Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäki on huokassu helpotuksesta että yhtään juhlakutsuu ei oo kesälle tullu, kunnes sitten eilen tuli serkun+perheensä synttärikutsu... jotkut isommat pippalot ilmeisesti kun on oikein erillinen juhlapaikkakin (kuka aikunen ees viittii pitää tollasia "synttäreitä"??). Jos jotai 60 / 70 / 80 täyttää niin ehkä jotkut kahvitukset voi pitää, mut muuten en oikein ymmärrä et täytyy jostai omasta 40v täyttämisestä nostaa kauhee meteli :rolleyes: En itekää oo juhlinu omia synttäreitäni sitten sen ku olin 20v... enkä ees valmistumista (paitsi yo-juhlat muttei mitään sen jälkeen).

no jokkut tykkää juhlia :) esimerkiks minä.mä tykkään laitella niitä ja musta on ihanaa saada kaikki läheiset ihmiset,sukulaiset ja ystävät,hyvällä tekosyyllä kasattua kasaan :) pidettiin 3 mun ystävän kans yhteiset isot kolmekymppiset ja ne oli ihan huiput kemut,semmoset mitä mummona viä muistella :) tätä arkee saa kuitenkin elää noin 95% ajastaan,niin juhlat sillon tällön tekee ihan hyvää :) en ny kyllä ihan tällasta juhlaputkee sentään minäkään kyllä olis tähän väliin kaivannu :eek: o_O mut jotenkin tuntus tyhmältä pitää esim omat valmistujaiset nimiäisten kans samaan aikaan jne...pitää kattoo miten tää tästä muotoutuu.

Ei mullakaan mitään juhlimista vastaan ole, synttäreistäkin saa aina yhden hyvän syyn juoda viinaa hyvällä porukalla vaikkei siin vanhenemisessa mitään hienoo ookkaan.. :grin

Täytyy varmaan päivitellä kuulumisia, kun toi viimesin oli niin ankee. Olin kyllä niin aallon pohjalla, ettei paljoo aurinkoo nähny, pariin viikkoon. Asiaan auttoi kuitenkin se, että sain mieheni kuuntelemaan ajatuksiani. Ja siittä sitten pikku hiljaa mieli parani. Mutta hormoneita syytän siis 100%. Mulla on parikymppisenä ollu paha masennus, josta nousin mieheni avulla "elävien kirjoihin". Tämä kokemus taustalla pelkäsinkin, että taas mennään ihan pohjamutiin. Mutta tää oli nopee keissi, luojan kiitos. Mainitsin neuvolassakin kuitenkin asiasta, tarjosivat ammattilaisapua, josta kieltäydyin. Nyt on siis taas ihan "normaali" olo. Mutta sen kyllä sanon, että siihen masennukseen on niin perkeleen helppo vaan vajota, koko ajan vaan syvemmälle, ajattelemalla kaikkee negatiivista. Sieltä on jokaisen noustava itse. Puhuminen auttaa, mutta kyllä se isoin työ sen oman mielen kanssa on tehtävä ihan itse. Etsin tietoa netistä raskausmasennuksesta ja aavistuksen järkytyin, kun eräässä raskausajan masennuksesta kertovassa tekstissä oli viitattu MUN aiempaan kirjoitukseen täällä VAU-forumissa, siis kun odotin esikoista! Ja mulla silloin mitään masennusta ollu, eikä kyllä tietääkseni niillä muillakaan jotka siihen ketjuun kirjotti. Löytyy siis edelleen tuolta 2010 helmikuisista "Jos ei jaksakaan intoilla"-ketju.

Eka raskaus oli fyysisesti tosi raskas, niin eikös tää ole lähinnä ihan loogista, että tämä toinen on sitten henkisesti :)
On kyllä tehny niin viinaksia mieli, ettei pieni tosikaan. :grin Sain miehenkin tajuamaan, että voi juoda ne kaljansa jossain muualla kuin kotona, että mä en jaksa sitä läträämistä kattella, kun itellä ollu hermot ihan riekaleina ja janottanu kans ihan helv.... Sekin helpotti:)

28.viikkoa sitten mennään ja viimeinen kolmannes on alkanu. Tuntuu aika makeelta, että kun katsoo taaksepäin niin tää puoli vuotta on menny kyllä tosi nopeesti. Oon taas kahdeksatta päivää polttamatta putkeen. Kaippa sekin joku saavutus. Mahas käy semmonen hulina ja potkii jo kovaa. Jalka pullistuu ihon läpi ihan selkeesti. Ja taas odotellaan jättivauvaa! Vielä isompi kuin ensimmäinen. Sf-mitta viikolla 27: 29cm!!! Verrattuna esikoiseen 4 viikkoa edellä kasvussa. Että saapi nähdä tarviiko elokuuhun asti kärvistellä. Mutta en todellakaan uskalla tuudittautua mihinkään heinäkuun vavvaan kuvitelmissani, kun ekakin meni 17 päivää yli lasketun. Enkä odota sokerivavvaa. Ei siis ole raskausdiabetestä.

Oliks Pommiina ja Åke elokuun odottajia kans?

Hitto, meillä on kaikki valmina. Ihan kaikki. Mitään ei tarvii hankkia eikä laittaa. Pinnasänkykin on kasattu. Mitään ei tarvii muutaku odottaa. Onko se sitte hyvä vai paha, en tiedä. Voi tulla tylsää. Mutta toisaalta, tätä menoo, mä oon kohta niin valtava, etten jaksakaan mitään tehä enää. Ja kai sieltä joku inkkarikesä vielä pukkaa päälle, huh huh.

Steriloinnista puhuttiin neuvolas myös. Onnistuu kuulemma helposti, kunhan teen itseni kanssa selväksi sen lopullisuuden. Neuvola-lääkäriltä saa lähetteen ja se tehään yksityisellä. Tapoja on monia, mitään meriselvitystä en asiasta vielä saanut. Sektion yhteydessä se voidaan myös tehdä. Täytyy perehtyy asiaan myöhemmin...

Nyt ei jännitä enää mikään muu kuin, että kääntyykö mukula oikeinpäin. Siis että olis pää alespäin. Ihan helvettiä se mahan päältä kun väkisin käännetään/yritetään kääntää. Synnytys ei pelota eikä jännitä. Synnytystapasuunnittelu onneks viikolla 37.

Kymppikilo on nasahtanu jo päälle. Ja toinen kymppi ehtii vielä tuleen kevyesti. Ihan niinku esikoisestakin. Tiedossa siis laihis ainakin syksylle ja talvelle. Ranta(pallo)kuntoon kesälle 2015?

corolla, Mahtava kuulla että oot selvinny siitä paskasta vaiheesta ja kuiteskin noinkin nopeesti! Ja niin kuin tossa sanoit niin kylhän se näin on että pääasiassa se selviytyminen on itsestä kiinni, mutta kyllä se apu on myös tärkeessä asemassa ja hienoa että sun miehes oli sun tukena.

Joo kyllä tää aika on rientäny melkosta vauhtia ja yhtä lujaa sais mennä loppuun asti! Me ollaan muuten åken kanssa heinäkuisia, että pikkusen aiemmin ois tarkoitus poksahtaa kuin sulla.. :wink HUOM! Olis tarkotus!! :grin

Joo ja kuule täällä kans kiloja pukkaa kiitettävää vauhtia, ihan sama mitä sitten teenkin! Mut ihan sama, kyl sitä kerkii laihdutteleen sitten! :rolleyes:

hienoa corolla että siä on asiat paljo paremmin nyt!! :)

joo täälläkin kerätty painoo ihan kivasti; vaaka menee jo reippaasti yli 80kilossa :confused: lähtöpaino 65...hups.

täällä kunnon huoltoaamu takana.oli ensin neuvola+neuvolalääkäri ja si viä äippäpolilla kokoarvioultra...tiedossa siro normaalikokonen tyttö ja lantiossa tilaa kuulemma hyvin tulla.onneks,pelkäsin sitä jättivauvaa kun suvussa niitä viiskilosiakin löytyy...tulokas oli jo kiinnittyny,ja alkaa paikat kypsyä ja olin jo sormelle auki :eek: mut sitähän ei tiiä silti tuleeko se ny vai juhannuksena vasta o_O haluisin kyl tietää,tietyllä tapaa stressaa se kun ei voi vaikuttaa... samoin kokeili kuinka väliliha joustaa kun kammoon siihen eppariin joutumista,tällä hetkellä näyttäs ainakin siltä ettei tarvii :)puuh.yks pelko vähemmän siinäkin...kaikki hyvin siis ja voi olla silleen rauhallisin mielin synnytystä kohtaan :)

en ny si tiä haluisinko heti eroon tästä pallosta vai toivonko ettei ennen siskon häitä sentään tulis... :p alkaa vaan käydä tää lomailukin tylsäks,ootella vaan miestä töistä kotiin koko päivä...plää o_O

en halua valittaa,mut mulla on tylsää.nyt kun ei oo kouluhommia ja vauvajutut ei hotsita,mihkään ei voi oikein lähtee kun on kun halvaantunu muumi sitten kohta,niin oon vaan himassa vankina.kaikki lehdet ja palstat jo selattu ja kello vasta puol kaks...voishan sitä joo siivota mut ei se ny mitään kovin hehkeetä tekemistä kyllä ole.wää.

teoriassa on joo; vauvalla vaan ei oo mitään kiirettä kyydistä pois o_O mä niin haluisin tän kuun puolella eroon tästä raskaudesta,oon ihan kyllästyny koko paskaan jo,mutta veikkaan et mun tuurilla tästä tulee juhannusvauva ennemminkin o_O

vähän on hidasta hommaa yrittää mitään tehä,oon ny saanu revittyä lakanat sängystä,haettua ihan pakolliset kaupasta ja pestyä koneellisen pyykkiä ja hinkattua sohvasta karvat.siinä aina kestää,kun on tommosta kudottua kangasta ja meillä on 3 kissaa...oikee karvakuorrutus taas oli.mitenkähän toi vaavi,tukehtuuko se johkin kissankarvakeuhkoahtaumaan?

ny pitäs alkaa imuroimaan ja selkää ja liitoksia jo hieman särkee.äh.ja sitten pitäs viä tehä huominen ruoka ja pestä lattiat.ja värjätä tukka.yhyy.

Ihmettelen kans tota kissankarvan kaikkivoipaisuutta.... miten seki on mahdollista, että uusissa vaunuissa on vaunukopassa useita isoja tolloja karvaa, kun vaunuja pidetään huoneessa missä ovi lukossa ja kissat pääsee sinne vain korkeintaan nopeesti käymään sillon kun minäki menen? + vaunussa on kaikki peitteet päällä ym ja silti niitä tolloja on siellä SISÄLLÄ o_O

joo kissankarvassa on jotain mystistä :grin niitä on uudessa voirasiassakin...jossain niitä leijuu väijymässä tilaisuutta hyökätä johkin mihin niitä ei kaivata :p

onpa ollu hulinaa pari päivää...kissat käytetty huollossa (=hammaskiven poisto),gradusta tuli vihdonkin pisteet ja pystyin hakeen papereita ja pankistakin soitettiin et saatiin lainapäätös jos haluttas vaikka sitä omakotitaloo kattella...huomenna synttärit ja kampaaja. :) ei huono!

ensin mää narisin ettei oo mitään juhlia,ja ny sitten oliskin yliopistolla valmistujaisjuhla.mut sepä on 13.6. kun LA on 5.6. et en ny si tiä uskaltaako tonne ees haaveilla osallistuvansa...o_O äh.

Joo pystyn kyl samaistuun noihin kissankarvoihin!! Täällä on vaan yks mirri, mut sekin pitkäkarvanen, joten voi luoja sitä karvan määrää.. Ja se on viel niin kiva kun meillä tällänen musta-harmaa sisustus niin noi valkoset karvat oikein korostuu hyvin sohvasta sun muista.. :rolleyes:

Hellooo äkäpussit :) Mä oon ihan pihalla teidän jutuista, mut aattelin kuulumisii kertoo kun oon ollu kateis nii pitkän aikaa. Elikkä siis päin persettä menee kaikki. Tytön syntymän jälkeen ollaan vaan riidelty. Ja mulla on voimat ihan loppu. Hoidan lapset yksin ja kämpän. Samalla pitäs yrittää miettii mistä sais nopeesti lisää rahaa ja kämpän et pääsis täältä helvetistä äkkiä pois. Mä oon ollut kauhees kuumees ja molemmat lapset ollu niin räkäsiä et tullu valvottuu öitä... Tuntuu ettei tälle paskalle oo tulossa loppua ja en millään jaksais järkeillä ja aatella ku haluisin vaan olla ja levätä. Viime yönäkin hurjat kolme tuntia unta. Lapset on ihania niistä en valita, mut toi ukko tekee kaiken vitun hankalaks. Mulla ois niin paljon helpompaa jos sais olla yksin ettei koko ajan tarvii vääntää. Tällä viikolla on lastenvalvoja enkä tiedä edes tunnustaako toi kusipää isyyttä et pitääkö sekin laittaa käräjille. HUOH ! Voisko aurinko paistaa joskus tähänkin risukasaan ??

^ Yritä nyt vaan mahd pian hankkia se kämppä, se varmasti helpottas jo paljon! Ja kerro tuosta tilanteesta jollekin (lastenvalvoja,sossu...?), yksin voi olla hankala pienten lasten kanssa järkkäillä noita asioita. Älä pitkitä nyt yhtään enää!

Pakko se on johonki ottaa yhteyttä ku täs ei oo mitää järkee enää. Eikä asiaa tee helpoks nuo rakkaat naapurin mummot. Eilen sain hirveet vittuilut siitä kun en oo koko päivää kykkinyt piha hommissa. Niin siis mulla on iso omakotitalo siivottavana ja täys työmaa kahden lapsen kans. Eihän mun aika riitä kaikkeen ! Ja suoraan sanottuna mua ei vittuukaan kiinnosta kaivaa anopin kukka puskia perse pystyssä ! Mä haluun tältä helvetin pihalta pois ja nopeesti

Cranberry, Kiva kuulla susta pitkästä aikaa, oonkin monesti miettiny et mitenhän sä voit ja mitä teille kuuluu! Mut tosi harmillista kuulla ettei siellä oo edelleenkään asiat parempaan päin, hieman ehkä herättelin toiveita et siellä ois ukkokin tullu järkiinsä tytön syntymän jälkeen, mut turha luulo näköjään.. Oon kans sitä mieltä et nyt kyllä riuhtaset itestäs pienet voimavarat siihen et otat asiat puheeks jonkun apua tarjoavan tahon kanssa jotta saat asiat hoidettua kuntoon niin että pääsisitte mahdollisimman pian lasten kanssa pois, tiedän se tuntuu ylitsepääsemättömältä ja todella vaikeelta, mutta kun sen oot tehny ja ootte päässy alotteleen sitä uutta elämää uudessa kodissa, ilman sitä ukkoo ja vittuilevia mummoja niin oon aivan varma siitä että se aurinko rupee paistaan sinne risukasaankin! :) Koita jaksaa ittes ja lastes takia! Kovasti tsemppiä!:Heartred

No tänää kaveri vie mut käymään sen kaveril jol on pieni poika kans ja sil on ollu tälläst kakkaa myös ukon kaa ni oli luvannu mua auttaa ku tietää miten kaikenmaailman lappui täytellään. Onneks kaveri pitää huolta :) Se vahtii et muistan syödä jopa. Ja sain kovin erikoisen mielipiteen viikonloppuna. Et tällänen teini yh äiti pitäs ampuu ladon takana sillä mä en voi olla hyvä äiti ja oon muutenki paska ihminen ku en oo saanu perhettä pysyy kasassa

Hienoa! Kyllä se siitä lähtee! :) Jokainen tarttee joskus niitä ystäviä jotka potkii vähän perseelle.. :rolleyes:
HAHAH! No johan on jollain mielipiteet, voi hyvä luoja sentään! :grin No siinä tapauksessa meitä paskoja ihmisiä on paljon, jos toi kerta on sen mitta.. :wink Kai ymmärsit vaan nauraa asialle? Meinaa tollanen kommentti ei voi tulla kyl aikuisen suusta tai sitten on jotain pahasti vialla.. :grin

Kyllä ihan aikuisen suusta ! No enhän mä osannu edes vastata siihen ku järkytyin nii et joku oikeesti sano et pienten lasten äitei pitäs ruveta ladon takana ampumaan ! Siis mää en osannu ku mollottaa huulipyöreen ja ihmettelin et onks toi ihan terve !

Takaisin