Mitä mukaan sairaalaan ?

Täällä ei kukaan edes ole omissa vaatteissa joten aivan turhaan otin mukaan. Ja koska käydään siellä keskolassa niin mä käytän mielummin sairaalan hajusteettomia pesuaineita. Pelkkä äitiyskortti olis piisannu tälle reissulle.

Mukava kuulla ettei tarvi sen takia panikoida. Ehkä mullekin riittää neuvolakortti ja ne suklaat mitkä oon jo pakannu :)

Joo mä kans tulin siihen tulokseen et otan vaan hygieniakamat, laturin ja lääkkeet plus meikit mukaan. Mies ja tytöt saa tuoda sitten kotiintulovaatteet ja mitä nyt millonkin kaipaan kun tulevat käymään.

Mä meinaan myös pärjätä pääosin sairaalavaatteilla, mut otan lisäksi omat villasukat, villatakin ja imetysliivit. Niiden lisäksi otan omat hygieniatuotteet, puhelimen latureineen sekä kantoliinan ja vauvalle myssyn, koska Kättärillä on nykyään vain niitä sideharsopipoja.

Ai niin joo ne liivit! Ja hyvä tietää noista pipoista, otan myös vauvalle oman mukaan. Saa sit vähän tuoksutella tulevan kodin tuoksuja :)

Joo, ovat kuulemma luopuneet Kättärillä niistä "oikeista" myssyistä, kun ne tuppasivat lähtemään äitien mukaan. o_O

Mä olen pakannut hoitolaukun sairaalakassiks ja se alkaa pursuumaan yli kohta... Nessut vois heittää vielä mukaan, muuten on kyllä kaikki. Mitään omia vaatteita en aio imetysliivejä lukuun ottamatta ottaa mukaan. Kotiutumisvaatteet olen pakannut erikseen että mies saa ottaa mukaan kun hakee meidät kotiin. :)

Mulla meni tänään vauvan kotiutumisvaatteet uuteen uskoon, kun löysin kirppikseltä söpön kevyttoppahaalarin. Meillä ei siis ole kaukalopussia, koska aika vähän varmaan tulee vauvan kanssa autoiltua. Oon pitkään pähkäillyt, että mikä olisi hyvä ja käytännöllinen vaate, joka päällä vauvan voisi laittaa kaukaloon, mutta josta olisi hyötyä muutenkin. Nyt löysin tollaisen minttukarkin värisen haalarin. Päälle kun lykkää villapeiton ja alle mummin kutomat villavaatteet, niin eiköhän sillä tarkene autoreissut. Meidän poika kotiutuu siis raidoissa, kolmessa kerroksessa :p

DSC_0021 (800x532).jpg

Ihana tuo mummin tekemä villapuku! Tuo vanuhaalari vois olla jonkun vuoden äitiyspakkauksesta? Esikoinen sai minusta alkuvuonna syntyneenä edellisen vuoden pakkauksen (-03) ja siinä oli tuollainen pieni lilaraidallinen kevytvanupuku, silloin ei ollut villahaalaria. Minä ainakin pidin siitä, nyt se on kyllä jo hukkunut jonnekkin, mutta ainakin kolmella poikasella sitä käytin :)

Voi hyvin olla, on saman tyylinen kuin se tämän vuoden pakkauksen oravapuku, mutta paljon pienempi. Kokolapussa tosin luki 70cm, mutta mun mielestä koko on korkeintaan 62. Mä tykkään, kun haalareissa on ne kääntöhihat ja lahkeet ja tosta löytyy molemmat. Toi ampparilelu lienee myös jonkun äitiyspakkauksesta 80- ja 90-lukujen taitteesta :)

Mä pahoin pelkään että meilläkin menee vielä vauvan kotiutumisvaatteet uusiks. :( Ostin yhdet puolipotkarit ja bodyn kokoa 44cm kun molemmat aiemmat vauvat on olleet pienikokoisia ja nyt kans epäilty ennenaikaista synnytystä. Mutta jos meneekin lähelle la:ta noi voi olla auttamattomasti liian pienet. :(

Mua arveluttaa kans tuo koko. 50 senttiset olis valmiina kassissa, mutta tarvisko kumminki isompaa?

Mä pakkasin 50cm ja 56cm molemmat mukaan. Pienempi vaatekerta on suunnattu selvästi tytölle värien puolesta ja isompi on puolestaan neutraalimpi, jos sattuukin tulemaan ylläripoika. Meillä tosin tullaan pukemaan tyttö ihan täysin poikaväreihin muutamia saatuja poikkeuksia lukuunottamatta, ensinnäkin mä en tykkää vaaleanpunaisesta (todella räikeä pinkki vielä menee) ja toiseksi me saatiin neljän pojan vaatejäämistöt niin sitä poikaväriähän sitten riittää...

Hei tartteeko sinne sairaalaan mukaan liivinsuojia? Voiko maito nousta niin kohinalla että tarvii vai saako sieltä? Kun liivit mä otan, näitä läpyköitä ei tartte roikottaa enää yhtään ylimääräistä.

Vois niitä muuten ottaa. Mulla ainakin maito noussut aina synnytystä seuraavana yönä... Eli oon sen puoli yötä voinut nukkuu mahalleen. Sitten taas en...

Mäkin laitoin parit mukaan vaikka viimeks nous kunnolla maito kyl vast kotona kolmantena päivänä synnytyksestä.

Takaisin