Mitä mukaan sairaalaan ?

Mä aion oman äitini saada käymään osastol (ei nyt huoneessa asti), muita kyläilijöitä enn sit miehen lisäksi huoli, kotiinkaan ainakaan 3-5pv. Viel kun sais sen jankattua ihmisille
 
Mä en tiedä haluanko mä sinne sairaalalle muita ku mun miehen mua ja vauvaa edes katsomaan. Riippuu varmaan, että kauanko siellä joutuu olemaan. Kauhulla kyllä odotan sitten sitä aikaa kun ollaan vauvan kanssa kotona. Mun appivanhemmat kun ei sitte koskaan soita etukäteen ku ne vaan ajaa pihaan (ja saattaa odottaa autossa vaikka tunnin, että ne kutsutaan sisälle).
 
Ohoh Mashnu... onneks meillä kyllä kaikki on ihan luvan kysyneet et millon meille sopii tulla. Joo oon noita rotinoita mainostanu aikasemminkin kaikille. OIkein toimiva perinne :) Ite vein siskolle esikoisen syntymän jälkeen ihan lihapataa ettei tarvi alkaa kokkailee heti kotiin tultua :) Tosin onneks ainakin oma mies pitää siinä syntymän jälkeen isyysvapaata niin saa huolehtia muonituksesta...
 
Riipitii, oma äitini ainakin hyppäsi työpäivän jälkeen autoon, ja ajoi samantien 150km sairaalalle pientä katsomaan. Tosin hurautti sitten vielä samana iltana takaisinkin, jotta oli aamulla taas töissä. Ihan en olisi tuota odottanut, mutta ilmeisesti ei millään malttanut odottaa seuraavaan viikonloppuun asti kun lapsonen syntyi su-ma yönä. :)

Niin ja listalta on tainnut vielä puuttua sisätossut/crocsit/vastaavat, joilla on kiva käppäillä osastolla.
 
Jospa munkin äitini lähtis sitten saman iltana takasin kotiin, kun tulee :) Se olis oikeesti ihan hirveetä, jos se jäis "huolehtiin" musta ja vauvasta eikä antais meidän tutustua rauhassa toisiimme ja kotiin.
Tai parempi tietysti, etten päätä tota nyt: voihan käydä niinkin, että tuntuu etten selviä, jos se ei tule!
 
Mulla ehdoton sairaalaan mukaan on villasukat. Niillä on sit hyvä hiihdellä osastolla :)
Mulla ripitii äiti tuli reilu 300km päästä vauvaa kattomaan muutaman päivän ikäisenä, mut ei kyllä yrittänytkään ehdottaa yöksi jäämistä, tosin ei meidän silloseen kämppään ois kyllä mahtunutkaan, vaan lähti sit illasta ajamaan takas kotiin :)
 
Mulla ekan kohalla kävi sairaalassa mua katsomassa ihan huoneessa asti vauvan isä,mun äiti miehensä kanssa sekä mun isä...mulla oli silloin se yksityishuone ja vauvahan asusti keskolassa tuolloin...olin sairaalassa tiistaista sunnuntaihin...
Tokan kohalla mua kävi moikkaamassa vauvan isä,mun äiti miehensä kanssa sekä miehen äiti ja sen äiti :)
Tuolloin vauva oli mun kanssa huoneessa..
saa nähä miten nyt...kotiin en kyllä ketään heti huoli/päästä :rolleyes:
 
Joo, mun sisko sanoi, että ainakin aiheutettas kunnon naurut hoitajien kahvihuoneessa :wink Mä rakastan tuota miestä...
 
Huh huh kun supistaa, kun nauran ihan kippurassa teidän jutuille :) mutta kiitos samsam listasta johon pitääkin perehtyä!
 
Nonni. Nyt ku mä olen saanu kaikki vauvelin vaatteet järjestettyä kaappiin niin pitäis ne kotiutumisvaatteet ottaa johku kassiin ottaa erikseen niin osaa mies tuoda ne sit sairaalalle. Synnytykseen lähtiessä kun en meinaa ottaa ku ton oman reppuni mukaan. Autolla me kuljetaan mutta silti mietityttää ne pikkujäbän vaatteet... Body ja potkarit. Lämpöset sukat ja tumput ja pipo. Mutta siihen päälle tarvis jotain? Äp:n haalarit on hurjan isoja ja muuten mulla ei oo ku teddyhaalari ja collegehaalari... Vieläkö täs tarvii ostoksille lähteä??
 
Mä oon kans vähä jo pakkaillu valmiiks :rolleyes: pikkuselle kaikki mitä tarvii, ehkä vähä liikaaki mut ennemmin liikaa ku liian vähä ku ei tiiä millainen ilma sit on ... :eek: itelle laitoin ne mitä pystyy (hygienia tarpeet) vaatteet pakkaan sit lähempänä.
 
Meillä kans on vielä haalarit osto edessä... Mies sano eilen ettei tykkää noista mitä ollaan saatu ja haluaa ostaa uuden :)
 
Prismassa näky olevan jotain haalareita. Pienin koko 56.
 
Mulla suunnitelmissa vauvalle joku body+housut (kunhan käyn puhtaana nuo läpi niin valitsen sitten), tuommoinen välihaalari, ja ulommaiseksi joko kaukalopussi tai toppahaalari (lisäksi ainakin 1 myssy yms)
 
meillä kotiin tuloasuna on tollanen oloasu (joku vois varmaan pitää yökkärinäkin) sit laitan villapuvun, hanskat, sukat, kypärän ja myssyn. Lainaan saatiin kaukalopussi niin ei tarvi haalaria laittaa. :) Omia mukaan otettavia kamoja en oo vielä yhtään miettiny... ehtiihän tässä vielä :)

Mun pitääkin vielä pestä tuo esikoisen vanha vauvapeitto, kun pidettiin häntäkin sairaalassa vaippasiltaan peiton sisällä. Sai sit helposti ihokontaktiin.
 
No sehän siinä ku meinasin sen body+potkari yhdistelmän päälle ton paksun collegehaalarin ja muistin että yks saatu pussi olis kaukalopussi mutta tavan makuupussi se sit oliki. Niin tarvii haalari hommata, tai kysyä jos mummi tahtois sellasen sponssata... :rolleyes:
 
Takaisin
Top