Mitä mielessä?

KatMa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tähän ketjuun yleistä höpötystä. Mikä mietityttää, huolettaa? Mikä onnistui, mihin olet tyytyväinen? Oliko tänään paska vai paras päivä ikinä?

Itse voin aloittaa. Keskenmenoja kun on takana, niin väkisinkin sen pelko on läsnä, että jos tämäkin menee pieleen. Haluan kuitenkin olla innoissani ja suunnitella elämää niin, että vauva tulee taloon. Murehdin sitten asiaa, jos on jotain murehdittavaa, en liikaa etukäteen. Mutta paremmin sanottu kuin tehty.
 
Paljon ajatuksia pyörii kyllä päässä ja ennen kaikkea ihan valtava onnellisuuden, kiitollisuuden ja liikutuksen tunne. Tämä kaikki tuntuu jotenkin niin oikealta:Heartred

Miten olette muuten laskeneet oletetun lasketun ajan? Mä laskin laskurin mukaan kk kierron perusteella, joka on pidempi kuin normi 28 päivää. Neuvolassa se lasketaan ilmeisesti tuon 28 mukaisesti? Heittoa näissä juurikin 4 päivää (kierto 28 vs 32), mutta näin aikaisilla viikoilla tuntuu että siinä on suurikin ero.

Taidan mennä varhaisultraan asti tuolla itse lasketulla ja katsoa miten oikeana se pysyy:happy:
 
Miten olette muuten laskeneet oletetun lasketun ajan? Mä laskin laskurin mukaan kk kierron perusteella, joka on pidempi kuin normi 28 päivää. Neuvolassa se lasketaan ilmeisesti tuon 28 mukaisesti? Heittoa näissä juurikin 4 päivää (kierto 28 vs 32), mutta näin aikaisilla viikoilla tuntuu että siinä on suurikin ero.

Mä olen laskenut myös oman kk -kierron perusteella, mulla on nyt ollut useampi kierto 27-28pv ja laskin 28 mukaan.
Neuvola laskee aina mun käsittääkseni sen kaikille sen 28pv -kierron mukaan ? Nt-ultrassa se sitten tarkentuu ja sen perusteella merkataan todennäköisempi laskettuaika :) Sen jälkeen sitä ei enää muuteta vaikka rakenneultrassa olisikin joitakin päivien tai viikonkin heitto. Ei ainakaan yleisesti ilmeisesti?
 
Mä olen laskenut myös oman kk -kierron perusteella, mulla on nyt ollut useampi kierto 27-28pv ja laskin 28 mukaan.
Neuvola laskee aina mun käsittääkseni sen kaikille sen 28pv -kierron mukaan ? Nt-ultrassa se sitten tarkentuu ja sen perusteella merkataan todennäköisempi laskettuaika :) Sen jälkeen sitä ei enää muuteta vaikka rakenneultrassa olisikin joitakin päivien tai viikonkin heitto. Ei ainakaan yleisesti ilmeisesti?

Nt-ultrassa tosiaan tarkentuu, mutta siinä on kuulemani mukaan aika isoja paikkakuntakohtaisia eroja minkä perusteella laskettua aikaa muutetaan. Joissain sairaanhoitopiireissä pitää olla useiden päivien heitto, jotta muuttavat laskettua. Itse menen oman kierron mukaan, koska mulla on hoidoilla alkuun saatu raskaus. Esikoisen kohdalla ainakin neuvolassa muutettiin heti mulle oikea la, kun alkion siirtopäivä oli tarkalleen tiedossa ja lisäksi vielä vahvistettu varhaisultrassa.
 
Laskin oviksen/hedelmöittymisen mukaan niin sama la tulee kun tuolla 28päivän kierrolla ja yks vähemmän eli 9. ja 10.7 . Mulla on aiemmin ollu yli 30päivän kierto ja sitte oli 25päivän kierto ja tässä kierrossa ovis oli kp15.

mäkään en oo neuvolaan soitellu, kun meidän neuvolan sivulla lukee vaa että soita vasta kun menkat on 2vkoa myöhässä :meh: että ootellaanpa sitte
 
Tietääkö muut raskaudesta?
Mä kerroin mun siskolle, muut ei tiedä. Lapsille ja töissä kerron vasta jos pahoinvointi alkaa vaivaamaan. Ja silloinkin vain esimiehelle. Mies ei halua kertoa muille, koska ei jaksa mahdollisen pettymyksen tullen selitellä mitään. Ja ymmärrän kyllä.
 
Vielä ei tiedä muut. Luultavasti kerron joillekin kavereille jo pian, koska ihana päästä yhdessä jakamaan vauvafiiliksiä :angelic: Töissäkin saattaa joutua kertomaan jo varhaisessa vaiheessa, mutta ehkä odotan ainakin varhaisultraan, jos sellaiseen päädytään menemään.
 
Meillä on kivinen polku takana hedelmöityshoitojen kanssa ja ollaan pikkuhiljaa kerrottu hoidoista yhä useammalle. Joten nyt myös plussasta on heti kerrottu kaikille matkan varrella tukena olleille, tietävät keskenmenot ja muut vastoinkäymiset joten myös jos tämäkin kesken menisi, ei haittaa että tietävät. Meille on helpompi näin. On ollut mahdoton jatkaa normaalia elämää ja keksiä muka kuulumisia silloin kun ei kuulu mitään muuta kuin uusia käänteitä hoidoissa. Jopa töissä tietää pari läheisintä työkaveria, samoin vaimo on kertonut esimiehelleen hoidoista kun joutunut niin paljon poissaoloja pyytämään.
 
Meillä ei tiedä vielä kukaan, ajateltiin odottaa niin kauan kun vain pystyy kertomisen kanssa.
Töissä kerron vasta kun NT-ultra käytynä ja toivottavasti siellä kaikki hyvin, ellei joku kysy sitä ennen ihan suoraan :happy7

Tämä heinäkuinen on meidän kolmas lapsi joten ei edes ole mitään valtavan suurta himoa huudella vielä, tiedän jo nyt mikä on kaikkien ensimmäinen kysymys kun paljastetaan :happy:
 
Mä tosiaan paljastuin töissä heti alkuunsa viinitarjoilun ansiosta. Nyt siellä tietää jo puolet. Kesällä onnistuin pitämään salaisuuden viikolle 8 asti ja silloinkin vain muutama tiesi.

Muuten ollaan kerrottu perheille kaikista raskauksista heti alkuunsa, siskolle soitin heti tehtyäni testin. Mitä vaan käy, haluan että ne tietää ja voi saada tukea iloihin ja suruihin. Töissä muuten ihan ok että ihmiset tietää, mutta ihan nuorimmille en viitsi kertoa, kun eivät aina osaa suhtautua jos tuleekin surua. Onneksi nuorimmat ei yleensä heti arvaakaan
 
Meillä tietää vain puoliso (ylläripylläri) ja mun hyvä ystävä joka on itsekin käynyt läpi vaikeita asioita raskautumisessa. Ystävän kanssa oon jakanu kaikki lima-, vatsajomo, tallettelu-infot :grin

Omille vanhemmilleni voisin sanoa, mutta odottelen vielä. Puolison vanhemmille ei, koska hänen äiti on aivan kamala juorukello, soittelee kaikkien asiat aina pitkin sukua :meh: katsotaan joulun aikoihin kun nt käyty :grin kuitenkin aiemmin ollu useampi km niin kivempi mennä "pahimman" ajan yli ilman muut tietää, ei tarvi selitellä ja kuunnella sitä voivottelua jos jotain sattuu.
 
Sisko tietää. Jännättiin kesällä yhdessä kun plussattiin parin viikon sisällä toisistamme. Ollut sitten se minun tukeni (miehen lisäksi) tässä prosessissa siitä asti. En olisi varmaan niin paljoa kertoillut ellei sisko säännöllisesti kyselisi kuulumisia tällä saralla.
Äiti tietää että on hoidoissa käyty ja kesän keskenmenosta, mutta sen jälkeen en ole hänelle uusimpia kuulumisia kertoillut. Katellaan nyt ainakin sinne varhaisultraan asti ennen kuin ehkä kerron hänellekin.
 
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Todennäköisesti kerron siskolle ja parille kaverille tiistaina olevan verikokeen jälkeen. Voi olla, että kerron siitä huolimatta miltä se tulos näyttää. Tuntuu vaan jotenkin helpommalta puhua asiasta, kun tiedän jo vähän mihin suuntaan ollaan menossa, jatkuuko raskaus alkua pidemmälle. Muuten odotellaan varmaan muille kertomisen osalta nt-ultraan, jos vain pystytään. Olen hoitovapaalla pojan kanssa, niin töihin ei tarvitse ilmoitella pitkiin aikoihin.
 
Eipä olla puolison kanssa vielä kerrottu asiasta eteenpäin. Toisaalta haluaisin pitää tämän omana tietona mahdollisimman pitkään tai niin pitkää kuin se on mahdollista.

Omalle äidille ja puolison vanhemmille voisimme paljastaa asian ehkä NT-ultran jälkeen.
 
Meillä ei tiedä vielä kukaan, ajateltiin odottaa niin kauan kun vain pystyy kertomisen kanssa.
Töissä kerron vasta kun NT-ultra käytynä ja toivottavasti siellä kaikki hyvin, ellei joku kysy sitä ennen ihan suoraan :happy7

Tämä heinäkuinen on meidän kolmas lapsi joten ei edes ole mitään valtavan suurta himoa huudella vielä, tiedän jo nyt mikä on kaikkien ensimmäinen kysymys kun paljastetaan :happy:

Mikä se eka kysymys yleensä on? Liittyykö sukupuoleen, se tulee itsellä ensimmäisenä mieleen. :happy:
 
Takaisin
Top