Mitä mukaan sairaalaan ?

En mäkään käytä toppatakkia! Mulla on vaan tollanen ehkä tuulipukuun verrattavissa oleva takki ja t-paita alla. :D Ja täällä on n. -0-2 astetta pakkasta.
 
Itsehän kuljen pitkässä ja paksussa untuvatakissa... :grin (Okei se on ainoa josta menee vetskari kiinni.)
 
Kääk, miten te tarkenette? Mulla on yleensä toppi, pitkähihainen trikoopaita tai ohut neulepaita, lämpimämpi neuletakki ja villakangastakki, vaikka oltais asteen-pari plussankin puolella kuten esim. tänään. Siltikin palelee, jos yhtään tuulee ja täällä rannikollahan tuulee aina.
 
Kaiken lisäks kun menen kauppaan täytyy avata takki kun muuten tulee ahdistavan kuuma! Kaikki muut paleleekin sit mun ympärillä kun näkevät miten vähäpukeisena kuljen. :D Mut mä olen normaalistikin lämminverinen enkä palele kovinkaan usein. Ja lapset on samanlaisia.
 
Vähän sama vika. Tulis mieleenkää pistää vähäänkää ylimäärästä päälle!
 
Me ajateltiin pärjätä sillä kaukalopussilla jos vaan on plussan puolella. Autoon defa päälle ennen lähtöä niin on sielläkin lämmin. Jos sit pakkasta niin nallepukua väliin. Muuten siis body, housut ja gollegehaalari.
No pitää ehkä vielä konsultoida hoitajan mielipidettä. Eiköhän ne osaa auttaa.
 
Lapset on tosi erilaisia lämpötiloiltaan. Olin esikoisen vauva-aikana varma, että joku soittaa sossut perään kun en pue pojalle tarpeeks vaatetta päälle, mutta kun sen vaan oli koko ajan lämmin. Edelleen sisällä olisi mieluiten shortseissa ja t-paidassa :-) pitkähihaiset paidat näyttää meillä lähes käyttämättömiltä koska niitä käytetty lähinnä kun siirrytään paikasta toiseen.
 
Knyttet, toi on totta. Meillä tyttö on tullut isäänsä ja on todella lämminverinen. Oli aikanaan mulle tosi hankala opetella pukemaan lasta, jolla on aina kuuma, kun itse oon varsinainen vilukissa. Samoin päiväkodin kanssa sai pitkään vääntää kättä siitä paljonko kerroksia tolle lapselle voi ulkoiluun pukea. Ei ollut kiva hakea kotiin lasta, joka joka päivä valitti kotimatkalla huonoa oloa, oli kasvoiltaan punainen kuin tomaatti ja ulkovaatteiden alla aivan hiestä märkä.
 
Mä oon varmaan just se inhottava päikyntäti joka pukee lapsille aivan liikaa, koska mulla itselläni on aina ja joka paikassa kylmä enkä voi tajuta että toiset vetää puolipukeissa tuolla. (Esim yksi äiti toi joulukuun alussa lastaan hoitoon crocseissa ilman sukkia ja pelkällä t-paidalla! Ite kiskoin untuvatakkia päälleni samalla...) Mä inhoan sitä tunnetta jos on liian kylmä ja mieluummin riisun ylimääräisiä kerroksia matkan varrella pois kun palelen. Ei tulis mieleenikään lähteä edes kauppaan nyt niin että olis pelkkä ohut pitkähihanen trikoopaita takin alla, kyllä se ainakin jonkun ohuen villatakin vaatii väliin :grin Vaikkakin nyt loppuajasta mullakin on ollut usein kuuma, mikä on ihan käsittämätöntä!
 
Minun keskimmäinen tytär on just semmonen kuumakalle ketä ei koskaan palele. Se hikoilee jos on yhtään liian lämmin ja pukee aika vähiin. Kuopus taas on ihan onneton viluitikka, sitä palelee kesälläkin ja se kyllä pitää huolen, että saa riittävästi vaatetta päälleen. Se päiväkoti missä tytöt olivat koko "päiväkotiuransa", oli kyllä ihana siinä mielessä, että siellä tytöt opittiin tuntemaan niin hyvin, että ei tullut ongelmia nuissa pukeutumisasioissa. Tädit kyllä joskus päivittelu P:n kylmänsietokykyä ja pienemmälle taas etsivät lisähuopaa päiväunille.
Vauvan minäkin haluan pukea mieluummin liian lämpimästi kuin vähäisesti kun eikös ne tarvii sitä lämpöä kasvaakseenkin? Ei meillä ole ikinä vastasyntyneet hikoilleet.
 
Meilläkään ei oo toppahaalaria vauvalle vaan tollanen kevyttoppapuku ja sinne alle villaa. Ajattelin, että niillä ja villapeitolla pärjää matkan ovelta autolle ja autolta kotiin. Auton kun voi kuitenkin lämmittää etukäteen.
 
Mulla on nyt tuos menossa ohuet puolipotkarit, pitkähihanen kietasubody, ne äp valkoset "tumput", villasukat, collegetakki&housut, ohut myssy, paksumpi myssy, nallehaalari ja sitten se paketti menis viel kaukalopussiin. Pitää katella ehkä vaihtoehtonen vaatetus viel vaikka tuostakin voi helposti jättää tuon college-kerroksen pois.
 
Ehkä mä saan sittenkin pukea vauvalle kotiintulovaatteiks ne 44 senttiset vaatteet kun nyt oli painoarvio vaan 2650g. :) Tosin tuo oli ainoastaan vatsan mitalla mitattu kun pää oli niin alhaalla ettei saanut siitä mittaa otettua.
 
Muistakaas kevyesti pukeutuvat mammat pitää tissit lämpösenä imetyksen alkaessa! Nyt kun mennään kevättä kohti ja aurinko alkaa lämmittää ni se se vasta salakavala keli onkin! Pienikin viima ja rintatulehus on taattu! Itsellä on aikanaan lidlistä ostettu angoravillanen lantiolämmitin jonka olen pitänyt tissien kohalla ja näin välttynyt aina tulehukselta. Suosittelen!
 
Mä ostin sellasen masutuubin jossain kohtaa (tarkotus siis olla paidan jatkona mm.) niin aattelin että sen vois vetää tuubitopiksi sitten imetysaikana. Ihan puuvillaa mutta onhan sekin lisäkerros (ja sitten uloslähtiessä kaulaliinan päät rinnoille).
 
Te ketkä siellä sairaalassa ootte tai ootte jo ollu. Tuliko jotain mitä ehottomasti tarvitte/kaipasitte tai mitä ette käyttäny juuri lainkaa?
 
Takaisin
Top