Tänään perus nakkikeittoa! Meinasin tehä makaronilaatikkoa mut just ennen ku aloin tehä ruokaa huomasin et kananmunat on loppu... No eipä tullut laatikkoa sitten.
Tohon jouluruokakeskusteluun sen verran, että mä ainakin suunnittelin varaavani joulujuomiksi itelleni alkoholitonta tummaa olutta ja ehkä kokeeks jonkun iiihan pienen punaviinipullon alkoholittomana. En oo ikinä maistanut alkoholittomia viinejä ja toi punaviini on ainoa jota viineistä juon, niin kai sitä pitäis sitten testata. Jouluruokien kanssa en onneks joudu hirveesti varomaan kun mä en syö joulupöydästä juuri mitää muuta ku perunaa, lihapullia, kinkkua, rosollia ja ehkä vähän porkkanalaatikkoa. Sit jos sattuu olemaan tavallista uunilohta niin sitä sit kans. Silli taitaa olla ainoa jonka joudun jättämään pois, se kyllä harmittaa sillä silli on ihanaa! Muuten esim. mäti, graavilohi ja vahvat juustot, etenkin homejuustot on muutenkin inhokkiruokia ni eipä tartte kauheesti muuttaa tottumuksia :D Rupesinkin nyt miettimään et miten ton sillin kanssa normaalisti toimitaan raskaana, sitä ei oo tossa mun neuvolan kiellettyjen listalla mut muistaakseni neuvolantäti erikseen vielä kaloista puhuessaan neuvoi välttämään purkkisillejä. Mä oon yhen sillipalasen tässä raskausaikana syönyt ja eilen tuli mieleen et haluisin vähän sipulisilliä mut en uskaltanut ostaa...