Mitä mielessä?

Yyh, hirveän pahoinvoinnin päälle iski nyt joku syyslenssu, kurkku kipeä, yskä ja nenä vuotaa. :hungover: Ja näin korona-aikana kun yhdestäkin oireesta pitää mennä testiin, niin tänään sitten ajellaan esikoisen kanssa drive-intestiin. Luojan kiitos esikoinen on jo 8v. ja osaa tehdä kaiken itse ja auttaa missä tarvitsee, pienen taaperon kanssa tämä raskaus+lenssu ois kyllä ihan toivoton yhdistelmä. :angelic:
 
Joo, mä myös oon tässä kohtaa iloinen siitä että isommat lapset on jo oikeesti isompia, tää väsymys vie kyllä tehot niin hyvin että nostan hattua kovasti kaikille joilla raskausolojen lisäksi pieniä hoidettavana! :gen053

Jep, meillä lapsi laittaa monesti mut nukkumaan eikä toisinpäin tämän jatkuvan väsymyksen takia, onneksi se on jo niin iso. Ja kerrottiin eilen sille, niin illalla se pohti jo nimiä pikkuveljelle tai -siskolle :Heartred. Kovasti odottaa että olisi jo isosisko
 
9+3. jäätävä väsymys ja paha olo jatkuu. Töissä tsemppaan ja yritän jaksaa. Olen töissä varhaiskasvatuksessa, joten töitä riittää koko päivälle, eikä ole mahdollisuutta tehdä puolitehoilla hommia tai pitää ylimääräisiä lepotaukoja.

Sitten illaksi kotiin 2v uhmataaperon kanssa. Mun pinna on tällä hetkellä niin olematon, että räjähtelen ihan pienestä sekä lapselle että miehelle. Harmittaa oma olotila ja että puran sen perheelle. Varmaan hormoonitkin vaikuttaa mutta eilen purskahdin vaan itkuun, kun taapero kiukkusi iltapalalla. En vaan jaksa mitään ylimääräistä ja odotan illalla, että pääsen vaan nukkumaan. Menenkin usein lapsen kanssa yhtä aikaa yöunille klo 20 aikaan.

2 viikkoa kun jaksaisi, niin pääsee joululomalle..

Mieskin valitti eilen, että olen laiska ja makaan vaan sohvalla. Räjähdin, että voidaan sitten keskeyttää tämä raskaus, niin helpottaa olotila kummasti. En tietenkään sitä tarkoittanut mutta tosi limiteillä täällä mennään :dead:
 
Mullakin on hermot tosi kireällä. Lisäksi purahtelen itkuun vaikka mistä, monta kertaa päivässä.

Tsemppiä violavee kovasti töihin! Varmasti on raskasta. Mä olen tosi onnellinen kun pystyn tekemään etänä töitä. Olo on ajoittain päivisin jo tosi pahoinvoiva. Jatkuvasti pitää jotain pientä olla syömässä....
 
Tsemppiä Violavee! Muista hakea sairaslomaa, jos on liikaa uupumusta. Kenenkään ei tarvitse olla töissä hammasta purren, jos sen takia kärsii itse ja sitä kautta myös muu perhe. Ota itsellesi se kaikki lepo, mitä tarvitset.

Kurjaa, että puoliso ei tajua, miten väsyttävää raskaana oleminen voi olla. Ehkä hänkin on omalta osaltaan väsynyt, kun teillä on uhmaikäinenkin kotona. Väsyneenä ei kukaan oikein jaksa ottaa toisia huomioon samalla tavalla, kuin normaalioloissa.

Mutta nyt sulle lepoa ja hae tarvittaessa väsymykseen sitä sairaslomaa :Heartred
 
https://www.youtube.com/watch?v=cfn04QUO4B8 Tämmösen ensimmäisen raskauskolmanneksen videopätkän katoin eilen, ja siis oli jotenkin hirveen huojentava kun just eilen kiemurtelin sohvalla menkkamaisissa jomotuksissa, ja sit tossa videolla just mainittiin ne rv 9-10, että näitä voi just esiintyä kun kohtu ottaa kasvu spurttia. Meni muutenkin jotenkin vähän tunteisiin koko pätkä - nauratti ihan, kun en tälläistäkään esikoisen odotuksesta muista o_O
 
Onko jollain tietoa, pitääkö seulontaverikokeiden ja Nt-ultran väliin jäädä joku tietty aika? Neuvolasta ei sanottu muuta kuin, että voi varata tietylle välille seulontaverikokeet. Nyt kuitenkin luin jostain, että verikokeissa tulisi käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Mulla jää vain viikko niiden välille, meniköhän tämänyt pieleen? :nailbiting:
 
Onko jollain tietoa, pitääkö seulontaverikokeiden ja Nt-ultran väliin jäädä joku tietty aika? Neuvolasta ei sanottu muuta kuin, että voi varata tietylle välille seulontaverikokeet. Nyt kuitenkin luin jostain, että verikokeissa tulisi käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Mulla jää vain viikko niiden välille, meniköhän tämänyt pieleen? :nailbiting:

En tiedä pitääkö niiden välissä olla tietty aika, meille verikokeet ohjeistettiin 9+0 ja 11+6 välille ja eka aika ultraan mitä tarjosivat oli 12+3. Käytännössä meillä jää 3 viikkoa siihen väliin.
 
Onko jollain tietoa, pitääkö seulontaverikokeiden ja Nt-ultran väliin jäädä joku tietty aika? Neuvolasta ei sanottu muuta kuin, että voi varata tietylle välille seulontaverikokeet. Nyt kuitenkin luin jostain, että verikokeissa tulisi käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Mulla jää vain viikko niiden välille, meniköhän tämänyt pieleen? :nailbiting:

Mulle sanottiin että pitää käydä 10+0 - 10+6, ymmärsin että oli aika tarkkaa, että kävisin tuolloin. En yhtään muista miten menin edellisessä raskaudessa. Voikohan se olla joku yleisohje, että tajuaa käydä tarpeeksi ajoissa ennen nt-ultraa, että tulokset ehtii tulla?
Edit: mulla nt-ultra 12+6.
 
Muokattu viimeksi:
Onko jollain tietoa, pitääkö seulontaverikokeiden ja Nt-ultran väliin jäädä joku tietty aika? Neuvolasta ei sanottu muuta kuin, että voi varata tietylle välille seulontaverikokeet. Nyt kuitenkin luin jostain, että verikokeissa tulisi käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Mulla jää vain viikko niiden välille, meniköhän tämänyt pieleen? :nailbiting:

Molempiin, sekä labroihin että ultrassa käyntiin annettiin tietyt viikot, ja labroihin kehoitettiin n viikko aiemmin, juurikin, että vastaukset ehtii tulla.
 
Mulle ei myöskään sanottu neuvolassa mitään tarkemmin aikataulusta, pääsin labraan vasta tänään 11+4 ja ultra on ensi viikolla 12+5. Toivotaan, että tulokset ehtii viikossa!

Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilla lukee näin: kromosomipoikkeavuuksien seulonta ensisijaisesti varhaisraskauden yhdistelmäseulonnan avulla (verinäyte raskausviikolla 9+0−11+6 ja niskaturvotuksen mittaus yleisen ultraäänitutkimuksen yhteydessä raskausviikolla 11+0–13+6)
 
Onko jollain tietoa, pitääkö seulontaverikokeiden ja Nt-ultran väliin jäädä joku tietty aika? Neuvolasta ei sanottu muuta kuin, että voi varata tietylle välille seulontaverikokeet. Nyt kuitenkin luin jostain, että verikokeissa tulisi käydä kaksi viikkoa ennen nt-ultraa. Mulla jää vain viikko niiden välille, meniköhän tämänyt pieleen? :nailbiting:


Meillä NT ultra ja seulontaverikokeet samalla reissulla heti ultran jälkeen. Näin meillä tehtiin viimevuonnakin ja näin myös tälläkin kertaa.
 
Kromosomipoikkeavuuksien seulonta ensisijaisesti varhaisraskauden yhdistelmäseulonnan avulla, verinäyte raskausviikolla 9+0−11+6 ja niskaturvotuksen mittaus yleisen ultraäänitutkimuksen yhteydessä raskausviikolla 11+0–13+6.

Meillä on juuri tämä ohje. Ollut jokaisessa raskaudessa :)
 
Onko moni teustä jo kertonut raskaudesta muille? Me meinattiin kertoa jouluna mun esikoiselle ja vanhemmille kun paljastuu joulupöydässä muutenkin... :grin
 
Takaisin
Top