Mitä mielessä?

Sektiosta toipuminen kiinnostaa myös jos siellä muita sektioon päätyneitä ja tästä aiheesta keskustelua löytyy. Itse päässyt tosi vähällä kivuilla ja meinaa sen puolesta olla vaikeakin hahmottaa mltä saa tehdä ja mitä ei. Toisaalta käsketään ottas tosi iisisti ja välttämään rehkimistä ja nostelua, toisaalta sanotaan että kivun rajoissa voi tehdä. Mut ei mulla tee kipeää mikään, ei oo tehnyt missään vaiheessa kotiin päästyä. Koska uskaltaa esim nousta sängystä suorilla vatsalihaksilla eikä aina könyten? Imurointiakin erikseen käskettiin välttää neuvolassa, mut oon kerran kyllä salaa vaimoltakin imuroinut.

Entäs sitten tunnottomaksi jäänyt vatsanahka isolla alueella, onkohan samaa muilla tai kellään kokemusta vaikka aiemmasta sektiosta miten tunto palautunut. Tämä ahdistaa itseä eniten, jos jää tuo koko röllykkä tuollaiseksi, samaan aikaan tunnoton ja kuitenkin kipeä/pistelevä. :help
Mulla on kk sektiosta. Oon treenannut painoilkakin (15kg) ja noussut sängystä suorilla vatsalihaksilla heti kun vain tuntui hyvältä. Ainut mikä aiheuttaa satunnaista kipua on vaunulenkit :woot: ja on mullakin osittaista tunnottomuutta mahassa. Kysynkin tästä sitten kun 2vk päästä on lääkärin tarkastus.
 
Kelpaakohan viestien pommitus salaiseen ryhmään pääsyyn?
Ihan vaan se, että laittaisit tähän ketjuun putkeen kirjaimia?

Tietääkö kukaan? o_O
Katson hakutoiminnolla jäsenen viimeisimmät viestit, kun katson täyttyvätkö kriteerit (5 viestiä muualle kuin muihin mahdollisiin odottajaryhmiin). Viestit tulee kirjoittaa ns. takuuna siitä, että on valmis myös salaisessa ryhmässä kirjoittamaan vaaditut viestit. Ryhmään takaisinpääsyyn vaadittuja viestejä on vähennetty, muttei poistettu kokonaan. Ihan ei viesteiksi lasketa pelkkien kirjainten pommitusta, viestillä tulee olla sisältö.

Terkuin Bella Swan, admin
 
Sektiosta toipuminen kiinnostaa myös jos siellä muita sektioon päätyneitä ja tästä aiheesta keskustelua löytyy. Itse päässyt tosi vähällä kivuilla ja meinaa sen puolesta olla vaikeakin hahmottaa mltä saa tehdä ja mitä ei. Toisaalta käsketään ottas tosi iisisti ja välttämään rehkimistä ja nostelua, toisaalta sanotaan että kivun rajoissa voi tehdä. Mut ei mulla tee kipeää mikään, ei oo tehnyt missään vaiheessa kotiin päästyä. Koska uskaltaa esim nousta sängystä suorilla vatsalihaksilla eikä aina könyten? Imurointiakin erikseen käskettiin välttää neuvolassa, mut oon kerran kyllä salaa vaimoltakin imuroinut.

Entäs sitten tunnottomaksi jäänyt vatsanahka isolla alueella, onkohan samaa muilla tai kellään kokemusta vaikka aiemmasta sektiosta miten tunto palautunut. Tämä ahdistaa itseä eniten, jos jää tuo koko röllykkä tuollaiseksi, samaan aikaan tunnoton ja kuitenkin kipeä/pistelevä. :help

Mulla on myös samaan aikaan tunnoton ja kipeä maharylli, sektiosta kaksi viikkoa. Haavassa on kans kipua, mutta se ei pahene mitään tavallisia askareita tekemällä tai kävelemällä, eikä myöskään helpota kuin lääkkeillä. Kaikkea ponnistelua ja nostamista (vauvaa lukuunottamatta) oon välttänyt.
 
Mulla on myös samaan aikaan tunnoton ja kipeä maharylli, sektiosta kaksi viikkoa. Haavassa on kans kipua, mutta se ei pahene mitään tavallisia askareita tekemällä tai kävelemällä, eikä myöskään helpota kuin lääkkeillä. Kaikkea ponnistelua ja nostamista (vauvaa lukuunottamatta) oon välttänyt.

Tuo yllätti itsenikin, että se navan ja arven välinen alue on myös arka jotenkin "syvältä". Vähän mietityttää ison leikkauksen seuraukset, ettei tulisi mitään kiinnikkeitä tms. Pitää alkaa sitä varovasti hieroa nyt kun haava on kunnolla kiinni.
 
Tuo yllätti itsenikin, että se navan ja arven välinen alue on myös arka jotenkin "syvältä". Vähän mietityttää ison leikkauksen seuraukset, ettei tulisi mitään kiinnikkeitä tms. Pitää alkaa sitä varovasti hieroa nyt kun haava on kunnolla kiinni.
Mä veikkaan että tuo liittyy siihen että vatsalihakset on erkautuneet kasvavan mahan tieltä ja keskellä oleva linea alba on joutunut venymään. Huomasin tuon jo raskausaikana olevan tunnottomampi mutta kipeä alue.
 
Jossain vaiheessa puhuttiinkin siitä, kun raskausaikana maha tuntui jotenkin hassun puutuneelta, tuntoaisti oli kummallinen kun maha koski johonkin. Mulla on sitä edelleen jonkin verran. Huomaan sen kun esim. rasvaan mahaa.
 
Mulla on myös samaan aikaan tunnoton ja kipeä maharylli, sektiosta kaksi viikkoa. Haavassa on kans kipua, mutta se ei pahene mitään tavallisia askareita tekemällä tai kävelemällä, eikä myöskään helpota kuin lääkkeillä. Kaikkea ponnistelua ja nostamista (vauvaa lukuunottamatta) oon välttänyt.

Mulla myös alavatsa jotenkin tunnoton. Sanoivat että on aivan normaalia, että liittyy siihen että leikkauksen yhteydessä katkeaa pieniä hermoja ja voi kestää kuukaudesta jopa vuoteen että tunto palautuu. Mulla nyt kaksi viikkoa sektiosta ja on alkanut tuntumaan myös sellaista ”polttelua” iholla, ehkä se on tunnon palautumista hiljalleen?
 
Takaisin
Top