Mitä tänään syötäisiin?

Toi tuunattu creme fraise...pitää kans kokeilla. Nyt tuli jo nälkä.

Ruusa, eikö lohi tuu ylikypsäksi tuon 25-30min paistoajalla vai onks vaan paksumpi kerros kuorrutetta?
 
Toi tuunattu creme fraise...pitää kans kokeilla. Nyt tuli jo nälkä.

Ruusa, eikö lohi tuu ylikypsäksi tuon 25-30min paistoajalla vai onks vaan paksumpi kerros kuorrutetta?
On paksu kerros, mutta
välillä joo jos pieni kala... Haarukalla kannattaa tökkiä välillä...Ei tietenkään kumimaiseksi saa mennä! Mutta mua vaan kauhistuttaa heti jos pelkään että ois raakaa! Kanasuikaleitaki kypsytän aina pannulla vartin :D
 
Maistui hyvälle...lohta, tomaatteja ja sipulia. Ja kylmäksi kastikkeeksi kermis, piparjuuri, valkosipuli, sitruunamehua ja ripaus sokeria. Ja lohi oli uunissa se 25min kun tomaattien alta ei ollut muuten kypsä. Ja muksu tykkäs tänään dippikastikkeesta...ei mikään tae että seuraavalla kerralla maistuisi...
 
Erittäin helppo ja hyvänmakunen lohi valmistuu meillä niin, että laitan syvään vuokaan 500g peruna-purjoseoksen, siihen päälle 2dl kermaa + 1dl smetanaa, johon sekotettuna sitruunapippuria, pikkasen suolaa, valkopippuria ja tilliä maun mukaan ja koko komeuden päälle lohi nahkapuoli ylöspäin. 200 asteessa ~30min ja se on siinä. Rasvaa ehkä liikaaki, mutta on hyvää..! :p

Voi myös tehdä pelkän kalan tuossa kermakastikeessa ja keittää perunat tai höyryttää kasviksia lisukkeeksi, mutta ite olen tykänny tuosta purjon vivahteesta perunan joukossa ja noh, ei tarvi muuta kuin uunia käyttää. :)
 
Eilen tuli tehtyä hapanimeläbroileria ja jasmiiniriisiä. Oli muuten aika hyvää, en oikein oo käyttänyt soijaa kokkailussa, mutta nyt testasin ja maistui kyllä!
 
Oli maustamattomia fileesuikaleita. :) Makua kyllä riitti reilusti vaikkei kanassa ollutkaan marinadia valmiina. Tänään tuli testattua meksikonpadan teko ihan alusta lähtien, oli kans aika namia :hungry: Jälkiruoaksi kokeilin tehä pikapullaa, oli kyllä nopee tehä ja ihan suht hyvääkin, mä silti kyllä taidan tykätä enemmän tavallisesta hiivapullasta!
 
Täytettyjä paprikoita ja kylkeen sweet chilikastiketta ja ranskankermaa. Toimiva setti :hungry:
Kuulostaa hyvältä! Millä täytit paprikat? Ja oliko ihan valmista sweet chili kastiketta pullosta?
Tosin mulla yhä jatkunu närästys, niin tommonen ruoka ei kyllä tekis hyvää... :S
 
Me laitettiin tällä kertaa riisiä, jauhelihaa, sipulia ja valkosipulia, paljon mausteita ja creme bonjouria. Ja juu, ihan valmista kastiketta niiden kanssa + toi ranskankerma. Taivaallinen kombo :)
 
Kurjaa toi närästys Ruusa. Auttaako lääkkeet?

Täytyy kokeilla tota reseptiä. En tiiä vielä auttaako lääkkeet, kun ollu näin pahana vasta pari päivää ja en oo kerenny apteekkiin :S Oon koettanu vaan välttää raskasta ruokaa ja nukkunu pää koholla. Mutta voisin sen lääkkeenki hakea....
 
Maanantain ongelma, mitä sitä laittais tänään päivälliseksi? Mulla oli perjantaina töissä inspiraatio tehdä karjalanpaistia, mutta se inspiraatio hävisi kun tulin kotiin. Nyt pitäis saada inspiraatio ruoanlaittoon....
 
Jos haluut helppoo ja nopeeta nii jauhelihaa ja maustettua tommaattimurskaa.Ite ajattelin tehä ihan makaronimössöö...jauhelihaa ruskistettuna (kun sitä on käsketty syömään terpparissa)ja keitettyä makaronia ja ne sitten viä pannulle. Tietty keitettyjä vihanneksia viä. Eilen laskiaspullia ja hernekeittoo :).
 
Kirjoitinkin jo salaiselle puolelle, mutta tänään luvassa laskiaispullien leivontaa ja eilen otin 2kg naudanjauhelijaa sulamaan, jotta pyöräytän pakkaseen lihapullia. Joten tänään luvassa myös lihapullia koskenlaskijakastikkeelle :hungry:
 
Nojoo, toi jauhelija-tomaattikastike pasta on aina vaihtoehto, mutta se ei juuri napannut kun kotona keskusteltiin eilen, että mitä syötäisiin tänään. Muoks. siis mulle ei napannut, miehelle olis kelvannut
Tosin, helpot, nopeat ruokavinkit ovat aina tervetulleita :)
 
Pastaruoat on usein nopeita. Esim.kanapasta. Kermakastikkeesa suikaleita ja siihen vaikka joku valmispasta-ateria(juusto tms) :). Itse kyllä yleensä keitän jotain normaalia pastaa. Keitot myös nopeita :).
 
Itetehty italianpatakin on tosi nopea ruoka! Eikä perunoiden keitto ja nakki/makkarakastikkeen valmistuskaan ikuisuuksia vie :) Myös esim joku wokki tulee melko reippaasti, kanaa, wokkivihanneksia ja nuudeleita/muuta pastaa.
 
Meillä tänään kans tiedossa "pikaruokaa", eli lasagnettea. Kaupasta saa sen pakkauksen, johon tarvii vaan lisätä jauhelihan ja kastikkeeseen maitoa ja vettä sekä halutessaan juustoa päälle, ja sitten uuniin. Helppoa ja hyvää. :)

Niin ja laskiaispullia, niitäkin meinasin samalla leipasta ko uunin lämmitän! :joyful:
 
Takaisin
Top