Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Syysneito
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anile mulla puuron kanssa päinvastoin, tulee jo tunnin päästä nälkä :D Syön siks aina leipää juustolla ja kurkulla aamuisin ja vähän jugurttia, ei tuu nälkä ennen lounasta :) Sama pojalla, kaipaa jo parin tunnin päästä toista aamupalaa, kunnon hobitti :)

Minä pystyn vasta ekaa kertaa tämän aiheen aukaisemaan, kun jo ajatus ruuasta on ällöttänyt! ;D

Siis telkkaria katsoessakin tuli huono olo aina jos tuli joku hampurilaismainos tms. Mies oli jo, että ei voi olla totta, kun piti aina kanavaa kääntää! :D

No nyt alkaa taas maistua pikku hiljaa (13+2)! Tänään tehdään pulled pork hamppareita! :P

Ennen raskautta minun aamupala oli aina rahkapirtelö ja se ei oo mennyt reiluun kahteen kuukauteen, mut nyt on herännyt halu kokeilla josko menis taas! Rahkaa, mansikkakeittoa, mansikoita, banaani & soijalesitiirouhetta (ei kai sen syömiseen oo mitään kieltoa?). Sillä varmaan vuoden sain aamuni käyntiin! Kun leivän syönti tahtoo turvottaa ja tätä turvotusta ois ihan jo muutenkin nyt riittävästi! ;)

Ja oli muuten tuskaa viikko ulkomailla, kun kauheeta mättöä kaikki ravintolaruuat ja kun,niitä salaatteja sun muita ei saanut syödä! Pursuaa ranskikset ja pizzat jo korvistakin! ;D

Toi häränfilee + kermaperuna + punaviinikastike kuulosti niin hyvälle, että lähtee myös meidän ruokalistalle! :)

Hirveä ja hevosta ois kans pakkasessa, mut ne ei nyt kyllä uppoa..

Spagettikastike hirvenlihasta. Alkoi tehdä kauheasti mieli kun kateellisena luin pakkasessa olevasta hirven ja hevosen lihasta.

Pitää käydä hallista ostamassa hirveä, jotta sitä löytyy kun seuraavan kerran alkaa himottamaan kunnolla. Sitä kun ainakaan me ei saada lähikaupasta, enkä varmaan kymmenen vuoteen päässyt mukaan metsästämään.

Olin tekemässä täytettyä kesäkurpitsaa soijarouhe ja sieni täytteellä, mutta sitten tuli luettua vähä ristiriitast tietoo soijan syönnistä raskaus aikana... ennen raskautta käyttäny soijaa about kerran viikossa.
onks muilla mitää tietoo tai kokemusta ?

Oikeen gourmee ruokaa :) eilistä lehtipihviä pilkottuna ja kermakastiketta sekotettuna makaroneihin!

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1445505933.831698.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1445505933.831698.jpg
    112.7 KB · Katsottu: 32
Mä en kyllä tiedä mitään tuosta mahan täyttymisestä. Just söin kokonaisen kebabrullan eikä tullut ees ähkyä :D

3a594e864aed08473891e8d4f08ff706

Tänään me tehtiin uunilohta, ristikkoperunoita ja salaattia :p

Meidän esikoinen tilasti perjantaina tarhasta tullessaan pihvin (siis eka kerta kun on pyytänyt jotain tiettyä ruokaa ja se, että se oli pihvi tuotti ison ilon isille :hungry:). Viikonloppuna sitten grillattiin pihviä - ja muksu oli niin tyytyväinen.

Mä harrastan jonkin verran sitä, että ostan työpaikalta ruokaa (ravintola pyrkii siis tarjoamaan mahdollisimman paljon lähi- ja luomuruokaa ja kasvispainoitteista). Osaavat tehdä pääsääntöisesti hyvää ruokaa - ja helpottaa huomattavasti mun arkea kun kiireessä pitää hakea muksu tarhasta ja sitten pitäisi vielä ehtiä tehdä jotain laadukasta ruokaa. Jo se, että muutama kerran viikossa osa ruoasta on ns valmista (ei siis edelleenkään mitään einestä), niin saa mun arjen kulkemaan mukavammin. Viikonloppuna sitten ehtii (ehkä) tehdä paremmin ruokaa.

Lapselle pilkoin tälläisen hedelmä lautasen ilta naposteltavaksi. Ehkä pitää itsellekkin pilkkoa.

Liitteet

• 1446139211762.jpg
    1446139211762.jpg
    46.6 KB · Katsottu: 31
Jäi kuva ottamatta eilen - tein elämäni ensimmäistä kertaa itse lohimurekepihvejä, jotak olivat hurjan hyviä! Lisukkeena tarjosin perunamuusia, kermaviilikastiketta ja salaattia.

Aamupalaosioon olen ottanut käyttöön vanhan suosikkini ja pyöräyttänyt nyt useampana aamuna smoothien blenderillä. Tänään heitin blenderiin rahkaa, mansikkakeittoa, kohmeisia mansikoita + mustikoita, banaania ja kauraleseitä ja oli hyvää!

Nyt jääkaapissa odottaa aamua poropiirakan pohja ja täytteet. Meinasin paistella piirakan aamulla ennen esikon hoitoon viemistä. Neiti on nimittäin huomenna viimeistä päivää alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja siirtyy ensi maanantaina isompien ryhmään. Piirakan tein tällä ohjeella http://www.kinuskikissa.fi/poropiirakka/.

Jacob's Creek, Riesling, 2014 0,5%. Suolakeksien, rypäleiden ja kermajuuston kera iltapalaksi :b
Noh eihän se nyt ihan normi valkkarilta maistunu...Eka siemaus oli pettymys. Joku maku/suutuntuma puuttui. Mehumaisuutta liikaa ja ei juurikaan hapokkuutta. Mutta tosiaan noiden kermajuustosuolakeksien kera oli aika nautittavaa! (kermajuusto siis korvasi valkohomejuustoa...).
En mä tota 0,5% viiniäkään paljoa ala lipittään. Kun se raja mikä alkoholin käyttö on turvallista ei oo tiedossa... Mutta siis tuota sais juoda 2,4litraa, jotta ois juonu sen yhden alkoholi annoksen! Eli ehkä tuo n. 24cl on ihan ok (1/10 annoksesta alkoholia siis)

Mielestäni kaikki alkoholittomaksi tehdyt tuotteet maistuvat huonolle, juurikin sen ylimääräisen käsittelyn vuoksi millä se alkoholi on tuotteesta poistettu. Eli jos ottaisin viiniä, ottaisin "oikeata viiniä" sen 4-8cl. Määrä on sopiva maun saamiseksi, ei humalan. Ikävä kyllä ne ei myy tarpeeksi pieniä pulloja alkossa, eikä ravintolaan voi sitä mennä tekemään. :( eli jäänyt toistaiseksi tekemättä..

Mm. Euroopan viinimaissa on normaalia juoda lasi viiniä ruuan kanssa, myös raskaana ollessa ja alle 18 vuotiaana. Alkoholi on Suomessa ongelma, koska monet eivät pysty "tyytymään" lasilliseen, vaan juovat aina humalahakuisesti. Siksi meillä niin tiukka anniskelulaki ja viranomaisohjeet.

Niin no siinä on se vaikeus ettei ole yksimielisyyttä minkä määrän alkoholia voitais suositella olevan ok... Taata että se annos päivässä ei aiheuta haittoja, vai annos kerran viikossa... Kun eipä aihetta voida luotettavasti tutkia, ilman että olisi erittäin epäeettistä. Itse olen maistanut siemauksen normi viiniä, joskus kun halunnu just tietää jonkun uuden viinin maun. Tosin maistanu niin varovasti, ettei siitä mausta oo mitään selkeää kuvaa ees saanu :/ Ei jotenkin ajatuksena haluta alkaa ees sitä 4cl juomaan... Vaikka nyt onkin vaan 1/ 3-4 osa annosta... En tota alkoholitontakaan aatellu ottaa tavaksi kun ei niin kummoselta maistunu, sama juoda Pommacia. Tosin jostan Lehtikuohusta oon lukenu kehuja! Mutta nyt raskaana vasta oikein tajunnu kuin paljon nautinkaan hyvän viinin ja ruuan yhdistelmästä... Sitä ootellessa!

Iirai, osta pikkupullo ja laita loput pakkaseen n 1dl annoksissa. Tee siitä sitten joskus hyvä kastike.

Tänään töissä tylsästi pinaattilättypaketin kanssa :p Ei ollut muutakaan jääkaapista ottaa mukaan, kun kaupassa ei ehtinyt eilen käydä.
Itse kaipaan valkohomejuustoa, voi nam.. onko kielto pehmeiden juustojen kanssa ehdoton?

Ruusa, lehtikuohu on hyvää. Karpalokuohu kans. Tuorepuristettua omenamehua possun kanssa.
On niitä alkoholittomia viinejä, jotka ovat ihan jees...ja pikkupulloissa.makuasioita, en itsekään pidä tuosta jacobs creekestä. Ja sit on se joku alkoholiton siiderityylinen jota saa kaupasta, ei niin makea. En tosin ole juonut sitä nyt raskauden aikana.
Olis kiva löytää joku juoma juustoille...mietin jotain mehutiivistettä...

Takaisin