Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaunut ovat saapuneet, en vaan aiemmin oo kerenny kirjotteleen.

Kyllä ne musta ihan tukevat on, kevyttä heijaamista on sivusuunnassa jos oikeen kunnolla rynkyttää. Oikeen näppärästi menee kasaan ja jarrut on varmasti pitävät (edessä ja takana). Koriin näyttäisi menevän pienempää tavaraa ihan hyvin, mutta suurempia sinne on vaikea asettaa pienehkön syöttöaukon takia (näkyy kuvassa). Kyseessä on kangasverkkokori, kovikepohjalla ja on kiinnitetty runkoon neppareilla. Kyllä siihen joulukinkku menee, mutta silloin pitää tosiaan irroittaa ja kiinnittää kori uudestaan. Nyt ei ole mittaa tässä missään löydyksissä, niin en osaa antaa tarkkoja mittoja.
Selkänoja ei mene aivan litteäksi, joten koppa on lievässä, mutta hyvin lievässä tiltissä. Itse en näe sitä ongelmaksi, vinous on nimittäin oikeaan suuntaan (pää jalkoja ylempänä) ja tosiaan hyvin lievää.
Pehmusteet on irroitettavissa.
Jarrut, pyörät, kuomu ja turvakaari pitää itse kiinnittää, mutta se on helppoa sillä kaikki ovat pikaliitoksilla. Pyöriin pitää tietysti lisätä ilmaa, mutta se nyt taitaa olla itsestään selvää.
Mukana ei tule suomenkielisiä ohjeita, mutta kuvalliset ohjeet löytyvät englanniksi ja saksaksi.

Tietenkin jos sattuu Hämeenlinnassa liikuskelemaan voi tulla vaunuja vilkuilemaan. Tällä hetkellä ne on koottuna keskellä olohuonetta :)

hei auttakaa mua [:D]

jos mun muisti ei ihan totaalisesti petä, niin joku joskus laittoi tänne linkin, mistä löytyis rock-aiheisia lastenvaatteita...nyt en löydä sitä linkkiä ja halu olis kova isyyspakkaukseen joku body tai paita hommata [:)]

Jejejee, oli kannattava pääsiäisreissu, koska nyt on hankittuna vaunut, pinnasänky, syöttötuoli ja turvakaukalo[:D]
Pinnasängyssä ei vaan valitettavasti ole liikutettavaa pohjaa eli ongelmia tulee... no se makso vaan 10 euroa niin saa kelvata!
Nyt on jo 5 kassillista vaatteita ja 4 lakanatkin niin ei me varmaan enempää tarvita [:D]

kiitti pähkylä tuosta linkistä!

löysin sieltä juuri sen mitä olen pitkään haaveillut, Guns N' Roses-bodyn!! [:D]

Mulla sormet syyhyäis päästä vaunuostoksille, mutta ainakin vielä vähän aikaa joudun odottelemaan...Vapun tienoilla olisi (ehkä) tarkoitus lähteä kirppareita ja kestovaippaliikkeitä kiertämään Jyväskylään serkkuni kanssa [:)]

Voi harre gyyd [:o] Luen tassa ekaa kertaa tata laskettu aika elokuussa.
Me ei olla hankittu viela yhtaan mitaan. Tosin me ei tarvita esim. turvakaukaloa, kun ei ole autoa, taalla Thaimaassa paristellaan skootterilla/motskarilla, ja vauvat kulkee siina sylissa mukana... Hurjaa se on ensinakemalta, mutta olen jo tottunut nakemaani. Saa nahda miten sita uskaltaa itse ekaa kertaa mopon kyytiin vauvan kanssa... iik jo valmiiksi.
Myoskaan vaunuja thaimaalaiset ei kayta. Taalla kanniskellaan sylissa tai kantoliinassa/-repussa. Taalla kylla mitaan kunnollisia jalkakaytaviakaan ole, ettei sen puoleen vaunuilla mitaan tekisikaan. Taalla tama kaikki on niin mukavan tai "mukavan" vaatimatonta. Ei turhia hossotyksia, eipa taalla ihmisilla ole kauheasti varaakaan hankkia isompia tavaroita, niin kuin esim Suomessa. Taalla ei saa mitaan rahalllista tukea, palkat on pienet jne..
Varmaankin sanky voisi olla ensimmainen hankintamme, mutten tieda milloin sen uskaltaa hommata. Vielakin ajattelen, ettei viela, ei viela...
Torstaina ollaan menossa laakariin (neuvolaan), jospa sielta jo nakyisi kumpi tulee, niin voisi olla pienempi kynnys alkaa hommaamaan jotain vaatetta tms... Mutta eiiiiii vielakaaaaaaaaan! [:D] [:D]

Meillä on kanssa jo kaikki.. siis ihan kaikki. Pitkä tarina ja sattumien summa, mutta eipä tarvitse stressailla hankitojen kanssa. [:D] Olemme olleet mieheni kanssa adoptiojonossa hyvin pitkään ja sen prosessin aikana on tavaraa hankittu, pikku hiljaa. Vaunut tilattiin saksanmaalta; saimme pari sataa edullisemmin, kuin Suomesta. Kotiovelle kannettuna. [:)] Pinnasänky ja sitteri on käytettyinä kavereilta, samoin vaatteita vino pino. Autoon istuimen hankin keltaisesta pörssistä.. syöttötuolin tilasin myös Saksasta: halusin Tripp Trappin ja se tuli halvemmaksi sieltä myös. Hoitopöytä on huutonetistä.. matkarattaat Virosta. [:D] Eli oikeastikin kaikki on valmiina. Huone maalattiin viime kesänä. Maalailin aikani kuluksi.. kolme limeä seinää, yksi valkoinen. Ja yhdelle limelle seinälle tuli pikkuinen viidakko.. papukaija, apina, pantteri ja käärme. Jos tulokas on tyttö, niin muutama perhonen lienee syytä lisätä kuvaan. [:D] Suurin osa tavarasta on siis hyvin "unisexiä": vihreää tms. Mutta nyt olen uskaltautunut hankkimaan muutaman vaaleanpunaisen vaatteen.. poikaraukka.. [:D]!! No ei, aina joku saa tyttövauvan jolle antaa lahjaksi jos meidän tulokkaamme onkin poka.

Meillä on valmiina pinnasänky, matkaistuin autoon, minun mummulta saamia vaatteita kaksi pussillista, todella hyvässä kunnossa olivat [:)] Tuleva mummu osti kaksi valkoista bodya nallekuviolla. Sedältäni sain tuttipullon ja tutin, mut en tiedä aiommeko käyttää niitä koskaan. Haaparannan ikeasta ostimme kylpypyyhkeen ja hoitoalustan sekä pienen pehmopallokalan [:D] Se on suloinen.

Vielä pitäisi hankkia kärryt, itkuhälytin, kestovaippoja.. Ammeen saamme miehen isältä, joka on säilyttänyt sen hyvässä kunnossa 30vuotta. Tarvitsisimme vielä lisää säilytystilaa tavaroille [8|]

On tullut vain lueskeltua teidän kirjoituksia [:D]
Meillä on pinnasänky, turvakaukalo, parvekevaunut, vähän vaatteita ja tuttipulloja valmiina. Tuttipullot tulivat kaverin kautta niin päätin että josko nekin jo valmiiksi ottaisi. Tällä vkolla olisi tarkoitus käydä ostamassa jonkinlainen lipasto että saisi vauvanvaatteet sitten sinne. Nyt vaatteet vanhempieni luona tallessa. Pinnasängyn vanhempani lahjoittavat, veljeni perheineen antaa turvakaukalon kun veljenpoika kasvoi siitä ulos [:)]  ja parvekevaunut olivat halvat niin sellaiset tuli ostettua. Olisi tarkoitus kesällä ostaa ihan "meno"vaunut [:D] Vaikka kyllä nuo parvekevaunutkin menisivät mutta renkaat eivät välttämättä ole maailman mukavimmat talvella.

No nyt tilasin ellokselta vähän vauvan vaatetta,kun löyty kivoja poikien asuja joissa ei ole työkalujen-autojen-örkkien-tms kuvia[:D]

Me ostettiin viikonloppuna ikeasta kans lipasto vauvan kamoille. On vaan vielä kovin tyhjää, yksi body siellä yksin köllii[:D]
Ehkä kohta alkaa sitten täyttymään...

Vaunuthan tuli hommattua jo yli kk sitten, mutta muuten puuttuu vielä kaikki muut tarvikkeet.
Vaatteita olen jonkinverran veljen vaimolta saanut, itse olen ostanut vasta yhden bodyn.

Recaron kaukaloa olen kuolannut musta-valkoisena ja ikeasta katsellut pinnistä.. mutta onhan tässä onneksi aikaa.

MIRDE Laitatko linkkiä mistä tilasit Tripp Trappin [;)]

Mun äiti tuli eilen käymään. Tullessaan toi vauvan peitto+tyyny setin, pussilakana setin, lakanan, vauvan huovan, tumppuja, sukat, bodeja, potkareita ym vaatteita ja sitten muutaman lelun. Jokseenkin huomaa et on eka lapsenlapsi kysees.[:D] No eipähän tarvii ite ostel nii paljo.[:)]

Isäni soitti eilen ja sano et saisimme serkun vaunut ilmaiseksi [:)]
On ollu kahdella lapsella käytössä ja vain muutaman vuoden vanhat vaunut. Isän veljen lapsella ensin, sitten isän siskon lapsen lapsella. Pitäisi olla todella hyvässä kunnossa ja ei tarvitse mitään maksaakkaan niistä. On se kiva kun on serkuilla ja kavereilla lapsia nii saapi niiltä halvalla tavaraa [:)]

Eilen ostin parvekevaunut 5€:lla kaverilta. Kankaat pesin ja kelpaa nyt pikkuisen nukkua parvekkeella. Meillä kun ei ole hissiä, niin ei tarvii raahata vaunuja edestakas.

Meillekin on alkanut jo kertymään kovastikin tuota tavaraa. Turvakaukalo autoon, hoitopöytä, kantoreppu(tuli lehden kautta),pinnasänky(peitto ja lakanat + soiva mobile), vaunut saadaan sukulaisilta, jotka on olleet vain yhdellä lapsella. Saadaan samasta paikasta sitteri, lelumatto( vai miksi sitä kutsutaan missä on se kaari yläpuolella ja lapsi saa katsoa heiluvia leluja yläpuolella).

Vaatteita alkaa kertymään jo nyt niin paljon, että olen lajitellut ne laatikoihin kokojen perusteella. On bodyja, potkareita, housuja, paitoja, sukkia, lapasia, lakkeja, rättejä ja yksi todella pehmoinen valkoinen pupu. Vaatteita tulee vielä varmasti vielä lisää.

PAUKKE teillä on siis sama homma kuin meillä. Ensimmäiseen lapsenlapseen on panostettu todella paljon mummien osalta. [:D][:D][:D] On sitä jo kauan tietysti odotettukin..

me ostettiin sukulaisen kaverilta pinnasänky [:)] luultavasti perjantaina haen sen kotiin...

Meillä on pienelle valmiina kanssa vielä lähinnä vaan vaatteita ja niitä on osteltu ite sit tulevat tädit, mummu ja iso-mummu [:)]!

3 bodya, 3 potkaria, 1 semmonen henkseli haalari, 2 tumput, 1 tossut, 2 t-paitaa, 1 huppari joka on aivan syötävän sulonen, puklurättejä, 2 lakkia toinen on pipo syksyksi ja toinen semmonen puuvilla myssy, sitten äsken tilasin aivan ihanan sitterin [:D]

Sitten äitiltäni sain vauvalle mun vanhoja mutta todella hyväkuntosia bodyn, villatakin, ja haalarin [:)] sitten myös 2 pussilakanoita, tyynyliinoja ja alu-lakanoita
Avokin siskolta saamme vauvan ammeen, rintapumpun ja jotain muuta pientä tavaraa

Isompia hankintoja alamme tehdä toukokuussa kun muutamme Tampereelle tän kuun lopussa joten hankimme kaiken isomman sieltä sitten vasta, vaunut, pinnasängyn, hoitotason, turvakaukalo tilataa ilmeisesti netin kautta [:)]

niin kovasti tekis mieli mennä jo ostoksille mutta mun mies ei oikeen näytä ymmärtävän että noit tavaroit vois hankkii etukätee eikä sitte jälkikäteen. tähän mennessä ollaan ostettu tasan 1 body vasta ja löysin niin unelma yhdistelmä vaunut ja mies sano et ei osta niit vielä ku siihe on viel nii kauan ennen ku meiän pallura tulee... no onneks äitil on jotai mun veljen vanhoi vaatteit ni sielt tulee jonkun verran ni niis ainaki säästyy vähäse mutku mutku tarttis vaikka ja mitä... miks miehet ei vaa ymmärrä tai ees koita ymmärtää...???

Takaisin