Mitä mielessä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja KatMa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ole synnytyksestä vielä kokemusta, mutta ainoa mikä synnytystä ajatellessa huolettaa on nimenomaan se että tajuanko lähteä synnytyssairaalaan oikeaan aikaan ja ehdinkö sinne ajoissa.

Ymmärrän erittäin hyvin tämän. Mulle joskus sanottiin, että kotona voi olla niin pitkään, kun pystyy. Olen itse tätä noudattanut ja lähtenyt sairaalaan heti, kun on alkanut vaikuttamaan siltä, että supistuksissa on selkeä, tihentyvä rytmi ja ei tuntuu, ettei enää pärjää itse.
Ensimmäisen kohdalla olin kotona noin tunnin, kunnes piti alkaa nojailemaan pöytiin ja seiniin aina supistuksen iskiessä. Toisen kohdalla alle puoli tuntia samaan tilanteeseen. Toivottavasti sinulla on sairaala lähellä, ettei tarvitse murehtia ajomatkaa synnytyksen lisäksi?

Toivottavasti sinulla on sairaala lähellä, ettei tarvitse murehtia ajomatkaa synnytyksen lisäksi?

Näyttäisi olevan julkisilla noin 40 min matka, omaa autoa meillä ei ole, mutta katsotaan miten tuokin ratkaistaan. Mahdollisia laina-autoja tai jopa kaveria kuskaamaan tarvittaessa on lähietäisyydellä muutama. Se tietysti ajallisesti lyhentäisi matkaa, enkä ehkä ole kovin innoissani kovissa supistuksissa bussissa matkustamisesta.

Mulla esikoisen syntymä alkoi vesien menolla ja siitä alkaneilla, pikkuhiljaa kovenevilla supistuksilla. Silloinkin sanottiin, että kotona niin kauan kun pystyy olemaan. Muistaakseni reilu 3h oltiin siinä vielä kotona ja mielestäni supistukset oli jo todella kipeitä, enkä pystynyt niiden kanssa olemaan enää kotona. Meillä on noin tunnin matka sairaalaan ja kerittiin olla siellä vielä noin 6h, ennenkuin poika oli ulkona. Eli sanoisin, että supparit on kyllä niin kivuliaita, että sinne sairaalaan kerkiää ensi synnyttäjät ihan hyvin :) tietysti jos lähisuvussa on näitä syöksysynnytyksiä, kannattaa varmaan lähteä nopeammin.

Mua huolettaa tuleva synnytys jo nyt.. ensimmäinen kesti alle 4h ja toinen alle 2h. Ne ovat olleet todella rajuja ja siksi tavallaan pelottavia, kun ei kykene yhtään olemaan kehonsa kanssa synnytyksessä läsnä. Oma äiti sai meidät kaksi viimeistä siten, että mä synnyin autoon ja pikkuveli saunaan, kun edes ambulanssi ei ehtinyt paikalle. Toivottavasti ei ole sama edessä.

Jännittää vielä lisäksi se, että tulevan synnytyksen takia kudosvauriot pahenevat, joita sain viime synnytyksestä.

Onko kellään muulla ollut nopeita synnytyksiä takana tai oletteko saaneet lieviä laskeumia?

Mulla on lievä laskeuma ja sen tuntee, kun paikat on painuneet kasaan. Mulla kylläkin johtuu liian pitkästä 2.5 tunnin ponnistusvaiheesta. Lantionpohjalihas treenillä saa hyvin kuriin, mutta ei sitäkään jaksais kokoajan.

Onneksi näihin löytyy leikkauksia, sitten kun lapset on tehty. Lievä laskeuma ei ymmärtääkseni välttämättä pahene jos vähänkin treenaa lantionpohjalihaksia. :happy:

Mulla ei ole synnytyksestä vielä kokemusta, mutta ainoa mikä synnytystä ajatellessa huolettaa on nimenomaan se että tajuanko lähteä synnytyssairaalaan oikeaan aikaan ja ehdinkö sinne ajoissa.

Kyllä varmasti tajuat lähteä sairaalaan , sitä en epäilis yhtään. :grin

Mulla on lievä laskeuma ja sen tuntee, kun paikat on painuneet kasaan. Mulla kylläkin johtuu liian pitkästä 2.5 tunnin ponnistusvaiheesta. Lantionpohjalihas treenillä saa hyvin kuriin, mutta ei sitäkään jaksais kokoajan.

Onneksi näihin löytyy leikkauksia, sitten kun lapset on tehty. Lievä laskeuma ei ymmärtääkseni välttämättä pahene jos vähänkin treenaa lantionpohjalihaksia. :happy:

Jep, sama homma täällä. Treenailulla olen saanut hoidettua lihakset niin hyvään kuntoon, etteivät ne ole koskaan olleet näin vahvat. Tämä myös auttanut laskeumaan ainakin tuon toisen lapsen jälkeen. Toivottavasti myös kolmannen :)

Ihanaa, kun sulla on noin mutkaton suhtautuminen asiaan. Mä aina pelkään kaikkia leikkauksia ja toimenpiteitä. Pitäis varmaan itsekin suhtautua siten, että leikkurin kautta sitten, jos on tarpeen, niin onpahan laitettu paikat uusiksi ja ihan vimpan päälle :grin

Jep, sama homma täällä. Treenailulla olen saanut hoidettua lihakset niin hyvään kuntoon, etteivät ne ole koskaan olleet näin vahvat. Tämä myös auttanut laskeumaan ainakin tuon toisen lapsen jälkeen. Toivottavasti myös kolmannen :)

Ihanaa, kun sulla on noin mutkaton suhtautuminen asiaan. Mä aina pelkään kaikkia leikkauksia ja toimenpiteitä. Pitäis varmaan itsekin suhtautua siten, että leikkurin kautta sitten, jos on tarpeen, niin onpahan laitettu paikat uusiksi ja ihan vimpan päälle :grin

Mäkin tunnustan olevani vähän leikkauskammoinen... Mun äiti leikkautti kuitenkin laskeumat ja elämästä tuli ihan hyvää sen jälkeen, niin siksi olen optimistinen asian suhteen. :thumright

Kävin labrassa ja nyt jännään, et paljonko on hcg :smiley-angelic001.
Sain viime viikolla lähetteen, kun muuta neuvola ei pystynyt puhumisen lisäksi tarjoamaan. Tähän saakka pystyin panttaamaan, tänään tuli olo, et saatava tietää. 6+1.

Onko muilla dopleria? Ootteko kuunnelleet löytyiskö sydänääniä? Mä kokeilin tänää ja pienen etsinnän jälkeen löyty :Heartblue tänään ultran mukaan 8+5. Oon hoikka ihminen ja neljä lasta ennestään niin tiedän mistä hakea niitä ja miltä ne kuulostaa. 160 kieppeillä molemmin puolin näytti sykkeeksi :angelic:

Onko muilla dopleria? Ootteko kuunnelleet löytyiskö sydänääniä? Mä kokeilin tänää ja pienen etsinnän jälkeen löyty :Heartblue tänään ultran mukaan 8+5. Oon hoikka ihminen ja neljä lasta ennestään niin tiedän mistä hakea niitä ja miltä ne kuulostaa. 160 kieppeillä molemmin puolin näytti sykkeeksi :angelic:

Meiltä löytyy dopleri edellisestä raskaudesta , pitäski kokeilla löytyskö sykettä, en kyl sikäli oota et kuuluu viel. :woot::)

Argh. Miten ärsyttävää kun pelottaa ja huolettaa koska on selkäkipujA. Ei pysty oleen ollenkaan rauhassa.. mites muut pystyy kivut ottaan? Oonko ainut joka miettii liikaa ja pahinta? Eka neuvola oli tänään, rv8+0 ja syke näky 6+5

Argh. Miten ärsyttävää kun pelottaa ja huolettaa koska on selkäkipujA. Ei pysty oleen ollenkaan rauhassa.. mites muut pystyy kivut ottaan? Oonko ainut joka miettii liikaa ja pahinta? Eka neuvola oli tänään, rv8+0 ja syke näky 6+5

Kyllä ne kivut huolestuttaa, koitan vain ajatella että menee miten menee, stressaaminen ei asiaa auta :sad001 Kasvukipuja luultavasti.

J3nni ja Kattiska, minkä merkkiset dopplerit teillä on, kun noin hyvin jo toimii? Tekisi kans mieli hankkia... Kuinkahan varhain sillä voi saada jotain kuulumaan, kun on jonkin verran tuota löllöä tuossa navan ympärillä :oops:

Mä testasin 8+3 ja löyty kyllä reipas syke näytölle, mutta en sitä itse kuullut. Kuulin vain oman rauhallisen sykkeen :hilarious: mulla on tuota löllöä tuossa, jääny aiemmista ja onnellisuus tehny osansa, myös vauvan sijainti voi vaikuttaa, mutta samantyyppisillä kuin minä, on kuulunut rv 9-10 jo hienosti. :happy: Ei se löllö niin läpipääsemätön ole, yleisin syy on enemmänkin sijainti kuin kantajan paino.

Kyllä ne kivut huolestuttaa, koitan vain ajatella että menee miten menee, stressaaminen ei asiaa auta :sad001 Kasvukipuja luultavasti.

J3nni ja Kattiska, minkä merkkiset dopplerit teillä on, kun noin hyvin jo toimii? Tekisi kans mieli hankkia... Kuinkahan varhain sillä voi saada jotain kuulumaan, kun on jonkin verran tuota löllöä tuossa navan ympärillä :oops:

Miulla on käytössä kuvan mukainen setti ( lainasin kuvan netistä kun en jaksanu nostaa persettä sohvalta ) :laughing021

Tässä kohtaahan alkio majailee tuol lähempänä häpykumpua kun napaa mut noi dopplerit on kyl hyvin kaks piippusia et hankkia vai ei . Kun toisilla se vaan lisää huolta ja stressiä kun välillä sykettä voi olla hankalampi esim löytää niin sitä äkkiä voi säikähtää.
Tossa meijän dopplerissa on kyllä kiva kun voi nauhoittaa puhelimeen sitä sykettä , kuuluu ääni ja piirtyy käyrä puhelimen näyttöön. :)

Liitteet

• A059BA53-84A4-485B-9916-4009FF0E8CF8.jpeg
    A059BA53-84A4-485B-9916-4009FF0E8CF8.jpeg
    50 KB · Katsottu: 18
Meillä on nt-ultra vasta joulun jälkeen 28.12. kun 11+0 tulee täyteen just vasta aaton aattona. Mut mennään 22.12. kurkkaamaan yksityiselle et kaikki on edelleen kuten pitääkin, jotta voidaan jouluna kertoa raskaudesta mun vanhemmille, siskolle ja ehkä myös mun 8v. esikoiselle. :)

Kyllä niitä kipuja on. Olen tässä selkää itse venytellyt ja tehnyt etätöitä sängyssä :grin lämpötyynyt auttavat noissa alun kasvukivuissa ja suosittelen kyllä kokeilemaan niitä :) Kivut helpottavat yleensä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, joten toivottavasti pian alkaisi olla pahimmat tältä erää ohitse.

Mä pelkään, että oikea lonkka ja iskias alkavat tuossa viimeisellä kolmanneksella äksyilemään. Pitää siksikin tässä oikein urakalla venytellä paikat auki, sillä liittyvät minulla kehon oikean puolen jumeihin.

Takaisin