Mitä tänään syötäisiin?

Tein tänään omasta päästä sovellettuna tomaattista kanapastakeittoa. Tuli hurrrjan hyvää, teen ihan varmasti uudestaan, namskis. Nyt tekis mieli tehä vähän ruismarjapuuroa, mut väsyttää ni en tie tuleeko tehtyä!
 
Mä oon par'aikaa tekemässä Me lehden Nakukakkua. Oottelen jäähtymistä jotta vois täyttää. Katotaan nyt mitä tulee :)
 
Hyvä että kokeilet Ruusa sitä niin saat tulla kertomaan oliko hyvää. :) Vaikutti ainakin lupaavalta lehdessä :joyful:
 
No hui :0 Nakukakku oli aika suklaan, kahvin, piparkakkujen ja tuorejuuston RÄJÄHDYS suussa. Geishan ja Nutellan maut jäi vähän taustalle. (Vaikka laitoin ohjetta vähempi kahvia..) Oli se hyvää silti :b Syötiin vähän liian lämpimänä tosin, kun en malttanu laittaa jääkaappiin... Ja siis kahdelle oli aika liioiteltu määrä :D Mutta tosiaan aika aikuiseen makuun, pienenä määränä, KYLMÄNÄ, kahvin (tai kenties konjakin?) kera vois olla aika herkkua. Mutta pienimäärä tosiaan kun tossa ei ole mitään raikastavaa elementtiä... Mutta yllättävän kostea on vaikkei pohjaa kostuteta. Täytyy antaa kakulle uusi tilaisuus huomenna. Nyt oli ehkä jo makeannälkä tyytynyt maistellessa valmistuksen aikana.
 
Muokattu viimeksi:
Tossa vielä tuo Me lehden ohje :)
 

Liitteet

  • 2015-11-13 21.34.38.jpg
    2015-11-13 21.34.38.jpg
    540.1 KB · Katsottu: 37
Pekoni-sieni-savulohispagettia. Savulohta nyt kun sitä on hyvä syödä, muuten ehkä vähän turha. Koko viikon tehnyt mieli spagettia. Huomenna sitten vihanneskeittoa.
 
Kaiken tän stressin ja ärsytyksen keskellä, mä lohdutan itteeni herkuttelemalla. Enkä nyt puhu karkeista tai sipseistä. Banaanijogurttia rusinoilla, vaaleaa leipää suolakurkuilla ja kaiken kruunaa tortut ja piparit :Heartred ai joo, ja ruokana kanankoipia ja riisiä :grin
 
Riisiä ja kermaista kanakastiketta :)
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1449847652.230137.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1449847652.230137.jpg
    93.8 KB · Katsottu: 32
Jauhelihapullia muusilla, wokkivihanneksilla ja puolukkasurvoksella. Jälkiruoaksi maustekakkua. Nää on näitä päiviä ku on taas ihan intona ruoasta, tekis mieli tehä vielä vähän parsakaali-tomaattipiirakkaa...
 
Kröhöm... nälkä yllätti kaupungilla kesken joululahjaostosten ja käytiin hampparilla. Nakkikeittovärkit jäi sitten huomiselle.
 
Kyllä ostoksilla täytyy huolehtia verensokeritason ylläpidosta! Mulla kanssa oli tällä viikolla hampurilaistauko jouluostoksilla :) Eihän se päätöstentekokaan muuten onnistu!
 
Tänään ruokana: kasvissosekeittoa ja ruisleipää!

Ihan liian harvoin tulee tehtyä, helppoa, nopeaa ja hyvää. Käytin vielä kaikki hukkakasvikset pois eli viikonlopun etukäteen keitetyt vihannekset ja muussit sekasin ja koskenlaskijaa mukaan. :)
 
Tortillavuoka vois olla hyvä viikonloppuruoka meille. Mua vähän himottaa myös joku lihapata, mutta vielä se himo ei ole muuttunut toiminnaksi...
 
Aamupalaksi kaurapuuroa+vehnäleseitä+oliiviöljyä+marjoja+raejuustoa. Päivälliseksi lihamureketta ja täysjyväpastaa. Kohta meinaan herkutella vähän tortilla chipseillä ja sweet chili -kastikkeella :p

6003266c4603f4ccc04e348308922b15
 
Tänään tuli muksulta tilaus "tykkään kalasta ja perunasta - en riisistä". Eli tänään syödään sitten kalaa (luultavasti lohta, kun se on ainoa mitä yleensä on tarjolla siinä kaupassa, joka on työn ja kodin välillä) ja perunaa.

Uunilohta....jollakin mausteella....laittaako jonkun crème bonjourin vai jotain yrttejä. iiiso pulma.

Sain muuten vinkin helppoon ruokaan. Osta paketti jauhelihaa, sekoita mukaan pussi sipulikeittojauhetta ja kermaviili. uuniin sopivaksi ajaksi sopivalla lämmöllä. (jos ns leipävuoka, tarttee pidemmän ajan uunissa, jos tosi laakea vuoka/ pelti, se leviää).
 
Moikka, itse kans mietin että vkoloppuna uunilohen vuoro. Jos vaikka sais jonkun syömään ku yhtä annosta on vähä tylsä tehdä :D...Mä laitan mausteiden lisäksi vaan ruokakermaa... Tulee samalla myös kastiketta...joskus tomaatin lohkoja ja sipulia kalan päälle...Joskus myös kokeillut pekonituorejuustoseosta lohen päälle. Sekin maistuu kyllä. Yleensä mustapippuri ja suola mausteena..joskus myös sitruunapippuri...nythän on tullut niitä maustekermojakin, mutta en tiä oikeen onko ne sellasii mitä itse käyttäisin. Olen kyllä curryä maistanut, mutta mielestäni omat mausteet ja normi kerma kyllä parempi. Makuasia.
 
Meillä suosikki kuorrute on laittaa lohi uunipellille leivinpaperin päälle, vähän suolaa, ja siihen kuorrutteeksi Creme Bonjour mustapippuri -tuorejuustoa. Uuniin 200C ja lohen koon mukaan paistoaika. (n25-30min meillä kun kahden hengen annos).
Ja perunalohkot voi laittaa myöskin sinne viereen.
 
Mä oon yleensä laittanut uunilohelle creme fraichekuorrutteen. Purkilliseen creme fraichea rutistetaan yhden pienehkön sitruunan mehu, lisätään vähän sitruunapippuria, suolaa, valkosipulijauhetta ja/tai -kynnenpaloja sekä tilliä. Sitte koko sörsseli kalan päälle ja hyvää tulee :hungry: Ton voi tehä myös niin, että paistaa kalan uunissa pelkästään suolan ja sitruunalorauksen kanssa ja sitten ton creme fraiche -seoksen lisää kylmänä kalalle, pysyy juoksevampana ja kastikemaisempana, mutta ihan yhtä hyvää kyllä mun mielestä. Miten tykkääkään :grin
 
Kiitos vinkeistä :)

Noi tomaatit ja sipulit lohen päälle herättivät tänään makuhermot ja samaten toi pekonijuusto. Katsotaan mitä tulee kaupasta ulos....
 
Takaisin
Top