Mitä mukaan sairaalaan ?

Kyllä! Äiti synnytti kuopuksensa näihin aikoihin ja minun raskaudet&synnytykset on noudattanut samaa kaavaa kuin äitillä. Laukku valmiiksi nyt ja sit pitää opetella kuljettamaan mukana tuota nla-korttia...
 
Mä näin viime yönä unta, että sairaalakassista oli jäänyt hiusharja ja se ärsytti mua ihan vietävästi sitten kun kaikki tuli vauvaa katsomaan.
 
Nyt pitäis varmaan alkaa pakkaileen sitä kassia.. Nyt kun sais listan kaikesta mitä te ootte ottanu niin vois valkata itelle sopivat siitä vaan suit sait sukkelaan. :) Omat aivonystyrät ei taho enää sen vertaa pelata että niistä ois vähäistä merkittävämpää hyötyä.. :O
 
Mä oon tähän mennessä käyttänyt kassin sisällöstä sisäkenkiä, kännyä + laturia, neuvolakorttia, hammasharjaa ja tahnaa, dödöä, hiusharjaa. Muut taitaakin mennä samalla pakkailulla takas kotiin huomenna..
 
Muokattu viimeksi:
Minä en ehtinyt laukkua pakata, mutta miehen tuomina oon käyttänyt: hammasharjaa ja tahnaa, kasvorasvaa, kasvopyyhkeitä, hajusteetonta deodoranttia, silmätippoja, hiuksiin jätettävää hoitoainetta, kännyä + laturia, tablettia silloin kun vauva oli lastenosastolla, suklaarusinoita oon syöny, mies myös lakuja. Ja kynsileikkurit ja -viilan pyysin, että sain leikattua pitkäksi kasvaneet kynnet. Nyt on helpompi käsitellä vauvaa, kun ei tarvii pelätä raapivansa.

Minulla ei ole muita omia vaatteita matkassa kuin päällä tänne tullessa olleet vaatteet ja vaihtoalusvaatteet. Tiesin lähtöjäänkin, etten ala omia vaatteita täällä käyttää. Sairaalapaituleita on menny parhaana päivänä pesuun kolme ihan vaan maidonnousun ja hikoilun takia, enkä edes ihan pienistä maitotahroista käy vaihtamaan. Suosittelen lämpimästi käyttämään myös hintaan kuuluvaa vaatehuoltoa☺

Muoks. Lisään vielä, että Bebanthenia oon käyttäny huuliin ja nänneihin + käsirasvaa, kun käsidesi kuivattaa. Pitkän sairaalajakson takia myös imetysliivit on tullu tarpeeseen. Nekin ystävä kävi ostamassa ja tuomassa, kun en ehtiny niitäkään ennakkoon ostaa..
 
Muokattu viimeksi:
Jos on tämmönen ilma ku pääsen synnyttää, ni eihän mun tartte vauvalle ottaa toppahaalaria? Autolla kumminki kotiin tullaa ni eikö semmonen välihaalari riitä? Ja sit vaikka joku peitto jos niikseen on?
 
Kyllä mä puen toppahaalarin vaikka autolla ollaankin liikkeellä. Noi vastasyntyneet kun on niin alttiita pienellekkin viimalle.
 
Mä en ees aatellut hankkia toppahaalaria, kun on windfleece ja hyvät villakerrastot ja lämpöpussi, mutta sainkin sattumalta 56cm toppiksen muiden tavaroiden joukossa.
 
Mä ajattelin laittaa tollaseen kevyttoppa-unipussiin. Sit vaan peittoa päälle jos onkin kylmempi keli.
 
Kyllä täälläkin on hankittuna pienempi toppahaalari (verrattuna äitiyspakkauksen haalariin) ja sitä kyllä käytetään sitten tällaisilla nollakeleilläkin. Sen lisäksi, jos ja kun sitten jossain vaiheessa nukkuu päikkäreitä parvekkeella, sujautetaan pikkuinen haalareineen vielä makuupussiin. Onhan tuo esikoinenkin tuolla päiväkodin pihalla toppahaalarissa ja se sentäs pitää itseään lämpimänä jatkuvalla touhuamisella.
 
Kyllähän sitä itselleenkin pakkaa toppatakin vaikka autolla liikkuisi tällaisilla keleillä, en mä ainakaan pelkällä villapaidalla tai fleecellä esim lähtisi (jonka vois nyt verrata välihaalariin).
 
Takaisin
Top