Mitä hankintoja olette tehneet jo vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sanjana Meillä sama juttu..Mies ei aina oikein ymmärrä miks mä haluaisin jotain hommata jo pikku hiljaa niin ei tule sitten heinäkuussa 2000€ käytettyä kerralla..Tai jotain sinne päin..No onneksi sentään vauvavakuutus pitää ottaa muutaman viikon siällä..Vaikkei mies oikein ymmärrä mitä järkeä on ottaa se ku on kallis..Öööö Eihän sitä otetakaan sen takia et jotain toivotaan käyvän vaan sen varalta et jotain voi käydä/tulla eteen..No joo..Eipä meillä kummallakaan oo ees minkäännäköistä henkivakuutustakaan..Kun ei niitä tarvi kuulemma...Auto ja talo on kyllä vakuutettu vimpan päälle..Tässä tämänpäiväinen valitus..[;)]

Mä en enää muista sitä suoraa linkkiä, mut kokeile kattoa tästä linkistä ja verrata hintoja:

http://www.google.fi/search?as_q=tripp+trapp&hl=fi&num=10&btnG=Google-haku&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=lang_de&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images

Me tilattiin siihen samalla se etukaari, pienennin ja yks pehmuste. Halusin tumman pähkinänvärisen, limellä etukaarella ja limellä pienentäjällä ja värikkään pehmusteen.. [:D]

Eilen kävin ostamassa soittolelun (ankka, joka soittaa narua vetämällä over the rainbow), jota voin illalla masunpäällä soittaa asukkaalle.. [:)]

Me ollaan hiljalleen tehty lähes kaikki suurimmat hankinnat, käytettynä kaikki..hoitopöytä, sitteri ja itkuhälytin saatiin miehen kaverilta 20 egellä, pinnasänky 40 egellä ja iiiiihanat Simo by Bertini-yhdistelmät (vm 2002, mutta täysin käyttämättömät) miehen entiseltä koulukaverilta 90 eurolla :)..enää puuttuis turvakaukalo, ja kaikki pienet jutskat..mutta niitä ehtii hankkia vaikka kesällä [:D]

Meillä ei ole edelleenkään mitään [:D] Vauvavakuutusta pitäis pian hakea, jos semmoinen aiotaan ottaa. Saas nähdä, mies vähän epäröi, onko tarpeellinen ja niin kyllä itsekin sen tarpeellisuutta mietin. Muutetaan kesä-heinäkuussa, joten ei vielä viitsi tehdä mitään suurempia hankintoja! Vaunuista pitää sitten kesällä kyllä ottaa tarkemmin selvää!

Minkä merkkisiä/millaisia vaunuja olette tilanneet Saksasta?

Karmeeta kun pitää kaikki miettiä, että millaisen haluaa :D Kesällä sitten kaikki hankinnat kun ollaan lomalla :D Vaatteita pitää kyllä käydä kirppikseltä katsomassa, jos vain jaksais joskus herätä sinne ajoissa. [8|]

Me tilattiin Gessleinit. Semmoset yberjousitetut, joilla voidaan mennä metsäpolkuja koirien ja vauvan kanssa ilman, että vaunut on kiikkerät. [;)] Hirveesti vaunuja on erilaisia: meillä tuo jousitus ja maastomukavuus oli top ykkönen. Millasia vaunuja teillä muilla on? Meillon nämä: http://www.pingpong-online.de/osc/popup_image.php?pID=730&osCNsid=d770db408f64ab1049ddb1d250ca5998 mut hivenen eri värisenä. Vihreet kylläkin. [:)]

ALKUPERÄINEN: Lidia10

Meillä ei ole edelleenkään mitään [:D] Vauvavakuutusta pitäis pian hakea, jos semmoinen aiotaan ottaa. Saas nähdä, mies vähän epäröi, onko tarpeellinen ja niin kyllä itsekin sen tarpeellisuutta mietin.

Meillä se otettiin kaiken varalta-mentaliteetilla. Ja ajatuksena oli myös, että kun kersa kiljuu korvatulehdustaan voi kävellä jonottamatta yksityiselle, saada tutkimukset ja hoidon heti siinä. Eikä pohtia siinä vaiheessa "emmä yksityiselle, se maksaa aika paljon... ei nyt ois oikeen varaa... kyllä julkinen hoitaa" ja jonottaa julkisella puolella tuntikausia (kaupungista, kellon ajasta ja muusta tilanteesta tietenkin riippuvainen) kun toinen karjuu vieressä kitapurjeet lepattaen. Sanoisin myös, että julkisella on yleensä aika kiire, ei siinä ehditä kaikkia epäilyksiä käydä läpi. Se on suppo perseeseen ja ulos kiitos hei jos sattuu jurpompi ja kiireisempi tohtori. Yksityisellä on aaaaina aikaa tutkia.

Mun kriteeri tuon vakuutuksen hankkimiseen tässä vaiheessa on se, että jos lapsella on syntyessään tai heti alussa jotain mihin tarvitsee lääkärin apua enemmän kuin noin yleensä tai joitain lääkkeitä määrätään tai rasvoja ym. ym. Ku jos otat lapsi vakuutuksen vasta syntymän jälkeen voit suurimmassa osassa vakuutuksista ottaa sen lapselle vasta 2kk iässä. Ja jos on jo jotain todettua sairautta vakuutus jättää sen kaiken pois korvattavuutensa piiristä. Eli mä ajattelin et siinä vaihees jos olisin todella tarvinnu sitä vakuutusta, vaikka kallis onkin niin mua ottaa enemmän päähän jos sitä ei ole kuin se, että lapsi onkin terve eikä vakuutusta juuri tarvitse käyttää. Tässä tapauksessa kun vakuutus on otettuna jo ennen syntymää se kattaa kaiken mitä syntyvällä lapsella todetaan. Riippuen tietysti vakuutusyhtiöistä eli kannattaa lukea myös pienellä präntätyt.

Mä huusin pinnasängyn huuto.netistä. Olin jo päättäny millasen haluan ja sit se löyty täältä tampreelta käytettynä niin mikäs siinä. Eilen käytiin hakemas ja se perhe anto kaikkee muutakin mukaan ilmasiks. Koreja hoitopöydälle, talkkia, pyllypyyhkeitä, pettoja 2 kpl (toinen vähän käyetty, toinen uus), lakanoita, patjat (mietin viel ostanko kuitenkin uudet), sängynreunuksen, leikkimaton... Muitankohan ees kaikkea[:D] Oltais saatu myös pehmoleluja ja leluja, mut niitä en ottanu. Ja siis kaikki sen sängyn hintaan[:-]

Meillä kans gessleinin vaunut. Tosin käytettynä ostettu ja edellinenkin ostanu ne suomesta.

Moikka,

Me ollaan hankittu vaunut Gessleinin kolmipyöräiset... kyllä kesti niiden metsästys, mutta nuo vaikuttavat nyt olevan sellaiset, mitä haettiinkin.

Nyt surffailen jatkuvasti netissä ja yritän etsiä kaikenlaista pientä hankittavaa, jotta sais jotain pois alta. Vielä lapsen huone on vierashuoneena, mutta odottelen kovasti, että saisin sieltä sohvan pois, niin vois alkaa sisustaa sitä kunnolla, vaikka vauva nyt varmasti nukkuukin ensin meidän huoneessa.

Sme, meil on iha samanlaista vääntöä tosta vakuutuksesta... mut onneks näillä näkymin mies kans haluu sen koska se tietää et sairaala reissut tulee helposti kalliimmaks ku vakuutus.. onneks mun äiti kerto ku itte olin pieni ja mul oli vakuutus, ittel oli nii kauheet ihottumat et kävin iha erikoislääkäreillä ja mitä ihmeellisempiä(+kalliita) rasvoja ne määräili. ni siit oli hyvä selittää omalle miehelle et kannattaa se ottaa jos ei mitää muuta ni ainaki varmuuden vuoks sit viimeistää... toivottavasti teil mies kans höltyy toho vakuutuksen oton kannalle... toinen kans mitä oon jo miettiny ni on meille molemmille henkivakuutus koska me tullaan reissaamaan todella paljon lähitulevaisuudessa ni ikinä ei tiiä mitä tapahtuu ni on ainaki jotai mikä auttaa omaa lasta ja esim.kummia pärjäämää jos jotai tapahtuu... tää raskaus on pistäny mut miettii ihan kaikkee laidast laitaa aikasemmin en ees suostunu miettimää mitää tollasii...mut nyt on asia eriksee kun tulee untuvikko. mä sain just kuulla mun miehelt et se säästää n.2000€ nyt siihe et hommataa kaikki vaavin tavarat samaa syssyy... toivottavasti se sais pian koottuu sen tyyliin varmaa joku parin kuukauden sisäl koska epäilen et sen jälkee en kovin helpost lähe ostoksil ku maha on jo nyt olis jalkapallon syöny....

Muistan lukeneeni tällä palstalla, että Ideaparkkiin on avattu joku iso lastentarvikeliike ja olikohan siellä jotain käytettyä kamaa... nyt en muista, mutta voisiko joku ystävällisesti informoida?

Ollaan EHKÄ menossa Tampereelle tässä joku viikonloppu, ja ajattelin kannattaisiko pistäytyä siellä.

Löysin eilen kirpparilta bodyn kokoa 56 missä luki I <3 dad
ja se oli niin soma että oli pakko ostaa..

Mä ostin huuto.netistä iumetystyynyn jo reilu viikko sitten ja sovin myyjän kanssa, et siskoni hakee sen huomenna, kun asuu siinä muutaman km päässä. Siskoni siis oli tulossa Suomeen vasta huomenna, kun on ulkomailla töissä ja tyynyn säilytys sopi myyjälle hyvin. No nythän siskoni ei pääse kotiin, kun lentoliikenne on suljettu sen islannin purkauksen takia [:@].
Onneksi maailmassa on vielä ystävällisiä ihmisiä ja tämä myyjä lupasi pitää tyynyä vielä siihen asti, että siskoni pääsee sen hakemaan = ensi viikonloppuna.

Aluks ajattelin, et nyt se myyjä haluu purkaa kaupat jne. mut nyt oon ihan onnellinen. Itse kun en asialle mitään voinut ja hän onneksi ymmärsi tilanteen[:D]

Oli pakko tulla kertomaan jollekin.... Tätä tunteiden vuoristorataa...

käytiin tänään äitin kanssa lastentarvikkeessa ja ihastuin siellä Emmaljunga duo edge-vaunuihin classic-rungolla, oli vielä aika hyvä tarjouskin niistä, tosin se on voimassa tämän kuun loppuun, joten pitää mies raahata sinne ennen kun kuukaus vaihtuu [:D] Lisäks tarjouksessa oli cracon turvaistuin ja äitini halusi sponsoroida sen meille <3 jätettiin siitä varaus ja sen pitäisi toukokuun loppuun mennessä tulla. Miehen kanssa käytiin sitten ruokakaupassa ja sen silmiin pisti GNR-body, 10e, joten se sitten sai lähteä mukaan [:D]

Teillä on niin isoja hankitoja[:D]
Mä oon ostanut yhden söpön peiton vaunuihin,3 bodyä,2 potkuhousut,tossut ja lakin ja pikkaset farkut[;)].Ystävältä sain 3 bodyä,pienet sammarit ja potkarit.Omasta takaa oli jotain neutraalia bodya ja potkaria tytöiltä jääneenä(mä käytän ruskean ja vaalean punaisen yhdistelmää paljon tytöillä ja ruskeaa ja beigeä vaatetta siis löytyi vauvalle omasta kaapista)
Mutta kun vaunut on ja Kaukalon sain,ei hankintoja juurikaan ole...
Pinnasänkyä en ota käyttöön lainkaan,ensin nukkuu mun vieressä/perintö korisängyssä ja sitten jatkettavaan alsten sänkyyn ,turvalaidalla niinkuin edellisetkin[;)]Hoitopöytää tuskin ostan mutta uusi hoito alusta tarvinnee hankkia ja kantoliinaa,uutta,himoitsen kyllä...

Kaikki muu tarpeellinen tai tarpeetonkin[;)]löytyy

Tampereella oli tänään keskustorilla peräkontikirppis mistä olis saanu ostettua vauvalle vaatteita vaikka kuinka, mutta päädyin bodyyn, potkareihin ja sit sellaseen pukuun mis olis housut ja paita.
Pakko mainita, että samalla löyty itelle yks imetyspaita ja äitiysfarkut. Ja kaikki makso yht. 15e.
Ens viikonloppuna sit tossa lähikoululla olis tas peräkonttikirppis, joten sinne on kai sitten suunnattava [:D]

Tänään tuli hankittua sit se puuttuva eli turvakaukalo. Ostettiin hulluilta päiviltä Britax-kaukalo. Vaikutti kyl tosi hyviltä. Se päätuki oli ihan ehdoton, joita en oo oikeen muissa malleissa nähny.

Illi78: juu Ideaparkissa on käytettyjä, kuin uusia, lastenvaatteita myyvä liike, muistaakseni aika lähellä c-ovea

omaa: ei olla vieläkään hankittu muuta kuin turvakaukalo telakalla ja rattaat mihin sen voi kiinnittää. Ai niin ja kestovaippoja ostin 10kpl naapurilta- saa nähdä onko tulokas sitä sorttia, että niitä tulee käytettyä[:D] Odotan kesälomani alkua 31.5. niin pengon varastot ja katselen mitä todella tarvii. Käsitöitä kyllä syyhyttäisi tehdä[:)]

Mina en vielakaan ole hankkinut mitaan. Ajatteling hankkia parit kivat housut. Sellaisia pikkuruisia velyyrihousuja mielisin. Lisaksi tarttis hankkia sellainen istuin esikoiselle, jonka voi kiinnittaa vaunujen koppaosan paalle..

Mulla ei ala kesaloma ennen heinakuuta, joten sitten viimeistaan taytyy katsella, mita ei esikoisen jalkeen ei voikaan uusiokayttaa.

Itselleni aion ostaa lanoliinirasvaa nanneille valmiiksi. (siis jotain lammasvillarasvaa se kai on) Viimeksi rinnat ihan rikki. Nyt ainakin rasvaan heti ensi sekunnista, josko se auttaisi..

Saas nähä kui mun autolle käy? Kun miehen lapset ovat paikalla meitä on tämän tulokkaan kanssa yhteensä 6 hlö. Eli ei mahduta tavalliseen farkkuun. Joko kuljetaan kahdella autolla, ostetaan tila-auto tai sit ei kuljeta yhtä aikaa mihinkään[:-]. Olin ajatellut asiaa joskus aiemmin mut en nyt pitkään aikaan. Kiitos Miu muistutuksesta[&:].

Takaisin