Mitä mukaan sairaalaan ?

Täällä ei saa synnärille isovanhemmatkaan tulla käymään, vain vauvan isä ja sisarukset..

Mikä käytäntö Oulussa? Tietääkö kukaa? Luulen kyllä etten haluu sinne ketää muuta ku miehen ja kotonaki haluan olla kolmistaan pari päivää ennenku vieraat änkee.

Kättärille onneksi on vieraat tervetulleita, vaikka kaikille muille paitsi isälle ja sisaruksille vierailuaika on tosi lyhyt. Mä mielelläni tapaan vaikka puoli sukua ja kaveripiiriä heti synnärillä, niin saadaan sitten kaikessa rauhassa kotiutua ja viettää aikaa omalla porukalla, kun kaikki kiireisimmät on jo päässeet pienen näkemään.

Mulla sama kun samsamilla... Otan mieluusti vieraat nopeelle visiitille sairaalaan. Kotona katotaan miten halutaan sit vieraita vastaanottaa...

Se vauva ei karkaa mihinkään en ymmärrä minkä takia kaikilla on hirvee kiire tulla sitä katsomaan :D Mä meinaan eka kotiutuu rauhassa ja sit vasta alkaa ottaa vierait vastaan :)

Porissa tuli vieraskielto sillonku oli tää h1n1 sikatauti.. Eikä sitä oo lähetty muuttaan. Äidit oli tykänny käytännöstä ku huoneessa voi olla muutenki sun lisäks kolme muuta äitiä. Ja kaikilla vastasyntyneillä eri rytmit ni äidit ei muutenkaa saa nukuttua. Ja jos siällä viä ramppais kaikilla koko suku. Eli ymmärrän kyllä että ei päästetä ku isä ja sisarukset.

Pikku Myy, OYS:issa on puolison vierailuaika klo 12-19 ja vastasyntyneen sisarusten vierailuaika sit illalla lyhyempi pätkä. Muita ei sallita. Tietysti jos saa perhehuoneen, niin puoliso voi olla ympäri vuorokauden.

Mä kun oon kättärillä käynnyt aamupvllä ultrissa, niin aina oon jäännyt siihen kahvilaan herkuttelee. Siinä on molemmilla kerroilla ollut tuoreet mammat vauvojen kanssa sumpilla ja vieraat siinä pidelleet pientä. :) mulle käy tollanenkin ratkaisu, jos hoitajille sopii!

Seinäjoella on muistaakseni nuo vierailuajat isä saa olla 10-20 ja myös vauvan sisarukset.isovanhemmat saa tulla 18-19 . Mun mielestä kans tosi hyvä että on noin koska en todellakaan haluaisi sinne ketään muuta :)

Kotkassa ei saa viedä vauvaa pois osastolta. Itse voi siis kahvioon tms mennä mutta koska sairaalassa paljon sairaita. .infektioita ym ei vastasyntynyttä saa osastolta viedä. Ihan järjevää nun mielestä. Vierailla saa vauvan sisarukset ja isovanhemmat.

Mä kun oon kättärillä käynnyt aamupvllä ultrissa, niin aina oon jäännyt siihen kahvilaan herkuttelee. Siinä on molemmilla kerroilla ollut tuoreet mammat vauvojen kanssa sumpilla ja vieraat siinä pidelleet pientä. :) mulle käy tollanenkin ratkaisu, jos hoitajille sopii!
Nyt kyllä täytyy ihmetellä et missä kättärillä sä oot käynny? Mä nimittäin viimeks ku kävin hakee leipää sielt nii en tietääkseni nähny pöytiä?:O

Ja tänään Jorvissa tutustumassa käytyäni voin kertoa että isä saa olla 9-21 ha vieraat 18-19.
Olin aiemmin miettinyt että pyydetään perhehuonetta mutta nyt kun näin sen niin mietin et onks siitä järkee maksaa? Mitä kokemuksia puolin ha toisin teillä on?

Lohjalla saa isä ja vauvan sisarukset käsittääkseni olla niin paljon kuin haluavat. Muille vierailuaika on 18-19. Mäkin ajattelen, että tulkoon vieraat käymään siellä (siis lähisuku, ei muut) ja sitten saadaan toivottavasti olla kotona rauhassa ekat päivät.

Muakin kiinnostais kokemukset perhehuoneesta. Ajateltiin kyllä sellainen ottaa jos vaan saadaan.

Häh, Tiada? Ei pöytiä? Kyllä siellä on pöydät ja tuolit ollut silloin, kun itse oon niissä parissa ultrassa käydessä kaffet siinä huitaissut. Mitäköhän ne siellä remppailee..?

Itse ajattelen niin, että kun olen vauvan kanssa osastolla, niin vieraat ovat tervetulleita tuohon vierailuaikaan, mutta en vie heitä ollenkaan huoneeseen, vaan tapaan (tai siis tapaamme) heitä siinä osaston aula-/ kahvitilassa. Kyse on toki vain lyhyestä ajasta, mutta koska meillä saattaa olla sellaisia huonekavereita, jotka eivät halua vastaanottaa edes omia vieraitaan, niin tuskinpa he silloin haluavat meidänkään sukua ja kavereita tavata. Samoin toimimme myös esikoisen synnyttyä Naistenklinikalla ja minusta se oli hyvä järjestely.

Meil oli viimeks perhehuone jqa tykkäsin kyl kovasti :-) oltiin siel huonees miehen ja vauvan kans ihan omis olois ja nautittiin rauhasta. Ei tullu juuri huoneesta poistuttua kuin vessaan ja ruokaa hakemaan :-) välillä joku kävi mrit kattoo ja kyselee miten menee...

Nyt ei pyydetä perhehuonetta kun mies on sit esikoisen kans kotona. Nyt jo hirvittää et saanko yhtään nukuttua useemman hengen huoneessa :-( toiveissa siis nopea kotiutuminen.

Me ei oteta perhehuonetta. Toivon kans että pääsen vauvan kanssa kotiin mahdollisimman pian. Mä en vaan kestä sairaaloita sit yhtään enkä halua siellä olla. Meen aivan lukkoon tollasissa laitoksissa ja mä todella toivon että vauva syntyy nopeesti eikä tuu mitään ongelmia ja päästään pian pois. Viimeks ku jouduin sairaalaan (onnettomuuden takia) 5 päiväks niin mä masennuin aivan totaalisesti.

Kysyin mitä mieltä mies tosta perhehuoneesta. Tultiin siihen tulokseen ettei oteta, matka on kuitenki sillee lyhyt et ajaa sen kuulemma mielellää niinä päivinä ku siellä ollaan :)

Me käytiin eilen tutustumassa synnytysosastoon Kättärillä. Sanoivat että muut paitsi ydinperhe saa tulla vain vierailuaikana ja puoliso+lapset saa tulla päiväaikaan. Yöksi ei saa jäädä, ellei ota perhehuonetta. Alakerran kahvilaan saa ottaa vauvan kärryssä mukaan ja siellä voi tavata sukulaisia vierailuajan ulkopuolella. Kännykkää saa käyttää synnytyssalissa musiikin kuunteluun ja kuvien ottoon.
Opiskeluajoista muistan että siellä yläkerrassa on Palmian(?) ravintola, jossa voi halutessaan käydä syömässä lounaan 10-14 välillä ja mielestäni siinä alakeran kahvilassa on pöytiä ja tuolia, mut ne jää sinne kulman taakse. Ei näy pääovelta.

Takaisin