Mitä mukaan sairaalaan ?

Mä en meinannut tolle pienelle ostaa toppahaalaria vaan pelata kaukalopussilla. Siihen saa kaikki turvikset kiinni ja se on vaan lämpösempi, kun kaikki raajat on samassa tilassa eikä hihoissa ja punteissa.
Pitää sit kattoa miten liian iso se äpakkauksen haalari on ja kuin pitkällä kevät, kun neiti alkaa löytään raajojansa ja tarvii päästä viuhtomaan päikkäreillä.
 
No kyllä se äp:n haalari on iso. Se taitaa olla kokoa 74-80 ja jos nyt vauvat syntyvät siinä 50 cm hujakoilla ja pituuskasvu vuodessa on n. 20-30 cm, niin lähempänä vasta sitten vuoden ikää tuo olisi sopiva.
 
Hennesillä oli lastenvaatteet alennuksessa ja sain vauvakutsuilla aivan ihanat ko.firman karhunpentuhaalarit molemmille :Heartred Ja siis kokoa 50cm.
 
Tässä ois vauvan kotiutumisvaatesetti. Jouluna pitäis saada miehen äidiltä vauvan talvihaalari. Vaikea arvioda onko vaatekerrastoja liikaa vai liian vähän. Onneksi ei ole pitkä matka ja saadaan autokyyti kotiin. Ne äitiyspakkauksen kaikista pienimmät sukat on kai tarkoitettu käsiin laitettaviksi tumpuiksi ettei vauva raavi itseään. Korjatkaa joku jos oon väärässä!

Edit. tuossakin on siis tuplia esim bodeissa, kun en tiiä kumpi menee paremmin päälle. Otin myös sukkahousut varmuudelta mukaan, mut voihan se olla ettei niitä tarvitse.
 

Liitteet

  • 20141219_115955_20141219120614330.jpg
    20141219_115955_20141219120614330.jpg
    234.3 KB · Katsottu: 77
Muokattu viimeksi:
Minäkään en oikein osaa arvioda, että kuinka paljon pitäisi vaatetta ottaa.. Nyt katselin vähän kotiutumisvaatteita ja kasassa on: kaukalopussi 56, vanuhaalari 56, villahaalari 56, 2 bodyä 50&56, potkarit 50, kaks pientä myssyä, sukat & hanskat, villasukat & -hanskat. Vielä meinasin yhet pienemmät potkarit varuiks ottaa.. Selviääköhän näillä jos vetäseekin kunnon -30 pakkaset :eek:
 

Liitteet

  • 1418991828598.jpg
    1418991828598.jpg
    58.4 KB · Katsottu: 58
Mä kävin tänään hypistelemässä Kappahlissa vauvalle kotiintulovaatteita. Siellä olis ollut aivan ihana jumpsuit, mutta mietin että onkohan se ollenkaan kätevä, vai olisko body ja jotkut housut näppärämmät pukea ja riisua?
Ihastelin myös jo jotain ristiäisvaatteita, mutta ehkä niitä ehtii kattella myöhemminkin, kun tietää vähän paremmin minkä kokoinen vauveli on niihin aikoihin :) Ja kun saa varmistuksen siitäkin, että kumpi hän on :rolleyes:

Sain kaverilta aivan ihanan käyttämättömän h&m:n toppapussukan vauvalle, kun niiden vauva ei ollutkaan mahtunut siihen. Se taisi olla kokoa 52 tms, toivottavasti mahtuu meidän vauvalle :)
 
Suosittelen lämpimästi suunnittelemaan tarkkaan mitä tarvitsee mukaan ihan normieloa varten ja tekemään siitä etukäteen listaa :)

Jouduin yllättäin osastolle lauantaina, enkä ollut tietenkään mihinkään yöpymisiin varautunut. Vaikka kuinka mietin tarvelistaa miehelle sunnuntaille, nii ei vaan pää leikannu sen vertaa, että oisin tajunnu pyytää kaiken perustarpeen. Esim kasvorasva tuli vasta eilen ma, enkä voinu puhdistaa kasvoja sitä ennen, koska iho olisi ollu sen jälkeen ihan kuivan kireä.
 
Vauvalla vaikuttais olevan kaikki mallillaan. Minulta löytyi lauantaina vasemmasta nivusesta laskimotukos. Koko ajan oli puhe, että pääsen viimeistään aatoksi kotiin. Tänään lääkäri sanoi, että eivät uskalla päästää kotiin koko jouluna. Nyt iski raskaushormonit tai jotkut, kun oon halunnu koko päivän vaan itkeä! Päivälläkin tuli itku väkisin, mutta ootin vaan yötä, että saan itkeä rauhassa.
 
Voi ei!!! Mikää voi olla tympeempää ku olla joulu sairaalassa :sad001 mut pääasia et vauvalla ja sulla kaikki hyvin :) voittaja ja jaksamisia sulle sinne!!
 
Mitä mieltä olette, kannattaisiko ostaa esim. H&M:n haalarista/lämpöpussukasta se koko 50-56 vai 62-68? Mahtuukohan se pienempi ollenkaan muuten kun kotiin tullessa? :D
 
Minä ostin H&M:n juurikin sen pussiksi saatavan haalarin koossa 50/56 ja näyttää ihan yhtä isolta kun edellisenä talvena ostamani 62cm H&M:n haalari.
 
Sain pakattua oman ja vauvan kassin. Tai no, omasta kassista puuttuu hammastahna, vesipullo ja ehkä jotain tekemistä. Ilmeisesti isäntä tilannu tabletin niin saan sen sitte osastolle niin pysyn perillä uutisista yms. Vauvalle pakkasin pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, collegehaalarin, kypärämyssyn, myssyn, tumput ja sukkaset ja pari harsoa. Toppahaalari on tulossa vielä lainaan. Ihan on sellanen olo että nyt on jotain unohtumassa...
 
Mies sano, että pakkaa vaippoja mukaan. Ei kai niitä ny tarvii? Tuskin kotimatkalla tarvii pysähtyä vaippaa vaihtamaan ku matka kestää n. 30 minuuttia..
 
Ei tarvii. Ja jos tulee epäilys että tarvitsis, niin voihan sairaalasta ottaa yhden matkalle mukaan
 
Mulla melkeen kassi pakattuna ainoona sielt puuttuu croksit,jotka lisään vasta uuden vuoden jälkeen niillä on nimittäin uutena vuotena käyttöä :) Sit sielt puuttuu mun kotiutumis vaatteet,mut mul ei oo ku yhet housut mitkä mahtuu ja tietty shampoot,mut ne laitan vast viime tipassa :) Jos muistan :D
 
Pitäisköhän sitä omaakin kassia pakkailla. Viime yön unissa tuskastuin niin täysin, oltiin tulokkaan kanssa synnärillä ja jostain syystä ilman vaatekassia. Koitin miehelle selittää, mitä tämän pitäisi tuoda meille kotiutumista varten, mutta herralle ei millään meinannut mennä viesti millään perille... Ihan pikkasen turhauduin
 
Takaisin
Top