Mitä mukaan sairaalaan ?

Tokan synnytin talvella joten mukavat leggingsit, villasukat, neuletakki ja kolitsihousut tuli tarpeeseen Kättärillä, koin että oli aika kylmä. Tykkäsin että sain lämmintä päälle.
Hengailin pääosin tv-huoneessa kun omissa huoneissa ei tv:tä eikä mitään muutakaan tekemistä! Nyt toivon pääseväni nopsaa takaisin kotio tän kolmosen kera :)
 
Mulla oli ekasta oma yksityinen huone ja siellä telkku..tykkäsin :)
Tokasta jaettu huone toisen kanssa ilman telkkua..+viereisessä huoneessa remontti eli poraus alko aamu 7 ja loppu 16 :sad001 just tuolloin keskolaa oltiin muuttamassa kellarikerroksesta tohon samaan kerrokseen synnyttäneiden kanssa..ei kiva..
 
Mä en kyllä esikoisen kohdalla ehtinyt edes ajatella tv:iden sijaintia laitoksella, viikko meni hujauksessa ihan ilmankin.
 
Oi yksityishuone, kuulostaa luxukselta Ansku84!

Esikon kanssa mä myös pysyttelin sen kolme päivää pitkälti jaetussa huoneessa, onneks oli kiva "kämppis", toissynnyttäjä joka jutuillaan/avullaan sai oloni vähän rennommaksi :) kaikki oli niin uutta ja outoa, en myös osannut relata kunnolla sairaalassa.

Tokan kanssa ihan eri homma! Tuttua kauraa niin otin sairaalassa olon loman kannalta ku siellä täysihoito :D hengailin ympäriinsä, lepäilin, ja söin :wink
 
Kuulostaa tutulta AadaEveliina :) ite synnytin kättärillä myös. Ekan kanssa en ees kierrellyt osastolla, tokan kanssa hengasin lähinnä tv huoneessa.. :D
 
Emmä tiiä. Ekana tuli mieleen, että maksamakkaravoileipiä pitää saada evääks sinne :p
 
Mä aatteli ottaa taas mukaan suklaata synnytykseen. Vauvalle oma peitto, jossa saa sit nakuna pötköttää silloin kun ei oo iholla. Lisäks kotiin tulo potkari, villapuku, haalari, tumput ja töppöset ja tietty joku kypärähattu jne. Ite laitan varmaan taas synnärille mennessä leggarit+ mammapellavahousut, jotka on sit kivat laittaa kotiin lähtiessäkin päälle. Sairaalassa käytän sairaalan vaatteita ja toivon et pääsee taas paris päiväs kotiin.

Viimeks oltiin kättäril perhehuonees ja se oli kyl mukavaa kun sai olla omal porukalla rauhassa. Nyt kun joutuu jakaa potilashuoneen, en usko saavani siellä paljoa nukuttua niin haluun kotiin lepäämään heti, kun oma ja vauvan vointi sallii.
 
Hyviä listoja ootte kirjotellut. Minullekin tarpeellisia muistutuksia...
Mulla on ollu aina jotain pientä kivaa isommille siskoille :wink Eli kun he on tullut kattomaan minua ja vauvaa niin olen lähtiessä antanut heille jonkun yllätyslahjan (lelu, dvd tms) jonka kans on ollut kiva palata kotiin.
 
Ihanan paljon vastauksia ! :) Helpottavaa kun muutkin miettii samoja asioita! :p ja nyt helpompi suunnitella kassin sisältöä :wink
 
Happy: Mä oon miettinyt just tota samaa; esikoista varten pakkaan kyllä jonkin ihanan isosiskouslahjan sairaalakassiin.
 
Mulla oli oma huone, mut en edes muista oliko siellä telkkari :D ei tainnu olla, mut en mä kyllä telkkarihuonettakaan lähteny kertaakaan etsimään. Tuijottelin vaan pientä pöllämystyneenä, kävin syömässä ja suihkussa. Synnytyksessä ei kyllä tullu syötyä mitään, taisin oksentaa aamupuurotkin pois...lipittelin ihan sairaalan tarjoamaa vadelmakeittoa kun teki mieli, eli en paljoa. Kiinteä ruoka olis varmaan ollu turhaan mukana. Vauvankatselijat toivatkin sitten kasapäin herkkuja jo laitokselle, ja mies haki kaikkia raskausajan 'kiellettyjä' ruokia, esim lähes raakaa pihviä lisukkeineen, briepatonkia yms... :) olin valmiiks pakannu kyllä vauvalle lämpimät kotiinlähtövaatteet pussiin kaukalon viereen. Lämpimiä neuleita, collegehousut, tohvelit, villasukat oli tarpeellisia, naistenklinikalla oli kylmä...
 
Hei kiva idea toi isosiskon lahja ! Ei tullu mieleenkään tuollanen, mutta hyvä taidan itsekkin ostaa neidille jotain mitä sitten saa :) !


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt tuli vaan mieleen, että tällä vauvallahan näitä sisarpuolia on se 5kpl :eek: Ehkä minun pitää miettiä joku yhteinen kiva juttu koko lössille.
 
Mä taas varmaan kituutan yksin laitoksella sen pari päivää. Eipä mulla vieraita tuu käymään nytkään, kun muistakaan oo kukaan käyny moikkaan mua. Toisaalta eipä se nyt niin haittaa edes, kerkee ne sitten kotiin tulla :) Ja tosiaan miehellä varmaan menee koko aika tän kämpän pyörittämiseen ja ei sillä oo kyllä korttiakaan et pääsis käymään.
 
Meillä ei onneks pääse ees osastolle muita kuin perhe, eli vauvan isä ja sisarukset. Enkä kyllä ottaskaan muita vaikka yrittäsivät tulla. Enkä myöskään ainakaan ensimmäisinä päivinä anna kotiinkaan kenenkään tunkea.
 
Musta oli kiva kun porukat kävi osastolla kattomassa niin sit sai olla kotosalla rauhassa. Tosin kävi meillä kotonakin ekan viikon aikana vieraita mikä musta oli vaan ohan mukavaa, kunhan eivät tarjoiluja odottaneet...
 
Eihän sitä kuulukaan tarjoiluja odottaa, jos menee kyläilemään vasta lapsen saaneen perheen luokse. Sehän on päin vastoin, eli vierailijoiden kuuluu tuoda "rotinoita" eli perinteisesti ravitsevaa ruokaa äidille, nykypäivänä yleensä leivonnaisia.
 
Hyi, mä en oo tajunnut edes ajatella, että joku tulis... Mitä mä teen, jos vaikka äiti alkaa tuppaan tänne? Mun kämpässä ei oo ees sohvaa, mihin sen sais, vaikka huolisinkin sen! Ja 300:aa kilsaa ei junalla kannata lähtee ihan vaan kattoon vauvaa...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top