja vielä kun ei uskonut silminnäkijääkään. Ruumiillinen kuritus on myös aina väärin, oli se sitten vaikka "ansaittuakin", mutta kun tuossa tilanteessa vieläpä aiheetonta.

Ja tuo ystävälle/tuttavalle jätetty lapsi... Miksi ihmeessä se oli edes suostunut ottamaan sen hoitoon kun ei selvästi kyseisestä lapsesta jaksanut huolehtia tai ehkä ei vaan tykännyt koko lapsesta (jos niillä ei kemiat kohdanneet... just siitä syystä mä en edes velvollisuudesta ottaisi hoitoon paria sukulaislasta, koska tiedän, että mulla menis niihin hermot vähän turhan nopeasti ja se ei ois kivaa kenellekään vähiten niille lapsille, jotka on kuitenkin vain lapsia).

Ärsyttää. Meinasin lähteä pienelle kesälomareissulle, mutta ei siitä näytä tulevan mitään. Olen yrittänyt varata majoituksia ja pieniä aktiviteetteja yms. mutta kun kukaan ei vastaa puhelimeen. Yritykseksi on sitten jäänyt. Ei kuitenkaan huvittaisi lähteä reissun päälle "katotaan jos jostain jotain löytyis" - mentaliteetillakaan enää tässä vaiheessa. Haluaisin edes pienelle lomareissulle, mutta näyttää siltä että nökötän kotona koko loman :smiley-angry016:smiley-angry017

Mua ei ärsytä mikään. Itseasiassa on aika hyvä olo ja mieli on mukava. Viihdyn kotona, ja toivon että äippäloma alkaisi pian. 4 viikkoa tuntuu pitkältä ajalta, mutta kaipa se tästä.. Tietysti välillä on pieniä harmituksia, mutta ne menee suht ketterästi ohi. Toki sitä haluaisi enemmän tehdä kaikkea kotona ja pihalla. Mutta kun ei pysty niin olkoot, ensi vuonna sitten.. Kivut olisi kivoja, jos ne olisi hiukan hillitympiä, mutta onneksi niihinkin on tulossa lievityksiä aika pian ;) Tsemiä muillekin!

No niin... Mies alkoi illalla valittaa kurkkukipua ja nyt sille nousi kuume. Kiva juttu. Viimeinen lomaviikko alkamassa. Enkä nyt tähän toivo tietenkään, että muu perhe sairastuu myös. Mutta olisihan se nyt aikamoinen ylläri jos kellekään muulle ei tulis. Lapsetkin on kiehnanneet nyt isäänsä jatkuvasti.

Jätin eilen juhlat väliin, koska ei huvittanu mennä kuuntelemaan sitä mahan koon päivittelyä. :oops:
Eikä niitä ainaisia kyselyitä, että miten sä jaksat ton mahan ja näiden helteiden kanssa.

Ärsyttää :mad: mun maha ei oo iso, eikä näissä helteissä mitään, jos ei tarvis pukea farkkuja yms päälle, niin pärjäisin oikein hyvin. :mad:

No niin. Se on sitten jänisrutto epäily tuolla ukolla. Kuume huidellut neljässäkympissä... CRP 128. Mut onneks sai nyt heti antibiootit.

Blackpanther, miten tarttuvaa mahtaa olla? Toivottavasti lääkkeet puree nopsaan, ja muu perhe pysyis terveenä.

Blackpanther, miten tarttuvaa mahtaa olla? Toivottavasti lääkkeet puree nopsaan, ja muu perhe pysyis terveenä.

Ei yleensä onneksi tartu ihmisestä ihmiseen. Eli jopa toivon, että on sitä, että lääkäri on oikeassa eikä kuitenkin sit joku kulkutauti (kun niitäkin kuulema liikkuu).

Te, joilla on pieniä lapsia ennestään, onko joku teistä osallistunut FinnBrain-tutkimuksiin lapsen kanssa? Mä periaatteessa tykkään kaikenlaisista tutkimuksista ja olen osallistunut kuopuksen kanssa kaikkiin tarjottuihin FinnBrain-tutkimuksiin. Useimmiten osallistumisista saa kans jonkun lahjan (vaatteen, lelun, D-vitamiineja jne). Mut nyt alkaa ottaa päähän noi kyselylomakkeet! Yksi tutkimus on kaksiosainen, en nyt muista tarkkaan mitä siinä tutkitaan edes mutta sinne viedään äidinmaitonäyte (niin kauan kuin imettää) ja vauvan ulostenäyte n 3kk välein sekä täytetään kyselykaavake. Ja edelleen vaikka lopetin imetyksen tytön ollessa 7kk (nyt 1,5v) kysellään mun ruokailutottumuksista, miltä imetyksen lopettaminen tuntui jne. Mitä mun ruokailutottumuksilla on merkitystä tytön ulosteen kanssa ja ei mun mielipiteet siitä miltä imetyksen lopettaminen tuntui ole mihinkään muuttunut!? Vai haluavatko tarkistaa muistanko edelleen miltä se tuntui?
Ja sit oli yks toinen tutkimus, jossa tuli paksu kyselylomakenivaska 3kk välein täytettäväksi ja siinä mulla meni lopulta hermot kun kysymys oli selkeä ja tiesin mitä vastaisin mutta kun ne vastausvaihtoehdot oli niin epäselvät etten osannut valita niistä mitään. Jopa skaalalla 1-10 vastaukset oli ne ääripäät niin oudot etten oikeesti tiennyt mihin mun vastaus asettuis. Viimeks kun se lomake tuli en edes vaivautunut yrittämään vastaamaan!
Pääasiassa oon ollut kyllä tyytyväinen noihin tutkimuksiin ja osa on ollut ihan hauskojakin tai vähintäänkin mielenkiintoisia juttuja mutta nyt tuota yhtä lomaketta täyttäessä meni taas hermot...

Me ei olla osallistuttu tohon FinnBrain-tutkimukseen, mut osallistuttiin/osallistutaan Dipp-tutkimukseen. Muistaakseni tota tehdään Suomessa Tampereen lisäksi, Turussa ja Oulussa. Siinä tutkitaan 1 tyypin diabeteksen syntymekanismia ja sitä mikä sen laukaisee. Synnärillä jo tutkimustäti tuli siitä puhumaan ja oli pakko valita osallistuu vai ei ja allekirjoittaa lappunen siitä. Piti antaa lupa siihen et ne saa tutkia istukasta otetun verinäytteen ja tukia siitä onko vauvalla kohonnut riski sairastua 1 tyypin diabetekseen. Tossa on vaan se et ekan vuoden saa 3kk välein viedä vauvan Taysiin(Tyksiin tai Oysiin) sinne tutkimuskeskukseen verikokeeseen ja täytellä lippulappusia(mitä uusia ruokia lapsi on syönyt ja sairaudet mm flunssa). Ärsyttäviä oli sille ekalle kerralle täyttää selvitys mun raskauden aikaisesta ruokavaliosta siltä ajalta kun olin töissä.. Oli hiton hieno muistella viime kesänä 6kk takaisia syömisiä. Mennään esikoisen kanssa marraskuussa seuraavan kerran antamaan verinäyte ja siit seuraava sit 2v, ja siitä sit 1xvuosi. Tän toisen kanssa ei varmaan kyl osallistuta tähän vaikka ne viimeeks kovasti yritti houkutella.

Muokattu viimeksi:
Yllätys, kyllä täällä Turussa on kans tuo Dipp-tutkimus mutta kun mitään riskiä ei siinä napanuorasta otetussa näytteessä ei ilmennyt niin ei jatkunut tutkimus. Joitakin kai pyydetään "puhtaista papereista" huolimatta seurantaryhmään.

No sit se oli Turussa eikä Helsingissä se toinen. Mein tosiaan piti antaa lupa siihen näytteen tutkimiseen ja samalla sit suostuttiin mukaan tutkimukseen. Ilmeisesti ne haluaa kans niitä ns riskittömiä lapsia kans mukaan vertailuryhmäksi tms. Meillä neidiltä löyty jotain ja nyt sit tutkitaan lähteekö vasta-aineita kehittymään. Mää en välttämättä ois halunnut tohon osallistua, mut mies halus kun hänen pikkusisko on kans osallistunut. No tiedetäänpä mitä seuraavat 14v tehdään, ellei keskeytetä aiemmin.

Ärsyttää tää keuhkoputkentulehdus! Kohta kolme viikkoa yskinyt rajusti ja jo tottunut olemaan pissat housuissa (ostin joo inkontinenssisuojia). Nyt yskä ei lopu millään ja suojuksista huolimatta jo kolmet housut märkänä. Onneksi sain tänään antibioottikuurin. Eli ei voi muuta kuin toivoa parempaa. Meillä on siis harjoiteltu kovasti yövalvomista, kun tässä metelissä ei saa mieskään nukutuksi. Ja hyvin on jo tottunut vähiin yöuniin.

Pirun ampiaiset:mad: koirien kanssa olin lenkillä niin eikös toista pistänyt amppari kuonoon joka alkoi turpoamaan ja näytti et koira ei jaksa kunnolla enää kävellä eli oisko turvotus jo alkanut tukkia hengitystä...no kotiin vielä reilusti matkaa, eikun koira syliin (onneks painaa "vaan" 9 kg) ja kipittämään kotia kohti niin lujaa kuin vain uskalsin tämän mahani kanssa. Voin sanoo et oli hiki kun kotia pääsin!! Koiralle heti kyytabletti joka alkoi vaikuttamaan aika äkkiä, turvotus alkoi onneks laskemaan! En tiiä miten ois käyny jos oltais oltu jossain muualla kun suht lähellä kotia missä oli apu:sad001 nyt on vielä vähän turvotusta mut pieni voi hyvin :Heartred

Pirun ampiaiset:mad: koirien kanssa olin lenkillä niin eikös toista pistänyt amppari kuonoon joka alkoi turpoamaan ja näytti et koira ei jaksa kunnolla enää kävellä eli oisko turvotus jo alkanut tukkia hengitystä...no kotiin vielä reilusti matkaa, eikun koira syliin (onneks painaa "vaan" 9 kg) ja kipittämään kotia kohti niin lujaa kuin vain uskalsin tämän mahani kanssa. Voin sanoo et oli hiki kun kotia pääsin!! Koiralle heti kyytabletti joka alkoi vaikuttamaan aika äkkiä, turvotus alkoi onneks laskemaan! En tiiä miten ois käyny jos oltais oltu jossain muualla kun suht lähellä kotia missä oli apu:sad001 nyt on vielä vähän turvotusta mut pieni voi hyvin :Heartred
Voi ei, onneksi kaikki on nyt kunnossa. Pitäisikö itsekin alkaa ihan kuljettamaan sitä kyytablettia mukana, kun mä en tuota meidän 40 kg jaksaisi kantaa ilman mahaakaan.. :(

Mulla on aina teipattuna hihnaan pari tablettia kesäaikana, kun yksi kolmesta koiruudesta on hyvinkovin allerginen ja tosiaan jo amppari riittää, kyyn kohtaamista en halua edes ajatella....

Mutta mua ärsyttää oma saamattomuus!!!!! En edes jaksa avautua kaikista tekemättömistä askareista, mutta uskokaa tyttöset -niitä om paljon!!!!!!!!!

Pitäis näköjään pitää tabletteja aina mukana, silloin onkin jos lähdetään jonnekin pidemmälle retkelle tai veneilemään missä ei apua ole ihan lähellä.

Takaisin