Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Syysneito
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syödään tänään italialaista (myski)kurpitsarisottoa (englanniksi toi kurpitsa on butternut squash, en oo ihan varma suomalaisesta käännöksestä)! On aivan ihanaa parmesanin kanssa, nam!

Onkohan tänne poika tulossa kun haluttaa kaikkea hapanta (maitoa, piimää, VIILIÄ!!) ja enemmän suolaista kuin makeaa :hilarious:

Tänään tein putkilopastaa ja tomaattista jauhelihakastiketta. Taisin laittaa vähän liian vähän basilikaa ja oreganoa kun maistui laimeammalta ku yleensä, tai sitten makuaisti voimistuu tai jotain. :grin Viikonloppuna tuli laitettua karjalanpaistia ja muussia... Miehen herkkuruokaa ja mulle kelpaa tosi nihkeesti, onneks voin taas odottaa ainakin pari vko ennen ku tulee kyselyitä että millonkas karjalanpaistia... :p

Tulin tähän ketjuun kattelemaan mitä ruokia muilla on , tunti vielä lounasaikaan ja ihan jäätävä nälkä ! Vaikka miten paljon aamulla syö niin ei meinaa jaksaa tänne asti :D
Tänää kotona aattelin tehä kinkkukiusausta mustapekka kermalla, ja nyt tuli kyllä niin nälkä että täytyy varmaa omena syödä että jaksa tunnin kärvistellä :D

Kävin sitte ostamassa Hesen Salsahampurilaisen töistä tulo matkalla! Ei oi ollu ennen kyllä tapana käydä pikaruokaravintoloissa noin vaan yksinään. Tästäkö se läskitys alkaa? :D Ja silti tekis mieli päivällistä vielä. Ollu nyt 2 päivää taas kamala nälkä... ja nyt 15+4. Ehkä vauvalla on joku kasvukausi...

Ruusa# mullakin tekee mieli kaikkee roskaruokaa! Kun vaan näkeekin tai haistaa hampurilaisen, pitsan tai ranskiksia niin ei melkeen voi itteensä hillitä, kun niiin tekee mieli ! Täytyy kyllä käydä vaikka pitsalla viikonloppuna kun pari viikkoa saanu ittensä kurissa pidettyä noista herkuista :D

Kiinalaista tänään :D koulussa joku söi kiinalaista ruokaa mun vieressä ja se tuoksu sai mut ihan sekasin :D oli pakko käskee mies töiden jälkeen hakee meille kiinalaista ku tulee kotiin ku en päässy yli tosta himosta millään :D

Meilläpäin ei onneks kovin montaa ruokapaikkaa oo mistä valita.. Thaikkupaikkaan kyllä tekis mieli.. Semmonen sentäs täällä on. :)

On ollut itellä tuo ruuanlaitto hieman vähäisempää hajuyliherkkyyden takia, joten eilen käytiin ronskisti hakemassa pitsaa. Itse ruokaa tehdessä haju on ollut mielestäni liikaa ja usein joutunut poistumaan keittiöstä kesken ruuanlaiton, eikä ruoka valmiina ole sitten maistunut ollenkaan. Eli noutoruokaa on tullut jonkun verran syötyä. Eniten Subwayn tuotteita. Myöskin mikrossa lämmitetty edellisen päivän ruoka on hyvin mennyt alas.

Mulla on ollut kanssa just tota samaa, eli keittiössä tekee pahaa hajujen takia. Onneks nyt vähän rauhottunut niin voin kokkaillakin enemmän, ruoanlaitto on kivaa :Heartpink Tänään ois tarkoitus tehdä kinkkukiusausta mutku mun tekee ihan hirveesti mieli joko pihville tai sitten kebabille... :arghh: Pihville voiskin mennä mut kebabbipaikkoja oon vähän yrittänyt vältellä, vaikken nyt tosta missä me ollaan ennenkin käyty niin ikinä oo mitään saanut... Täytyy kattoa lämpeiskö mies idealle viedä mut vähän ulos syömään :p

Oon huomannut, että nyt raskaana ollessa syön vähemmän mitä ennen raskautta. Raskauden alussa tuli kyllä syötyä, mutta nykyään (vk16+1) yhdestä leivästä tai salaattiannoksesta voi tulla jo maha täyteen. Jokaisen ruokailun jälkeen turvottaa valtavasti ja tuntuu, et haluis käpertyy vaan sohvalle, et turvotus menis äkkii pois.. Onko teillä muilla tällästä, et tulis aiemmin maha täyteen ja siitä sitten tulee hiukan huono olo?

Mulla on! Saattaa tuntua, et ois ihan kiljuva nälkä, mut sit pystyykin syömään vaan muutaman haarukallisen ruokaa ja stoppi tulee vasataan. Mies jo naureskellut, et voidaan sit huhtikuussa vertailla kummalla on isompi maha, kun sehän sit joutuu munkin ruuat syömään

Täällä on ihan sama homma! Jotenkin ymmärtäisin vähän isomman mahan kanssa jos se vie tilaa vatsalaukulta, mut ei luulis vielä siitä olevan kyse. Nyt ei osaa oikein arvioida mikä määrä sinne uppoaa ja välillä on ihan jäätävä ähky jonkun pikkurippusen jälkeen, vaik sitä olis edeltänyt sudennälkä. Mulle tää nyt ei varmasti pahaa tee, eri asia jos keikkuis jossain alipainon rajalla :grin

Sama täällä että jo tuntuu että mahaan ei mahtuis vaikka nälkä! Oon vaan huono jättään ruokaa, nii helposti nyt syön sitten ähkyyn asti! Mikä ei yhtään helpota sitä että raskaus saanu myös närästystä aikaan :/

Neitinuttura, täälä myös ihan sama juttu. Ollut jo usemman viikon ja vielä siihen yhdistettynä se, ettei ylipäätään tee lämmintä (varsinkaan terveellistä :shy:) ruokaa mieli.
Ja tuntuu, että kun syö itsensä kylläiseksi, niin loppupäivänä ei tarvi kyllä kuvitellakaan, että söis yhtään mitään.

No, ehkä meilläkin tämä ruokahalu tästä kasvaa :dance008

Helpottaako ees!? Kokoajanhan se kohtu kasvaa... Kohta ei omat sisälmykset mahdu vatsaan ollenkaan :0 Sama ongelma pissarakon ja mahan kanssa, molemnat hetkessä täynnä :( (Tää ei nyt ihan liittyny tähän keskusteluun tosin! :D)

Tänään syötiin naudan sisäfilettä, kermaperunoita ja punaviinikastiketta. Ai luoja oli hyvää! Mies viksuna paisto jääkaappiin muutamat pienet napostelulihanpalat, voin käyä napsii yöllä tai huomenna :P

Tänä aamuna söin puuroa yli parin kuukauden tauon jälkeen ! Alkuraskaudessa se alkoi aamuisin tökkimään niin pahasti että pakko oli vaihtaa jogurttiin ym muuhun . Ja tänää päätin kokeilla pitkästä aikaa ja maistui hillon kanssa tosi hyvälle :) helpottaa kyllä työpäiviä kun ei heti aamusta tuu kauhee nälkä kun jotenkin vaan se puuro täyttää pitempään :blob7

Takaisin