Mitä jos vaan vihaa olla raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja corolla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tää pikkuihminen reagoi selkeesti vaan musiikkiin ja isin puheeseen :) Voi olla ettei ihan vähästä säikähdä kun meillä on koko ajan niin kova meteli kotona ja töissä. Musiikki soi melkeen 24/7. Vauva parka!

Ei tie mistä päästä alottais. Vituttaa jo ties monettako päivää. Miehen kans sukset ristis. Tämä alkoi siitä, kun parisen viikkoa sitten sanoin, että tarvisin hieman enemmän tukee tän raskauden aikana, erityisesti sen takia, että pystyn olemaan polttamatta. Siitä alkoi sitten ihan hirvee show. Mies on yrittäny olla polttamatta, mutta ei pysty. Ja jos ottaa yhdenkin kaljan, niin senhän on pakko mennä röökille. Ja sehän juo joka viikonloppu. Mikä sinänsä ei oo koskaan haitannu, kun ei se baareissa notku ja luotan siihen sata rossaa. Pitkä yhteinen historia takana ja monta vastoinkäymistä selätetty.

Mutta perkele,kun se vois vetää vaikka askikaupalla töissä ja kaikkialla muualla, niin miks tarvii kotona polttaa?
Mä en kestä. Vittu joudunhan mäkin taisteleen koko ajan sitä himoo vastaan, niin miksei se voi tosissaan yrittää? Tämän lisäksi se on alkanu valittaan IHAN joka asiasta. Mikään ei oo hyvin. Hirveetä kitinää koko ajan. "Mulla on pää kipee, mulla on selkä kipee, mä olen lihava, mulla ei oo hermoja ollenkaan, töissä on vaikeeta" jne. Yhtä ainutta positiivista asiaa en oo kuullu sen suusta moneen viikkoon. Se kiukuttelee meidän 4 veelle ja paiskoo ovia.

Sitten voi helvetti sentään, se löysi siitä odotusajan kirjasesta, missä on selitetty mitä tapahtuu joka viikko (isälle ja äidille omat puolet kirjasta), niin kohdan missä kerrotaan isyyshormoneista (viikko 20.). Oireitahan siis voi olla pahoinvointi, mielialan vaihtelut, uupumus, krampit, lihominen... Niin tällä se nyt selittää sitten käyttäytymistään, joka on 5-vuotiaan tasolla. Ja mun pitäis olla nyt sen tukena, kun sillä on niin vaikeeta. Voi vittu mua vituttaa. Ja se saatanan paskiainen sai tänkin käännettyä jotenkin mua vastaan, kun ainut asia mitä pyysin oli että tukis mua hieman enemmän. Ei sanat merkkaa mitään, teot ne on mitkä ratkasee. Kyllähän se edellisessäkin raskaudessa jakso aina lässyttää, että kyllä mä oon sun tukena, mutta silti veti joka viikonloppu kännin ja taas meni sitä tupakkia...

Perkele, että kunnon känni tekis nyt terää. Millä helvetillä mä saan nyt pääni nollattua? Käyn lenkillä ja siivoon kun hullu, mikään ei auta. Muutama rööki taasen menny, ei täs tunnu pystyvän olemaan ihan nollalinjalla ton röökin kans.
Voi vittu MUN pitäis olla SILLE tukena, ihan niinku vittu se olis raskaana. Voi vittu.

Huh :o No eipä kuullosta kovin herkulliselta toi tilanne teillä corolla. En ihmettele että on sukset ristissä jos on noin erilainen näkemys tilanteesta! Ehkä te voisitte molemmat olla toistenne tukena niissä asioissa missä tukea tarviitte?

huhhuh tosiaan! Kuulostaa kyl tosi paskamaiselta! Siis jumalauta jos mun ukko heittäytys tollaseks marttyyriks täs raskausaikana niin mä varmaan oikeesti repisin siltä pään irti!! Ja se tietää sen, siks ei pahemmin uskallakkaan valittaa mistään.. :grin Ei maar, mut toki sen ymmärtää et onhan niilläkin välillä oikeus olla uupuneita ja paskalla fiiliksillä, mut rajansa kaikella! Ja tosi inhottavaa ettei ukkos yhtään viiti yrittää tukee sua tossa röökihommassa, vaikeeta joo varmasti ois, mut niinhän se on sullakin! Ja mä viel tiedän kokemuksesta et se auttaa ihan helvetisti kun toinen ei sauhuttele.

Kiitos tsempistä, mutta ei onnistu. On niin tulenarka tää tilanne. Ja suoraan sanottuna, mä en pysty olemaan nyt kenenkään tukena. Ensimmäistä kertaa 11 vuoden yhteisen historian aikana, musta tuntuu, että mulla olis nyt vaan niin paljo helpompi olla ilman sitä.

Mä en yksinkertasesti vaan jaksa kuunnella enää tota kitinää. Riittää, että tuolla 4 veellä on murheita milloin mistäkin tulitikun kokoisesta asiasta, mikä sinänsä on normaalia LAPSELLE. Mullahan kohta kahden sijaan 3 lasta!

Voin kyllä kuvitella miten vaikee toi tilanne voi olla. Onko sulla corolla muita läheisiä joilta voit saada sitä tukea mitä et mieheltä saa? Eihän se tietenkään oo sama asia mutta vois olla tyhjää parempi. Luulis että se sun mieheskin ymmärtäis että jos röökinpolton lopettaminen on hänelle vaikeeta niin kuinka vaikeeta se on sulle kun sua painaa kaikki raskausajan vaivat, huolet ja stressi. Varmasti olis molemmille helpompaa olla yhessä polttamatta!

Corolla, Meil oli ihan samanlaista ku ootin esikoista. Ukko alkuu lupas ettei juo ja polta, mut paskan marjat. Kaksin käsin kittaili ja poltti. Lähti kavereiden kaa reissuun niin, että ilmotti päivää ennen et moro mä meen. Ja monesti teki niin ettei tullut kotiin perjantaina kun oli iltavuoro vaan meni kaljalle. Mä lämmitin saunan valmiiks sille ja tein ruokaa ym ni tuli tekstari vaan ettei tuu kotiin. Ekan kerran sen raskauden aikana tuki mua synnytyssalissa. Sillon vasta oikeesti tuntu et se on henges mukana. Mä vaan koko ajan itkin ja väsyin ja aattelin et sen on vaan hankala suhtautuu asiaan ku ei tiedä miltä musta tuntuu. Siinäpä oli hyvä pohja mun masennukselle. No nyt taas on ollut eri meininki. Tosin välillä mietin et välittääkö vieläkään mun olosta... Mut toivotaan et teidän asiat selkiintys ja se sun mieski tajuis tukea sua ! :)

Åke, Miehet ei todellakaan vois olla raskaana ! :grin Ne ei kestäis ees menkkoja ! :grin Ja mustakin tuntuu et oon tolle ukolle enemmän äiti ku vaimo :p

Mun täytyy kyl ny avautuu taas... Mä en jaksa kun toi vauva liikkuu. Se sattuu ihan saakelin paljon :sad001 Ja oon tänää ollu tosi uupunu ja sanonu ukolle et haluun vaan olla... No oonko saanu olla ? EN ! Ärsyttää ku se kattelee puhelinta vaa ja ei tee mitään muuta... Ja voitteko kuvitella et meidän oikee super täti on nyt kutsuttu tänne myös ! Kummallisesti tulee keskellä viikkoo käymää 200 km päästä... Ihan ku tos anopis ja anopin äidis ei ois tarpeeks !! :confused:

No mies oli sitä mieltä et mun pitäs vaan suoraan sinne äippäpolille soitella ja kysellä jos tulee jotain eikä neuvolan kautta hoitaa enää mitään o_O En nyt oo soittanut kun vauva on vauhdikkaasti liikkunut. Mut en ymmärrä miks se nyt sattuu niin kamalan paljon :sad001 Ja siis mulla oli mun sohvapeitto masun pääl ni peitto vaan heilu kun se pyöri :eek: Siis mahan liikkeet näkyy nyt jotenki extra hyvin ja mua vähän inhottaa kun tekee kipeetä ja siiis melkee vois erotella sormet ja varpaat kun on nii selkeesti se liikkuminen näkyvissä o_O:eek:

Ja super täti lens tietty tänne kyttäilemään mun touhuumisia.... HUOH... Mua ei kiinnosta nähä sitä eikä puhua sille, mut arvaa vaan änkeekö tosta ovesta. Ja parasta tässä mummojen hoito järjestelyssä on nyt se et valitti et "hoidatan" lastani TURHAAN :mad: Anteeks vittu mitä !? He itse veivät eilenkin ton mukulan ja ei kysytty multa mitään. Nyt MINÄ olen tuputtanut muka lasta heille. Siis voi jumalauta perkele mulla sieppaa ! :mad: Tänään sanoin ukolle et poika jää tänne eikä kukaan tuu kylään et vittu mä synnytän sit vaiks himassa tän toisen, mut jumankekka mua ei todellakaan ruveta morkkaamaan HEIDÄN järjestelyistään. Siis edes MUN OMA äiti ei oo noin paha vaik se on kauhee kontrolli friikki ! Mä oon jo ihan puhki tästä päivästä ja teen illalla varmasti kuolemaa, mut en ihan oikeesti kestä enkä jaksa kuunnella tollasta sontaa just nyt !

Ärsyttää tosi paljon et ny muka hyväkskäytän niitä... En voi vaan tajuta.. Mut on tää ollu oikeesti sika rankka päivä ja mä varmaan kupsahan ku saan pojan nukkuu, mut en mä haluu tollasta kakkaa kuunnella. Ukko just kyseli miten jakselen ni hieman kaunistelin ettei heti soita tänne mummoja apuun. :oops: Ei pitäis, mut nyt ei vaan huvita. Ja ihan oikeesti mun pitäs pakkaa kamat sairaalaa varten valmiiks, mut en saa mitää aikaseks ! :oops::grin:p

Juu on kotona ja tekee mun elämän mahdollisimman hankalaks :grin Huomaa, että on ollut mummolla vaan... No siis meil toukokuisil on jopa oma keskustelu tolle sairaalakassille, mut ku mä en osaa ees aatella niin pitkälle. Siis joo onhan sinne ne tietyt jutut mitä kannattaa ottaa mukaan, mut ku herran jestas en vaan saa niitä tavaroita laitettua vaik tietäsin mitä tarttis :confused: Ja koitin jopa kirjottaa juttui ylös, mut ääh se paperi jäi tuohon pöydälle ja ukkokin sano et nyt pakkaat et jos hätä tulee ni on kaikki valmiina :oops::grin Mä en esikoisenkaa kans osannu valmistautuu ollenkaa ajoissa. Mä aina vaa lueskelen täältä näit juttui ja ihmettelen ku toiset on jo suunnitellu et mitäs tehään äippälomalla ! Mä en osaa miettii niin pitkälle. En mä oo mitää synnytys systeemeitäkää miettiny. Et tunnen itteni välil tosi hölmöks :oops: Must vaa tuntuu et toi liika miettimine lisää stressiä :confused:

Cranberry eihän sinne kassiin onneks mitään ihmeellistä tarvii pakata, neuvolakortti, puhelin, laturi ja hammasharja kun on pakattuna niin se on jo hyvin. Loputhan on sit itestä kiinni mitä sinne sairaalaan tarvii. Sairaalasta kuitenkin saa vaatteet päästä varpaisiin ja vauvalle kaiken mitä heti alkuun tarvitaan. Älä ota siitä kassista stressiä :)

Takaisin