Mitä mukaan sairaalaan ?

Ihan sama mitä pakkaan, mutta tänään pakkaan laukun. Ja teen selkeät ohjeet tytöille/lapsenvahdille siitä miten pärjätä ilman minua. Heräsin siis pari tuntia sitten siihen kun pissasin sänkyyn tai meni lapsivettä, ei kirjaimellisesti hajuakaan kun ei tämä minun räkänenä haista! Mutta pissa tai ei, en ole tosiaankaan varautunut lähtemään yhtään minnekään. Nyt sitä laukkua laittamaan :mad:
 
Täällä on poli kiinni :sad001 Neuvolassa voisivat jonkun amnisure tai omnisure-testin tehdä, mutta ei välttämättä toimi jos ei riittävästi tihku.
 
Itse olen lähtenyt synnyttämään aina tosi kevein kamppein. Kyllä siellä sairaalassa huolehditaan!

Käsilaukkuun olen napannut:
- neuvolakortin
- hammasharjan ja tahnan
- kosteusvoiteen
- kännykän laturin.

Sairaalan vaatteissa hillun ihan mielelläni, kun ei tarvi niitä sitten pestä. Onhan ne kummallisen kokoisia ja muotoisia ja sukat löpsöttää, mutta mulle se on ollut ihan sama :) Suihkussa olen itseni pessyt sairaalan saippualla. Sairaalan pöperöt mulle on myös maistunut hyvin, juomista hoitajat on aina kantaneet reilusti ja herkkuhetkeksi on piisannut iltapäiväkahvien pullat ihan mainiosti + isäntä ja muksut on käydessään saattaneet tuoda jotain.

Kotona vauvan koppaan olen laittanut valmiiksi kassin jossa itselle:
- jotkut mukavat vaatteet
- liivinsuojia ja siteitä

Ja vauvalle:
- body, puolipotkarit
- collegehaalari ja/tai villapuku
- pipo, lapaset ja sukat
- kopassa lämpöpussi.

Enempi just stressaa että jääkö kotona kaikki levälleen, miten lapset, eläimet ja lastenvahdit pärjää, muistaako ne syödä ja pestä pyykkiä ja mennä nukkumaan ja herätä ajoissa... Eli tuommoista Happyn tekemää ohjeistusta eli toimintasuunnitelmaa rustailen jääkaapin oveen. Jos sitä kukaan nyt muistaa katsoa :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Hei, mulla olis tyhmä kysymys!! :sorry: En muista oliko jo puhetta tässä ketjussa enkä jaksa nyt etsiä...
Mutta siis miten paljon masu on pienempi siinä vaiheessa kun sairaalasta lähdetään kotiin? Lähinnä mietin, että pakkaanko mukaan esim. löysät verkkarit vai meneekö mammahousut edelleen?
 
Minä otan ehkä verkkarit/colleget tai sitten tuommoset äitiysfarkut joita pidin alkuraskaudessa. Niissä on semmonen levee trikoovyötärö joka jää lanteille. Eli masunahka saa nätisti roikkua siinä päällä... Pitää valita pitkä paita vaan :confused:
 
Mä laitoin collarit ja alkuraskaudesta menevät äitiyshousut kassiin. Kattoo sit mihin mahtuu :p
 
Muokattu viimeksi:
Mä on käyttänyt ihan samoja äitiysvaatteita koko ajan. Ei tässä muu ole kasvanut kuin tuo maha ja sehän siihen housujen kaistaleeseen uppoaa ihan hyvin. Perä ei onneksi ole levinnyt :grin
 
Mä oon käyttänyt koko raskauden ajan yksiä ja samoja housuja, ainoot mustat suorat housut jotka löysin. Nyt on haaroissa jo reika ja toivon niiden kestävän vielä muutaman viikon. :grin
 
Tarviiko sinne ottaa jotain tekemistä? Vai onko siinä ihan tarpeeks tekemistä ku on siä:) oliko tää tyhmä kysymys!:)
 
Mulla on kans samat vaatteet edelleen, siis äitiysvaatetet, ja ihan hyvin menee vaikka mä oon kyllä levinnyt. Mulle ei mahdu esim reisistä mun ennen raskautta olleet farkut.
 
Mä hommasin äitiyshousut vasta joskus 6-7.kuulla kun sitä ennen pärjäsin ihan vaan kesämekoissa ja verkkareissa. Verkkarit taidan valita kotiinlähtöhousuiks ja sairaalassa haluan pitää omia velourhousujani. On niin hankalaa löytää mukavia sopivia pöksyjä ku on lyhyt ja levee...
 
Tarviiko sinne ottaa jotain tekemistä? Vai onko siinä ihan tarpeeks tekemistä ku on siä:) oliko tää tyhmä kysymys!:)

Mä en ainakaan olisi tarvinnut sinne mitään tekemistä ensimmäisellä kerralla enkä ota mukaan mitään erityistä nytkään. Aika kuluu kuitenkin sitä uutta tulokasta ihmetellessä, levätessä ja osaston rutiineja seuraillessa. Tietty myös vieraita käy ja ainahan voi siellä päivähuoneessa katsoa telkkaria ja jutella muiden kanssa.
 
Miulla menee myös samat äitiysfarkut.. Ostin joskus rv5 kun alkoi turvottaa. Muuten menee vanhat housut jalkaan, mut nappi on aika kaukana siitä napinlävestä :D reidet on pysyny ennallaan, mut lantio ja maha levinny.. Mie oon kyllä nyt raahautunu jokapaikkaan collareissa, ja luultavasti myös synnärille ja sieltä poiskin collareissa :) on ne vaan nii mukavat..
 
Mä ostin eilen uudet äitiysfarkut loppuajaksi. Menee nekin, jotka ostin aivan alkuraskaudesta, mutta masukangas kiristää jo hieman ikävästi istuessa, niin siks ostin uudet. Kivempi käydä ihmisten ilmoilla, kun on sopivat housut. Kotonahan hillun toki pitkiksissä tai ilman housuja :) Synnärille otan varmaan mukaan äitiysfarkut ja collarit, kattoo kummat miellyttää enemmän, luultavasti collarit.
 
Mahtuu nuo mammapöksyt vielä mitä ekana ostin, mutta kyllä ne ehkä vähän jostain kinnaa kun en niissä viihdy. Mutta nuo toiset on ihan omiaan synnyttäneelle kropalle!
 
Ei täällä synnärille saa tulla vieraita, ainoastaan isä tai nimetty tukihenkilö....o_O
 
Ei tuollakaan vieraita saa ravata. Isä, isovanhemmat ja vauvan sisarukset vaan sallitaan.
 
Mä en haluu synnärille ketään muuta ku äitini ja kaverini! Jos joki ln änkemäs vierailulle nii sanon ettei sovi tuu sitten kun ollaan kotiuduttu! :)
 
Takaisin
Top